بیمه کارآفرین
روح الله زارعی کارشناس،مشاور و نماینده رسمی بیمه کارآفرین کد3032 و نماینده برتر استان لرستان
درباره وبلاگ


روح الله زارعی کارشناس و نماینده رسمی بیمه کارآفرین
نماینده برتر استان لرستان کد 3032
آدرس : بروجرد 45 متری شهرداری روبروی شهرداری
تلفن : 06642516062 و 06642501573 و 09901153032 و 09339003032

مدیر وبلاگ : روح الله زارعی
کافه بیمه(استعلامف مقایسه وخرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت های بیمه زیر نظر بیمه مرکزی، همراه با ارسال رایگان) cafeebime.com
برخی از رانندگانی که پس از تصادف به محض آنکه می فهمند مقصرند فرار را بر قرار ترجیح می دهند و از صحنه می گریزند، اما سوال اینجاست که قانون گذار در ماده 719 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی درباره این افراد چه می گوید.
قانون اشاره می کند: هرگاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مآمورین انتظامی از این کار خود داری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد(714) و (715) و (716) محکوم خواهد شد و دادگاه نمی تواند در مورد این ماده اعمال کیفیت مخففه کند.
تبصره1: راننده در صورت می تواند برای انجام تکالیف مذکور در این ماده وسیله نقلیه را از صحنه حادثه حرکت دهد که برا یکمک رسانیدن به مصدوم توسل به طریق دیگر ممکن نباشد.
تبصره2: در همه موارد مذکور هرگاه راننده مصدوم را به نقاطی برای معالجه و استراحت برساند و یا مآمورین مربوطه را از واقعه آگاه کند و یا به هرنحوی موجبات معالجه و استراحت و تخفیف آلام مصدوم را فراهم کند، دادگاه مقررات تخفیف را درباره ی او رعایت خواهد کرد.
موارد قانونی برای مجازات فرد خاطی: ماده714 هرگاه بی احتیاطی یا بی مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده( اعم از وسایط نقلیه زمینی یا آبی یا هوایی) یا متصدی وسیله موتوری منتهی به قتل غیر عمدی شود مرتکب به شش ماه تا سه سال حبس و نیز به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه اولیای دم محکوم می شود.
تبصره: اظهار نظر کارشناسی در خصوص تشخیص بی احتیاطی یا بی مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت در مورد سوانح مربوط به وسایل نقلیه زمینی، آبی و هوایی حسب مورد اداره راهنمایی و رانندگی، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، هواپیمایی کشوری می باشد.
ماده715 هرگاه یکی از جهات مذکور در ماده(714) موجب مرض جسمی یا دماغی که غیر قابل علاج باشد و یا از بین رفتن یکی از حواس یا از کار افتادن عضوی از اعضای بدن که یکی از وظایف ضروری زندگی انسان را  انجام می دهد یا تغییر شکل دائمی عضو یا صورت شخص یا سقط جنین شود مرتکب به حبس از دوماه تا یک سال و به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه مصدوم محکوم می شود.
ماده716 هرگاه یکی از جهات مذکور در ماده (714) موجب صدمه بدنی شود که باعث نقصان یا ضعف دائم یکی از منافع یا یکی از اعضای بدن شود و یا باعث از بین رفتن قسمتی از عضو مصدوم گردد، بدون آن که عضو از کار بیفتد یا باعث از بین رفتن قسمتی از عضو مصدوم گردد، بدون آن که عضو از کار بیفتد یا باعث وضع حمل زن قبل از موعد طبیعی شود مرتکب به حبس از دو ماه تا شش ماه و پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه مصدوم محکوم خواهد شد.




نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، خسارت بیمه شخص ثالث، بیمه ثالث، دیه، 
برچسب ها : تصادفات رانندگی، فرار از صحنه تصادف، پرداخت دیه تصادفات، مامورین انتظامی، مصدوم تصادف رانندگی، قتل غیر عمد، اولیای دم،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه کارآفرین، بیمه مرکزی، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
چهارشنبه 22 اسفند 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی
کافه بیمه(استعلام، مقایسه وخرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان زیر نظر بیمه مرکزی(cafeebime.com)
سعید قیصر از حذف برچسب معاینه فنی از سال98 خبرداد و گفت: صدور معاینه فنی یکپارچه و آنلاین در 581 مرکز در سراسر کشور اجرا می شود.
وی افزود: تمامی مراکز معاینه فنی سراسر کشور به سامانه سیمفا متصل هستند و کیفیت ارائه خدمات در تمامی مراکز یکسان است و شهروندان می توانند از همه مراکز خدامت معاینه فنی دریافت کنند.
قیصر تاکید کرد: مالکان خودرو های سال ساخت 1393 و خودرو های وارداتی مدل 2014 به قبل از یکم فروردین ماه سال 98 مشمول اخذ معاینه فنی می شوند بنابراین افراد  طوری زمان را مدیریت کنند که از ابتدای سال در صنوف مراکز معاینه فنی معطل نشوند.
وی گفت: پلیس در  جاده ها و شهرهای مختلف ایران همچون گذشته از ابتدای سال برای خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند، اعمال قانون خواهد کرد.
مدیر عامل معاینه فنی سراسر کشور درباره معاینه فنی خودرو های دوگانه سوز افزود: 285 مرکز تست هیدروایستاتیک کار معاینه فنی این خودروها را در کشور انجام می دهند که 14 مرکز هم در تهران قرار دارد و قیمت خدمات آن 107 هزار تومان است.
قیصر افزود: برای جلوگیری از هرگونه تقلب و جعل از ابتدای سال98 برچسب های معاینه فنی حذف خواهد شد بنابراین مالکان خودروها برای اطمینان از معاینه فنی خود می توانند با شماره گیری*2008# معاینه فنی خود رااستعلام کنند.




نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : برچسب معاینه فنی، سامانه سیمفا، خدمات معینه فنی، خودرو های فاقد معاینه فنی، مالکان خودرو، مرکز تست هیدرو استاتیک، خودرو های وارداتی،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
چهارشنبه 22 اسفند 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی
کافه بیمه (استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان زیر نظر بیمه مرکزی (cafeebime.com)

رییس مرکز فاوا - در نشست ویژه خبری - با اعلام این مطلب افزود: سامانه سنهاب علاوه بر تقویت بخش نظارت و تنظیم روابط بین نهاد ناظر و شرکت های بیمه، تکالیف بین سازمانی را نیز بر عهده دارد و تاکنون با بسیاری از سازمان ها و مجموعه های خارج از صنعت نیز ارتباط های گسترده ای را شکل داده است.
بنابراین گزارش، قاسم نعمتی که در جمع خبرنگاران حوزه صنعت بیمه سخن می گفت با تاکید بر اهمیت داده کاوی اطلاعات بیمه ای، گفت: در سامانه سنهاب تمامی قواعد و مولفه های شفاف سازی، رعایت شده و بیمه گذاران می توانند از نرخ و شرایط بیمه نامه ها و همچنین از آخرین وضعیت بیمه ای خود مطلع شوند.
وی تصریح کرد: با استقرار سامانه سنهاب، رویکرد نظارتی بیمه مرکزی از نظارت اصلاحی به نظارت پیشگیرانه تغییر کرده که این امر از دستاوردهای بزرگ صنعت بیمه به شمار می رود.
رییس مرکز فاوای بیمه مرکزی با تاکید بر این نکته که شرکت های بیمه موظفند هنگام صدور بیمه نامه شخص ثالث و حوادث راننده، بیمه نامه ها را قبل از چاپ در اختیار بیمه مرکزی قرار دهند، اظهار داشت: بیمه نامه های صادره شده بعد از چاپ کد یکتا و Qr- code تحویل بیمه گذاران خواهد شد.
نعمتی به اهمیت مساله کاهش تخلفات و تقلبات اشاره کرد و گفت: اصالت سنجی در سامانه سنهاب به آسانی قابل استعلام است و همین امر میزان تقلبات بیمه ای را به حداقل می رساند.
وی افزود: در بیمه نامه های شخص ثالث درج کد یادشده الزامی است و بیمه گذاران می توانند از طریق تلفن همراه، اصالت بیمه نامه خود را کنترل کنند.
وی استانداردسازی سامانه های اطلاعاتی در صنعت بیمه را از اولویت های "فاوا" ارزیابی کرد و افزود: موارد مبهم بیمه نامه ها پیش از صدور کنترل و اصلاح می شود و در غیر این صورت "کد یکتا" به بیمه نامه ها تعلق نخواهد گرفت.
گفتنی است در این نشست بخش هایی از   قابلیت های سامانه سنهاب در حضور خبرنگاران رونمایی شد.





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، خسارت بیمه شخص ثالث، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، بیمه ثالث، دیه، 
برچسب ها : سامانه سنهاب، رئیس مرکز فاوا، شرکت های بیمه، خبرنگاران حوزه صنعت بیمه، اطلاعات بیمه ای، شرایط بیمه نامه ها، صدور بیمه نامه شخص ثالث و حوادث راننده،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محسن مهربان، محک، بیمه میهن،
دوشنبه 20 اسفند 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی
کافه بیمه(استعلام، مقایسه وخرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان زیر نظر بیمه مرکزی)cafeebime.com

نکاتی در باره تعهدات جانی بیمه شخص ثالث
1- برای تعدد دیات ظرفیت داخل خودرو بعهده بیمه گر است در صورتی که بیش از ظرفیت باشد بعهده صندوق تامین و از راننده ریکاوری می شود.
2- سقف تعهد جانی بیمه گر برای خارج خودرو ده برابر دیه ی کامل مرد مسلمان در ماه حرام می باشد. مازