بیمه کارآفرین
روح الله زارعی کارشناس،مشاور و نماینده رسمی بیمه کارآفرین کد3032 و نماینده برتر استان لرستان
درباره وبلاگ


روح الله زارعی کارشناس و نماینده رسمی بیمه کارآفرین
نماینده برتر استان لرستان کد 3032
آدرس : بروجرد 45 متری شهرداری روبروی شهرداری
تلفن : 06642516062 و 06642501573 و 09901153032 و 09339003032

مدیر وبلاگ : روح الله زارعی
دوشنبه 29 بهمن 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی
کافه بیمه (استعلام، مقایسه وخرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان، زیر نظر بیمه مرکزی)cafeebime.com

با راه‌اندازی نسخ الکترونیک در مراکز ملکی تأمین اجتماعی در سراسر کشور دیگر نیاز به دفترچه های درمانی نیست و این اقدام خدمات درمانی را شفاف‌تر و پرونده الکترونیک سلامت را به سرانجام می‌رساند و یک اقدام بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: دفترچه‌های درمانی همچنان در مراکز طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی اعتبار دارد و برای مراجعه به این مراکز درمانی باید در اختیار بیمه شدگان باشد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی افزود: در سازمان تامین اجتماعی ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش، ۱۴ میلیون نفر بیمه شده اصلی، ۲۲ میلیون نفر بیمه شده تبعی، سه میلیون و ۵۰۰ هزار مستمری‌بگیر اصلی و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مستمری‌بگیری تبعی هستند.

وی افزود: ۲۱۳ هزار نفر از سازمان تامین اجتماعی مقرری بیکاری می‌گیرند، در هر ماه هم حدود ۳۷۰ میلیارد تومان مقرری به این افراد می‌پردازیم و هم اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کارگاه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و باید توجه داشت که ۵۵۶ شعبه تامین اجتماعی در سراسر کشور وجود دارد و ۲۱۹ کارگزاری نیز به ارائه خدمات می‌پردازند.

زدا تاکید کرد: این سازمان به سمت خدمات غیرحضوری می‌رود تا نیاز بیمه‌شدگان برای رفت و آمد به شعب تامین اجتماعی را قطع کند و در اجرای طرح گسترش خدمات غیرحضوری ارائه ۳۰ سرویس غیرحضوری خدمت به بیمه شدگان از طریق سامانه های تلفن همراه آغاز شده و به زودی ۳۵ خدمت غیر حضوری دیگر نیز به بیمه شدگان ارائه می شود.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به روند حذف دفترچه‌های درمانی بیمه تامین اجتماعی هم گفت: حذف دفترچه در مراکز ملکی این سازمان در حال اجرا است و در مراکز غیرملکی هم مشکل امضای دیجیتال پرداخت آنلاین ۶۰ درصدی به پزشکان وجود دارد که امید است با همکاری دستگاه‌های مربوطه روند حذف دفترچه بیمه درمانی در مراکز غیرملکی سازمان شتاب بگیرد.

وی با اشاره به پرداخت سبد معیشت ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار بیمه شده سازمان تامین اجتماعی افزود: با زیرساخت‌هایی که برای امور الکترونیک تهیه شده، ظرف مدت کوتاهی با سرعت و کیفیت به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار بیمه شده خود بسته‌های معیشتی پرداخت کرده، البته عده زیادی با سامانه ۱۴۲۰ تماس گرفتند و اعلام کردند که بسته‌ها به آنها تعلق نگرفته است.

زدا اظهار کرد: از این رو در دفعات آینده با دقت بیشتری به شناسایی مشمولان پرداخته، ضمن اینکه با تعیین کد دستوری از افرادی که باید بسته‌ها را دریافت می‌کردند، بنابراین خواسته شده تا به استعلام شرایط خود بپردازند و اگر مشمول دریافت بسته بودند و آن را دریافت نکرده‌اند، برای دریافت آن اقدام کنند.

وی در خصوص بیمه خبرنگاران آزاد اظهار کرد: قرار است که خبرنگاران آزاد را از طریق صندوق بیمه هنرمندان بیمه کرده اما این متضمن آن است که وزارت ارشاد بار مالی آن را تامین کند و در خصوص بیمه مشاغل آزاد نیز اقداماتی را انجام داده‌ایم.





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : بسته های معیشتی، امضای دیجیتال، وزارت ارشاد، سازمان تامین اجتماعی، عیدی مستمری بگیران، دفترچه تامین اجتماعی، بیمه خبرنگاران آزاد،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،

کافه بیمه(استعلام، مقایسه وخرید آنلاین انواع بیمه در شرکت بیمه کار آفرین همراه با ارسال رایگان، زیر نظر بیمه مرکزی)

cafeebime.com

شرکت بیمه کارآفرین هم زمان با رونمایی از طرح بیمه های اندوخته دار امید، سایت تخصصی بیمه های زندگی را با هدف خدمات رسانی بهتر و ارتباط بهینه با جامعه بیمه گذاران و شبکه فروش خود راه اندازی کرده است.

به گزارش روابط عمومی بیمه کارآفرین، از جمله امکانات این سایت امکان استعلام آسان ترکیبات مختلف پوشش های بیمه ای و پس اندازی با توجه به سن متقاضی و حق بیمه پیشنهادی است. هم چنین این امکان برای بیمه گذاران فراهم شده است که پس از ورود به پورتال، وضعیت بیمه نامه و اندوخته خود را به صورت روزانه ملاحظه فرمایند و امکان پرداخت حق بیمه ها به صورت الکترونیک برای بیمه گذاران فراهم شده است. مدیریت روابط مشتریان نیز از جمله دیگر امکانات این سایت تخصصی است.

[جهت دریافت این بیمه به سایتcafeebime.com  مراجعه نمایید.





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، بیمه عمر، بیمه کارآفرین، 
برچسب ها : بیمه عمر کار آفرین، پوشش های بیمه ای، حق بیمه های عمر، پرداخت الکترونیکی، بیمه های زندگی، طرح بیمه اندوخته دار امید، بیمه عمر و سرمایه گذاری،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، بیمه مرکزی، سامانه استعلام، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
شنبه 27 بهمن 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی
کافه بیمه(استعلام، مقایسه وخرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان زیر نظر بیمه مرکزی)



موضوع حمایت از کالای ایرانی و ممنوعیت خرید کالای خارجی از مصوبات شورای معاونین این سازمان در سالجاری بوده است که به عنوان تکلیف بخش های مختلف قید و این دستور اداری جهت تاکید و اهمیت موضوع صادر شده است.

بر اساس این دستور اداری که با امضای محمدحسن زدا، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی صادر شده است، با عنایت به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان" حمایت از کالای ایرانی" و با توجه به تاکیدات دولت محترم در راستای اجرایی کردن برنامه های عملیاتی جهت بهبود فضای کسب و کار و حمایت از کالاها و تولیدات داخلی، با رعایت تمام جوانب ، تمامی زیرمجموعه های سازمان تامین اجتماعی شامل ستاد مرکزی، ادارات کل بیمه ای ، مدیریت های درمان ، شرکت ها و موسسات تابعه موظفند طبق این دستورالعمل از کالاها و خدمات داخلی استفاده کنند.

در این دستور اداری تاکید شده که تمامی واحدهای تابعه سازمان تامین اجتماعی مکلف هستند تمامی وسایل، تجهیزات، ملزومات، مصالح و مواد اولیه موردنیاز خود را در وهله اول از تولیدکنندگان تحت پوشش این سازمان و در اولویت بعدی از سایر کالاهای ساخت داخل خریداری کنند.

همچنین طبق این دستور اداری، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) مکلف شده است تمامی محصولات تولیدی خود را جهت عرضه در سامانه ای که به منظور اطلاع رسانی امکانات تولیدی و خدماتی ایجاد و طراحی می کند، در معرض نمایش قرار دهد.

شایان ذکر است در طول سال های اخیر سازمان تأمین اجتماعی با ابلاغ بخشنامه ها، دستورالعمل ها به واحدهای اجرایی و شرکتهای تابعه و همچنین با راه اندازی کمپین "من کالای ایرانی می خرم" برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و حمایت از کالای ایرانی تلاش کرده است.





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : حمایت از کالای ایرانی، خرید کالای خارجی، سازمان تامین اجتماعی، مقام معظم رهبری، ادارات کل بیمه ای، تحریم های سال97، تولید کنندگان ایرانی،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،

کافه بیمه(استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه  با شرکت کار آفرین همراه با ارسال رایگان، زیرنظر بیمه مرکزی)cafeebime.com

شرکت بیمه کارآفرین، با هدف خدمات رسانی کارآمدتر به بیمه گذاران و هم چنین خلق فضایی پویاتر برای شبکه فروش خود، بیمه نامه های مسافرتی را تا پایان سال 1397 با 20% تخفیف ارائه می نماید.

پوشش هایی که در این بیمه نامه در حین سفر ارائه می شود به شرح ذیل است:

  1. پرداخت هزینه های پزشکی، جراحی، داروخانه و بیمارستان
  2. پرداخت هزینه فوریت های پزشکی و دندانپزشکی
  3. پذیرش و انتقال پزشکی بیمار به نزدیکترین مرکز درمانی یا بازگرداندان وی به ایران، تحت مراقبت های پزشکی
  4. پرداخت هزینه های دعاوی حقوقی و کیفری مطابق مفاد قرارداد
  5. راهنمایی و کمک رسانی در صورت سرقت یا مفقود شدن مدارک مسافرتی مانند پاسپورت، ویزا، بلیط و ...
  6. بازگرداندن همراه به ایران در صورت فوت یا انتقال پزشکی بیمه شده
  7. پرداخت هزینه عزیمت همراه به بالین بیمه شده بستری در بیمارستان
  8. بازگرداندن جسد به ایران در صورت فوت به هر علت بیمه شده در طول مسافرت.

شایان ذکر است کلیه خدمات موضوع این بیمه نامه در خارج از کشور مطابق با شرایط اعلام شده در شرایط عمومی بیمه نامه، توسط امداد رسان خارجی و کارگزار ایرانی آن (شرکت یاریگر امید ایرانیان) ساماندهی و ارائه می شود.

چگونگی نحوه صدور بیمه نامه ها برای استفاده از تخفیف مصوب، در کانال رسمی شرکت به اطلاع واحد های صدور اعم از نمایندگان و شعب رسیده است. اطلاعات تکمیلی در رابطه با شرایط پوشش، در شرایط عمومی بیمه نامه ذکر شده است.






نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اخبار بیمه ای، اطلاعات بیمه ای، بیمه کارآفرین، 
برچسب ها : بیمه مسافرتی، تور های مسافرتی، پرداخت هزینه پزشکی، فوریت های پزشکی، آژانس های هواپیمایی، فوت در خارج از وطن، انتقال جسد،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
چهارشنبه 24 بهمن 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی
کافه بیمه(استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه ها در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان، زیر نظر بیمه مرکزی)cafeebime.com

محمدمهدی واعظ مهدوی درباره بیمه تکمیلی  افراد تحت پوشش این صندوق اظهار کرد: تاکنون روستاییان و عشایر مراجعات متعددی برای درخواست بیمه تکمیلی داشته‌اند و علاقمند بودند که از سطح بالاتری از حمایت‌های اجتماعی نسبت به سطحی که بیمه تأمین می‌کند، برخوردار باشند به همین دلیل برای گسترش بیمه‌های تکمیلی عشایر و روستاییان، اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: بر اساس اقدامات انجام شده، قصد داریم پوشش بیمه درمان و بازنشستگی روستاییان و عشایر را افزایش دهیم به طوری که در عرصه بیمه درمان، بسته‌هایی تعریف می‌شود تا علاوه بر بیمه روستایی که در حال حاضر توسط سازمان بیمه سلامت اجرایی می‌شود، از سوی ما نیز بسته‌هایی، تأمین اعتبار و برای پوشش روستاییان و عشایر خریداری شود.

مدیرعامل صندوق بیمه‌های اجتماعی روستایی و عشایر با اشاره به اینکه در مورد بیمه بازنشستگی نیز مبالغ بالاتری علاوه بر سطح پایه تعریف می‌شود، گفت: بر اساس این نوع بسته، حق بیمه‌ها مشخص و افراد می‌توانند با پرداخت آن، از سطح بالاتری از حقوق در هنگام بازنشستگی خود برخوردار باشند.

واعظ مهدوی در خصوص انجام مذاکره با بنیاد برکت اظهار کرد: بیمه برکت توسط این بنیاد برای ارائه خدمات به روستاییان و عشایر طراحی شده و بسته‌های پیشنهادی آنها نیز ارائه شده که قرار است پس از انجام مذاکرات، نتیجه ارائه شود.

وی همچنین از رایزنی با بیمه آتیه‌سازان حافظ برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی به روستاییان و عشایر خبر داد و افزود: با این شرکت نیز مذاکراتی انجام داده‌ایم و بسته‌های بیمه‌ای آنها را نیز دریافت کرده‌ایم. همچنین با تعدادی از شرکت‌های بیمه‌های اقتصادی و تجاری نیز مذاکراتی انجام شده که آنها نیز پیشنهادات خود را ارائه کرده‌اند.

مدیرعامل صندوق بیمه‌های اجتماعی روستایی و عشایر گفت: تا پایان سال بسته‌های پیشنهادی این شرکت‌ها را بررسی و بهترین بسته برای بازنشستگان و روستاییان، انتخاب و اعلام خواهد شد.

واعظ مهدوی تصریح کرد: به احتمال زیاد در سال آینده روستاییان و عشایر علاوه بر بیمه‌های پایه، از بیمه تکمیلی نیز برخوردار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که احتمال تغییرات در قیمت‌ دارو و پروتزها ممکن است از سوی شرکت‌های ارائه‌ کننده این بسته‌ها ایجاد شود که در حال بررسی آنها هستیم و مذاکراتی نیز در این خصوص انجام می‌شود. ما با هر کدام از آنها که آماده و ایده‌آل ما باشند، به تفاهم خواهیم رسید.



نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، بیمه عمر، 
برچسب ها : بیمه تکمیلی روستاییان و عشایر، بیمه درمان و بازنشستگی، خدمات بیمه ای، فیش حقوقی بازنشستگان، حقوق بازنشستگی، وام بازنشستگی، قیمت داروها و پروتزها،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
چهارشنبه 24 بهمن 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی
کافه بیمه(استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان در محل دلخواهتان، زیر نظر بیمه مرکزی)cafeebime.com



محمد شریعتمداری عصر سه‌شنبه در پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که با حضور «معصومه ابتکار» معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در سالن کنفرانس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: باید موضوعات مربوط به زنان در قالب تصویب یک قانون و سازمان قانونی پیگیری شود. 

اکنون مسائل زنان در قالب تصویب قانون تشکیل کارگروه و تقسیم کار انجام می‌شود اما تصور می‌کنم به دلیل نبود یک سازمان مستقل برای امور زنان و خانواده همچنان در این بخش دچار مشکلات ساختاری هستیم.

شریعتمداری تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد یک دستگاه عریض و طویل نیستیم؛ فقط باید سازمانی قانونی برای رسیدگی به مشکلات زنان تشکیل شود. 

ضرورت تهیه اطلس جامع از وضع بانوان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد باید به امور بانوان در چهل ساله دوم انقلاب به طور ویژه تر و سازمان یافته تر رسیدگی شود. 

وی از نبود یک نقشه و راهبرد در امور بانوان انتقاد کرد و افزود: تفاوت جامعه و اقلیم و فرهنگ های گوناگون ایجاب می کند اطلسی درباره زنان بر اساس تفاوت های موجود تهیه و تدوین شود. 

این عضو کابینه دولت دوازدهم یادآوری کرد مشارکت های زنان در امور اجتماعی و اقتصادی چندان دقیق ثبت نمی شود و میزان آن با توجه به تفاوت های فرهنگی در استان ها و شهرها و روستاها متفاوت است. 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برخی مشارکت های اجتماعی زنان در آمارها درج نمی شود. این امر موجب شده است در آمارهای بین المللی شاخص ایران برای مشارکت زنان چندان مساعد نباشد. 

شریعتمداری تهیه اطلس جامع از وضعیت بانوان را امری لازم و ضروری دانست و گفت: اگر نتوانیم برای رسیدگی به امور بانوان یک دستگاه به شکل فیزیکی ایجاد کنیم بدون تردید این سازمان را در فضای مجازی تشکیل می دهیم. 

به گفته وی، در کشور بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار داریم که اگر برای بررسی مشکلات آنان یک سازمان قانونی تشکیل نشود بدون شک آسیب‌های انگشت جدی‌تر می شود. 

اردیبهشت ماه امسال حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق‌بیمه بیمه‌شدگان مشمول قانون تامین اجتماعی (به استثنای رانندگان حمل ‌و‌ نقل عمومی بین شهری و فعالیت های دارای دستمزد مقطوع)‌ ٣٧٠ هزار و ٤٢٣ ریال اعلام شد.





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : کسری حق بیمه، حق بیمه زنان و مردان، حق بیمه تامین اجتماعی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، زنان سرپرست خانوار، قانون تامین اجتماعی، رانندگان حمل و نقل بین شهری،
لینک های مرتبط : بیمه میهن، کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محسن مهربان، محک،
یکشنبه 21 بهمن 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی

کافه بیمه(استعلام، مقایسه وخرید آنلاین بیمه شخص ثالث در تمامی شرکت  ها همراه با ارسال رایگان زیر نظر بیمه مرکزی)cafeebime.com



دیه، نقش اصلی در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث:

«غلامرضا سلیمانی» رئیس کل بیمه مرکزی به تازگی اعلام کرده است که «شورای عالی بیمه» نرخ های بیمه شخص ثالث را برای سال آینده واقعی خواهد کرد.

سلیمانی با اعلام اینکه ضریب خسارت در رشته شخص ثالث بالای 100 درصد است که باید رفع شود، گفت: این رشته باید کنترل شود تا شرکت ها در پرداخت خسارت با مشکل مواجه نشوند.

در همین ارتباط دست اندرکاران صنعت بیمه می گویند در شرایط کنونی نرخ های بیمه شخص ثالث حداقل 26 درصد از نرخ واقعی آن عقب تر است و باید این نرخ ها تعدیل شود.

«سیدمحمد علیپور» دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در این باره گفته بود: امسال با توجه به جهش قیمت خودرو در بازار، جا داشت که بیمه مرکزی در اواسط سال نرخ بیمه شخص ثالث را اصلاح کند؛ از این رو انتظار می رود امسال در زمان تعیین نرخ دیه و نرخ های بیمه شخص ثالث به همه این موارد توجه شود زیرا سال گذشته و پیش از افزایش قیمت ها، حتی سه درصد افزایش که باعث سود صفر در این رشته بود نیز برای بیمه ها دیده نشد.

به عقیده وی، حداقل 30 درصد خسارت های بیمه شخص ثالث ناشی از تصادف های جانی است که با توجه به افزایش سرسام آور هزینه های پزشکی، اینها حجم خسارت های پرداختی در رشته شخص ثالث را افزایش می دهد.

** نرخ دیه در تعیین نرخنامه شخص ثالث موثر است

در این زمینه «ابراهیم کاردگر» عضو شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران  گفت: هرچند قانون، وظیفه تعیین حق بیمه شخص ثالث را به شورای عالی بیمه سپرده است اما این شورا نیز باید منتظر اعلام نرخ دیه از سوی قوه قضاییه باشد.

وی افزود: البته باید گفت که در سال های اخیر نرخ بیمه نامه های شخص ثالث از نرخ تورم کمتر بوده و همین امر بر زیانده شده این رشته بیمه ای نیز اثر گذاشته است.

برآوردها نشان می دهد که نرخ بیمه شخص ثالث حداقل 26 درصد کمتر از بهای واقعی آن است که امیدواریم بیمه مرکزی در این باره چاره اندیشی کند.

وی افزایش نرخ حق بیمه ها در سال آینده را با توجه به نرخ تورم و رشد هزینه های درمان، اجتناب ناپذیر دانست.

نرخ دیه چگونه تعیین می شود؟

بر اساس ماده 8 قانون «بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه» یا همان قانون بیمه شخص ثالث، حداقل مبلغ بیمه موضوع این قانون در بخش خسارت بدنی معادل حداقل ریالی دیه یک مرد مسلمان در ماه های حرام است.

طبق ماده 549 قانون مجازات اسلامی بهای دیه کامل در ماه‌های غیر حرام از سوی قوه قضاییه تعیین و اعلام می شود که در ماه های حرام «محرم، رجب، ذی القعده وذی الحجه» یک سوم دیه نیز به آن افزوده می شود.

باتوجه به اینکه نرخ دیه در ماههای عادی در سال 97 از سوی قوه قضاییه 231 میلیون تومان محاسبه شده بود، بنابراین، دین سال 97 برای بیمه شخص ثالث در دو بخش خسارت جانی ثالث 308 میلیون تومان (سقف دیه کامل در ماه حرام) و خسارت جانی راننده مقصر حادثه 231 میلیون تومان (تا سقف دیه کامل در ماه عادی) دیده شده است.

طبق فقه اسلامی، مبنای محاسبه نرخ دیه، قیمت یکصد شتر است؛ با همین رویکرد در سال های گذشته این ایده مطرح شد که شرکت های بیمه برای کاهش قیمت دیه اقدام به پرورش شتر کنند و یا در این بخش سرمایه گذاری کنند؛ با این حال مدیران صنعت بیمه با این تاکید که «شاید این کار برای کاهش قیمت شتر خوب باشد اما واقعیت این است که پرورش شتر کار صنعت بیمه نیست» آن را نپذیرفتند.

یکی دیگر از ایده هایی که برای کاهش نرخ دیه و به تبع آن حق بیمه شخص ثالث مطرح شد، محاسبه دیه با نقره و موضوعاتی از این دست بود که عبدالناصر همتی رئیس کل پیشین بیمه مرکزی دو سال پیش به قوه قضاییه پیشنهاد داد ولی با آن موافقت نشد و بنابراین باید منتظر بود تا قوه قضاییه با توجه به نرخ تورم و به تبع آن افزایش بهای شتر، نرخ دیه در سال 98 را اعلام کند.






نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، خسارت بیمه شخص ثالث، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، دیه، بیمه ثالث، 
برچسب ها : نرخ بیمه شخص ثالث در سال98، ضریب خسارت در بیمه شخص ثالث، خسارت های پرداختی بیمه شخص ثالث، رشد هزینه های درمان، خسارت جانی، قیمت دیه کامل در ماه های حرام وعادی، قوه قضاییه،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
کافه بیمه(استعلام، مقایسه وخرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان زیر نظر بیمه مرکزی)cafeebime.com

بابک عدلی، مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: درمانگاه سیار واقع در خیابان آزادی جنب شعبه ١٣ تامین اجتماعی قرار دارد و خدمات درمانی سرپایی لازم را به راهپیمایان ارائه می کند.
وی خاطر نشان کرد: درمانگاه ثابت این اداره کل نیز پلی کلینیک تامین اجتماعی ٢٢ بهمن است که در محل خیابان آزادی، روبه روی سازمان مرکزی قرار دارد.

عدلی با اشاره به اینکه بیماران در صورت نیاز به خدمات درمانی بیشتر و تخصصی تر از طریق آمبولانس مستقر در محل درمانگاه سیار و پلی کلینیک ٢٢ بهمن به نزدیکترین مراکز درمانی ارجاع داده می شوند، اذعان داشت: خدمات دارویی مورد نیاز نیز در این دو مرکز درمانی، به صورت رایگان به مراجعه کنندگان تحویل داده می شود.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران از تیم مجهز پزشکی و درمانی این دو درمانگاه یاد کرد و گفت:  درمانگاه سیار که به ارائه خدمات درمانی رایگان به شهروندان می پردازند، دارای دو پزشک، یک پرستار  و یک تکنیسین‌ دارویی است.

   



نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : پلی کیلینیک تامین اجتماعی، درمانگاه های سیار، تکنسین دارویی، آمبولانس ها، خدمات درمانی سرپایی، پزشک و پرستار، راهپیمایان 22بهمن،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،

کافه بیمه(استعلام، مقایسه وخرید آنلاین انواع بیمه مسئولیت در تمامی شرکت ها زیر نظر بیمه مرکزی همراه با ارسال رایگانcafeebime.com)

فروش اینترنتی بیمه مسئولیت مدنی در دفاتر پیشخوان سراسر کشور توسط بیمه کارآفرین راه اندازی شد.

براساس توافق حاصل شده با دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور، شرکت بیمه کارآفرین مسئولیت مدنی خسارت مالی ناشی از اهمال، قصور، خطا و غفلت مدیران، دفاتر پیشخوان را در زمان ارائه خدمات، تحت پوشش قرار می دهد.

برمبنای گزارش روابط عمومی بیمه کارآفرین؛ بیمه گر براساس شرایط بیمه نامه و تا سقف تعهدات مندرج در آن خسارت وارده را جبران خواهد نمود.





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، بیمه کارآفرین، اخبار بیمه ای، اطلاعات بیمه ای، بیمه مسولیت، 
برچسب ها : بیمه مسئولیت مدنی، بیمه مسئولیت پزشکان و پیرا پزشکان، نرخ بیمه مسئولیت، شرایط بیمه نامه، فروش اینترنتی بیمه مسئولیت، دفاتر پیشخوان دولت، بیمه کارآفرین،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه کار آفرین، بیمه مرکزی، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
کافه بیمه(استعلام، مقایسه وخرید آنلاین بیمه شخص ثالث در تمامی شرکتها زیر نظر بیمه مرکزی همراه با ارسال رایگان)cafeebime.com



به مناسبت ایام دهه فجر و با پیشنهاد بیمه مرکزی، تمامی وسایل نقلیه موتوری زمینی مانند اتومبیل، موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی از ۱۲ تا ۳۰ بهمن امسال می‌توانند از بخشودگی بیمه شخص ثالث استفاده کنند.

وی افزود: تمام کسانی که تا کنون وسیله نقلیه خود را بیمه شخص ثالث نکرده اند، مشمول این جریمه می شوند.

معاون نظارت بیمه مرکزی با بیان اینکه همه وسایل نقلیه، باید بیمه شخص ثالث داشته باشند، ادامه داد: حدود ۳۲ میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود دارد که ۱۰ میلیون آن، فاقد بیمه هستند.

وی یادآور شد: کسانی که تا کنون وسیله نقلیه خود را بیمه شخص ثالث نکرده اند، از این پس می توانند از طرح جدید بیمه راننده‌محور استفاده کنند که این طرح تا پایان امسال، اجرایی می شود.

امینی در خصوص اختلاف قیمت در بیمه شخص ثالث گفت: این اختلاف ناشی از داشتن تصادفات وسیله نقلیه است و اساس قیمت بیمه وسیله نقلیه، برای همه بیمه گران یکسان است.





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، دیه، خسارت بیمه شخص ثالث، بیمه ثالث، 
برچسب ها : خودروی فاقد بیمه، بیمه راننده محور شخص ثالث، ایام دهه فجر، بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث، قیمت بیمه شخص ثالث، وسایل نقلیه موتوری، تصادفات وسیله نقلیه،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کارآفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
پنجشنبه 18 بهمن 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی
کافه بیمه(استعلام، مقایسه وخرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان زیرنظر بیمه مرکزی)

بهترین بیمه مسافرتی: در مورد تصمیم گیری برای بهترین بیمه مسافرتی  چه باید کنیم؟ زمانی که فردی برای تعطیلات خود یک سفر را برنامه ریزی کرده و آن را رزور می نماید، چه این سفر در کشورهای همسایه باشد و چه در کشورهای دیگر یک بیمه مسافرتی را خریداری می نماید. بسیاری از افراد خرید بیمه مسافرتی را یکی از هزینه های ضروری دانسته و احساس می کنند که بدون آن نیز می توانند سفر خود را انجام دهند. اما نادیده گرفتن خرید بهترین بیمه مسافرتی ممکن است منجر به ایجاد ناراحتی های زیاد و هزینه های مختلف در سفر گردد. اگر شما هم جزء این افراد هستید بهتر است این مطلب را مطالعه کرده تا دلایلی که می بایست بیمه مسافرتی خود را تهیه کرده و همچنین پوشش بیمه ای خود را تعیین نمایید. پس با الی گشت همراه شوید.

مشکلات سفر: بیمه مسافرتی اغلب در زمانی که بخشی از سفر شما دچار تاخیر شده و یا لغو شده است می تواند شما را پوشش داده تا بتوانید مابقی سفر خود را ادامه دهید. اگر شما در این شرایط نیاز دارید تا یک شب در هتل اقامت داشته باشید و یا نیاز به یک خودرو داشته تا بتوانید از فرودگاه به مقصد دیگری بروید اغلب این پوشش ها را بیمه به شما ارائه می نماید. همچنین ممکن است بر اساس نوع بیمه ای که انتخاب می کنید وسیله نقلیه خصوصی یا تاکسی را در اختیار شما قرار دهد. برخی از شرکت های ارائه دهند بیمه مسافرتی کودکانی که همراه شما سفر می کنند را هم با دریافت هزینه ای جداگانه تحت پوشش بیمه قرار می دهد. البته هر شرکت بیمه در این مورد قوانین و سیاست های خاصی دارد. برخی بیمه ها تا کودکان زیر ۲۱ سال را هم حتی پوشش می دهند و برخی دیگر تا سنین پایین تری را قابل قبول می دانند.

لغو تعطیلات: زمانی که شما برای تعطیلات سالانه خود در خارج از کشور برنامه ریزی کرده اید بدترین چیز این است که شما تعطیلات خود را از دست بدهید زیرا پول شما هم از بین خواهد رفت. مسائلی مانند بیماری، مرگ و میر در خانواده و موارد اضطراری شخصی ممکن است باعث شوند تا شما مجبور شوید سفر خود را لغو نمایید. از سوی دیگر شرایط اضطراری آب و هوا، بلایای طبیعی و یا فعالیت های تروریستی ممکن است باعث شود تا شرکت مسافرتی سفر شما را لغو نماید. بنابراین در صورتی که بهترین بیمه مسافرتی با سطح خوبی از پوشش را انتخاب کرده باشید، مطمئن هستید که هزینه صرف شده برای تعطیلات خود را از دست نخواهید داد.


لغو بلیط هواپیما، اجاره خانه، هزینه کشتی کروز، رزرو اتاق در هتل و پکیج های تور می تواند بسیار هزینه بردار باشد و هزینه های زیادی را بر فرد در پی داشته باشد. با انتخاب بهترین بیمه مسافرتی می توانید احتمال از دست دادن هزینه سفر را در موقع بروز حوادث مترقبه کاهش بدهید. بیمه لغو سفر هزینه های پیش پرداخت شده و غیرقابل استرداد را تا حد زیادی پوشش می دهد. برای این که به طور دقیق در مورد موارد تحت پوشش بدانید و بهترین بیمه مسافرتی را انتخاب کنید حتما قوانین و دستورالعمل های بیمه مورد نظرتان را مطالعه کنید.

پوشش های پزشکی: در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی در طرح سلامت خود پوشش پزشکی را برای بیماری های جزیی و صدمات در طول تعطیلات ارائه می نمایند، در صورتی که شما نیاز به درمان تخصصی داشته باشید می بایست به کشور خود باز گشته و پوششی نخواهید داشت. علاوه بر این اگر شما نیاز به حمل و نقل هوایی داشته باشید هزینه آن بسیار سنگین خواهد بود بنابراین ضروری است که شما بیمه ای مناسب را برای خود انتخاب نمایید. مطمئنا شما دوست ندارید که تعطیلات شما با مشکل پزشکی بزرگ مواجه شده و یا یک حادثه جدی و بیماری در طول آن داشته باشید. پوشش هزینه های پزشکی در خارج از کشور می تواند هزینه های حوادث، مراقبت های اورژانسی و دندانپزشکی را پوشش دهد.

اکثر متخصصان توصیه می کنند تا حداقل هزینه ای که در بهترین بیمه مسافرتی می توانید داشته باشید ۲ میلیون دلار است. قبل از اینکه بیمه مسافرتی خود را تهیه نمایید با بیمه گر خود کنترل نموده تا قبلا تحت پوشش برنامه بهداشتی دیگری قرار نداشته باشید. با این حال در نظر داشته باشید حتی اگر شرکت های بیمه ای هزینه های بیمارستانی معمول و معقول در خارج از کشور را پرداخت می نمایند برای اینکه شما را در به کشور خود بازگردانند هزینه چندانی را ارائه نمی کنند. همچنین مقررات باطل شدن حق استفاده از این امکانات را نیز حتما مطالعه نمایید.






نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : بیمه ی مسافرتی، کشورهای همسایه، فعالیت های تروریستی، بلیط هواپیما، هزینه کشتی کروز، سفر در تعصیلات، هزینه های پزشکی،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کارآفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،

کافه بیمه(استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت همراه با ارسال رایگان زیر نظر بیمه مرکزی)cafeebime.com

همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، جمعی از ایثارگران، بسیجیان و کارکنان بیمه مرکزی با جانبازان آسایشگاه ثارالله دیدار کردند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی دراین برنامه، کارکنان بیمه مرکزی با جانبازان بستری شده در آسایشگاه گفت و گو کرده و به برخی از سوالات و ابهامات بیمه ای طرح شده از سوی آنان پاسخ دادند.
برخی از این جانبازان به دلیل قطع نخاع از ناحیه گردن و سایر اعضا، سالهاست در این مرکز تحت درمان قرار دارند.
در این برنامه که در طول سال چندین بار توسط بیمه مرکزی انجام می شود، از مجاهدت ها و ایثارگری های جانبازان تقدیر به عمل می آید.






نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : ایثار گران، بسیجیان و کارکنان، جانبازان بستری، آسایشگاه جانبازان، ابهامات بیمه ای، قطع نخاع، ایثارگری های جانبازان،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محسن مهربان، محک، بیمه میهن،
سه شنبه 16 بهمن 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی

کافه بیمه (استعلام، مقایسه وخرید آنلاین انواع بیمه درتمامی شرکت ها زیر نظر بیمه مرکزی همراه با ارسال رایگان)cafeebime.com

ماموریت بیمه مرکزی  نظارت بر عملکرد بیمه‌گران و صیانت از حقوق بیمه گذاران است و هرگونه تصمیم برای ادغام شرکت های بیمه ای بر عهده سهامداران و ذینفعان آن شرکت ها خواهد بود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی دکتر غلامرضا سلیمانی در نشست خبری ویژه چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب افزود: بررسی فعالیت شرکت های بیمه ای از ماموریت های جدی نهاد ناظر است و نهادهای دیگر که بر اساس قانون مجاز به بازرسی از شرکت‌ها هستند می توانند به این شفاف‌سازی کمک کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این نکته که کلید واژه اصلی بیمه مرکزی در ارتباط با شرکتهای بیمه "تعامل" است، تصریح کرد: خوشبختانه در بیمه مرکزی دنبال تصدی‌گری بیشتر نیستیم و به همین خاطر از انجمن ها کانون های صنفی و سندیکای بیمه گران حمایت می کنیم.
وی از اصلاح آیین نامه ۶۰ در شورای عالی بیمه خبر داد و افزود: طبیعی است به دلیل مسائل تورمی اگر شرکت‌های بیمه بخش اعظم دارایی های خود را در بانک سرمایه گذاری کنند در صورت بروز خسارات با بحران نقدینگی روبه‌رو خواهند شد.
رئیس شورای عالی بیمه از لزوم حضور شرکت های بیمه در بازار سرمایه، اظهار داشت: نهاد ناظر زمینه‌هایی را فراهم کرده تا شرکت‌های بیمه با ورود به بازارهای سرمایه از توانگری مالی مناسب تری بهره مند شوند.
دکتر سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اصلاح قانون بیمه شخص ثالث اشاره کرد و گفت: قانون به صراحت این تکلیف را بر عهده ما گذاشته که تا پایان برنامه ششم بحث ویژگی های راننده با همراه خودرو را به نتیجه برسانیم.
وی افزود: با این مصوبه رانندگان کم ریسک از تخفیف های بالاتر بیمه‌ای برخوردار خواهند شد.
وی در پاسخ یکی از خبرنگاران مبنی بر دخالت بیمه ایران در انجام امور نظارتی بیمه مرکزی به صراحت اعلام کرد: شرکت بیمه ایران قدیمی ترین شرکت بیمه ای و از ارزش های صنعت بیمه به حساب می آید اما به لحاظ نظارتی و آیین نامه هیچ تفاوتی با شرکت‌های خصوصی ندارد و سهم سی و سه درصد این شرکت در بازار بیمه، تمایزی برای نظارت بر آن ایجاد نمی کند.
رئیس شورای عالی بیمه ارائه نرخ های غیر واقعی از سوی بخشی از صنعت بیمه را از جمله آسیب های صنعت بیمه ارزیابی کرد و افزود: غیر از رشته بیمه شخص ثالث در سایر رشته های بیمه ای بحث تعرفه مطرح نیست و بیمه مرکزی در بخش اتکایی فقط پوششهای را تعهد خواهد کرد که نرخ و شرایط آن منطقی و واقعی باشد.
وی میزان حق بیمه شخص ثالث در سال آینده را در گرو تصمیم قوه قضاییه برای تعیین نرخ دیه دانست و اظهار داشت: در رشته بیمه شخص ثالث و همچنین درمان تکمیلی ضریب خسارت معمولا بالای ۱۰۰ درصد است که این مسئله باید اصلاح شود و ما به دنبال نرخ های متناسب و واقعی هستیم تا هم مردم از خدمات بیمه ای رضایت داشته باشند و هم شرکت های بیمه دچار آسیب نشوند.
رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت استقرار نرم افزار جامع اطلاعاتی در صنعت بیمه خاطرنشان کرد: در دنیای امروز مساله فروش مویرگی جایگزین فرایند سنتی فروش شده و استارتاپ ها می توانند در این خصوص ظرفیت های موجود را افزایش دهند و شرکت‌های بیمه بدون استفاده از تکنولوژی با مشکل روبه‌رو خواهند شد.
وی تصریح کرد: شبکه فروش باید با پشتیبانی شرکتهای بیمه توسعه پیدا کند که یکی از روش های توسعه ای تقویت استارت آپ هاست.
دکتر غلامرضا سلیمانی با تشریح فعالیت‌های ۴۰ ساله صنعت بیمه پس از انقلاب از رشد ملموس شاخص های بیمه خبر داد و گفت: در زمینه توسعه بیمه کارهای مهمی انجام شده اما کافی نیست چرا که هنوز ظرفیت های بیشتری در صنعت بیمه وجود دارد.
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان به سوالات خبرنگاران در خصوص موضوعاتی نظیر بیمه بلایای طبیعی، تحریم های بیمه ای، اصلاح آیین نامه ها و موارد دیگر پاسخ داد.
شایان ذکر است که در این نشست خبری بیش از یکصد و پنجاه خبرنگار از رسانه های عمومی و تخصصی صنعت بیمه حضور داشتند.

 





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، خسارت بیمه شخص ثالث، بیمه ثالث، دیه، 
برچسب ها : شاخص های بیمه، بحران نقدینگی، استارت آپ ها، قوه قضاییه، بلایای طبیعی، تحریم های بیمه ای، نرخ دیه در سال97،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
سه شنبه 16 بهمن 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی

کافه بیمه( استعلام، مقایسه و خریدآنلاین انواع بیمه در تمامی شرکتها زیر نظر بیمه مرکزی همراه با ارسال رایگان)cafeebime.com

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حضور اصحاب رسانه و مدیران ارشد صنعت بیمه از تمبر ویژه بیمه مرکزی رونمایی کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در آیین رونمایی از نخستین تمبر ویژه بیمه در کشور، اظهار امیدواری کرد با تکیه بر فرهنگ سازی و تمرکز بر مباحث بیمه ای در مدارس و سطح جامعه، ضریب نفوذ بیمه افزایش پیدا کند.
بر اساس این گزارش در آیین رونمایی از این تمبر، اعضای هیات عامل، خبرنگاران حوزه بیمه و فعالان این صنعت نیز حضور داشتند.
گفتنی است این تمبر دو زبانه در تیراژ ۲۰۰ هزار قطعه منتشر و از سوی شرکت پست توزیع خواهد شد.

 





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، خسارت بیمه شخص ثالث، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، دیه، بیمه ثالث، 
برچسب ها : تمبر بیمه مرکزی، رئیس کل بیمه مرکزی، روابط عمومی بیمهمرکزی، شرکت های بیمه، بحث بیمه در مدارس، فعالان صنعت بیمه، خبرنگاران صنعت بیمه،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، محک، محسن مهربان، بیمه کار آفرین، بیمه میهن،
دوشنبه 15 بهمن 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی
کافه بیمه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه(شخص ثالث، بدنه، آتش سوزی، عمر و سرمایه گذاری، مسئولیت و...)در تمامی شرکت ها زیر نظر بیمه مرکزی همراه با ارسال رایگانcafeebime.com
غلامرضا ­­سلیمانی، رئیس ­کل بیمه مرکزی روز دوشنبه 15 بهمن ماه در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد از بخشودگی ۱۰۰ درصدی­ ­جرایم بیمه شخص ثالث به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد و گفت:­ همه ­وسایل نقلیه موتوری که جریمه بیمه شخص ثالث دارند، جرایم آن‌ها بخشیده می‌شود و شهروندان می‌توانند تا ۳۰ بهمن امسال نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

وی همچنین افزود: موتور سیکلت داران و دارندگان ­ماشین آلات کشاورزی از ۱۲ بهمن به مدت شش ماه فرصت دارند تا از بخشودگی جرائم بیمه‌ای استفاده کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: ​­اگر این افراد در فرصت ایجاد شده­ به مراکز بیمه گذار مراجعه نکنند، ­ هم به عنوان یک خلاف تلقی می‌شود که بیمه نامه شخص ثالث ندارند و هم تمام جرایم زمانی که بیمه نامه نداشتند باید پرداخت کنند. ­

رئیس کل بیمه مرکزی  با بیان اینکه بازرسی از شرکت‌های بیمه طبق قانون جزو روال عادی سازمان‌های نظارتی و سازمان بازرسی است، گفت: بر این اساس گروه‌های سازمان بازرسی وارد شرکت بیمه ایران شدند و بررسی‌ها را انجام دادند که گزارش آنها منتشر خواهد شد.

سلیمانی ادامه داد: در این زمینه جلسات خوبی با بیمه ایران داشته‌ایم و بیمه مرکزی هم رابطه خوبی با سازمان‌های نظارتی دارد و هر اطلاعاتی که بخواهند در اختیار آنها قرار می‌دهیم و این حق آنهاست که بازرسی داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد که بیمه مرکزی هیچ فرقی بین بیمه ایران با دیگر شرکت‌های بیمه‌ای نمی‌گذارد، گفت: بیمه ایران حدود ۳۳ درصد از کل پرتفوی صنعت بیمه را در اختیار دارد. این شرکت دولتی است و از خصوصی‌سازی مستثنی شده است. هیأت مدیره هم برای برون رفت از مسائلی از جمله زیان انباشته جلساتی تشکیل داده‌اند.

رئیس کل بیمه مرکزی  درباره میزان محدودیت استفاده از یک بیمه‌نامه صادر شده و اینکه برای مثال چهار نفر از یک بیمه‌نامه استفاده کنند یا ۱۴ نفر، اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای تعداد افرادی که می‌توانند از بیمه‌نامه‌های صادر شده برای یک راننده استفاده کنند، وجود ندارد.

وی درباره نحوه نظارت بر فعالیت باجه‌های فروش بیمه‌نامه در اماکن عمومی هم اظهار کرد: دوران اینکه بیمه‌نامه صرفاً از مبدأ صدور به فروش برسد گذشته است و باید برای مردم جزئیات بیمه‌نامه‌ها را توضیح داد که این وظیفه بازاریابان است اما بیمه مرکزی نظارت کامل دارد تا در این بین پیشنهادات غیر واقعی یا غیر قانونی صورت نگیرد.

سلیمانی همچنین با بیان اینکه منتظر اعلام نرخ دیه توسط قوه قضاییه تا پایان سال هستیم، درباره نحوه پرداخت ارزی برخی از خسارت‌های ارزی هم اظهار کرد: با بانک مرکزی تبادل نظر داشتیم تا وقتی که خسارتی ارزی حادث می‌شود، پرداخت آن را به صورت ارزی داشته باشیم. در این باره اگر کسری هم داشته باشیم از طریق ارز نیمایی می‌توانیم آن را پرداخت کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین درباره مشکلات مربوط به پرداخت خسارت به بیماران در حوزه بیمه‌های تکمیلی هم اظهار کرد: شرایط باید به گونه‌ای باشد که زمانی که مردم برای درمان به کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند همه هزینه‌هایشان پرداخت شود که متاسفانه برخی شرکت‌ها نرخ‌های پایینی در این باره ارائه می‌دهند. در این زمینه می‌خواهیم بسته‌ای را تهیه کنیم که برای شرکت‌های بیمه حداقل و حداکثرها را مشخص کنیم که امیدواریم بتوانیم تا قبل از سال ۱۳۹۸ این کار را عملی کنیم.

سلیمانی درباره آیین نامه ۶۰ گفت:پیش نویس اصلاح آئین نامه ۶۰ ،در شورای عالی بیمه بررسی شده ،مواردی تصویب شده ،در جلسه آتی شورایعالی نیز موارد دیگر بررسی می گردد.

وی افزود : بازدهی سپرده ها بانکی با توجه به تورم و ارزش ریال قابل قبول نیست . در اصلاح آیین نامه به بخش های مختلف و ظرفیت های سرمایه گذاری توجه شده است و باید یک پرتفوی سرمایه گذاری ایجاد شود. 

ی اظهار داشت: آخر سال ، هم نرخ حق بیمه در بخش شخص ثالث مشخص خواهد شد و هم دیه ای که اواخر اسفندماه اعلام می شود، ولی ما تا اخر اسفند شورای عالی بیمه را تشکیل خواهیم داد و نرخ شخص ثالث و افزایش آن را اعلام خواهیم کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: بیمه مرکزی تعرفه را فقط برای بیمه شخص ثالث اعلام می کند و تنها اگر بخواهند بیمه اتکایی انجام دهند، ما نرخ پیشنهادی را بررسی می کنیم.

سلیمانی گفت: افزایش نرخ دیه باید از سوی قوه قضاییه تعیین شود و بعد از آن تغییر نرخ شخص ثالث انجام می شود.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه اگر استارت آپ ها به کمک شرکتهای بیمه نیایند، شرکت های بیمه زیان خواهند دید، گفت:اکنون خدمت بیمه ای اگر نتواند ارتباط کامل با بیمه گذار داشته باشد، نمی تواند موثر باشد، این در حالی است که شرکتهایی که هنوز از این خدمات نو استفاده نکرده اند، باید به این سمت حرکت نمایند.

سلیمانی با بیان اینکه سیاست ما حمایت از شرکتهای بیمه ای خصوصی است، گفت: شرکتهای خصوصی را نیز در کنار شرکتهای دولتی حمایت می کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: بیمه های اتکایی از ۱۳ کشور دنیا را داریم و فقط شرکتهای بیمه بین المللی که با امریکا مراوده دارند با ما قطع همکاری کرده اند.

گفتنی است در پایان این نشست همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی از تمبر اختصاصی یادبود بیمه مرکزی با حضور هیات عامل رونمایی شد.






نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، خسارت بیمه شخص ثالث، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، دیه، بیمه ثالث، 
برچسب ها : جرایم بیمه شخص ثالث، بخشودگی جرایم بیمه ای، سپرده های بانکی، پیروزی انقلاب اسلامی، شرکتهای دولتی، نرخ بیمه شخص ثالث، بیمه های تکمیلی،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه مرکزی، بیمه میهن،


( کل صفحات : 3 )    1   2   3   
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
پربازدیدترین مطالب
تماس با ما اوقات شرعی پنجره جدید مشاهده صفحه جدید افراد انلاین Online User ابزار نضر سنجی IS
کد الکسا
فال عشق
اخرین اخبار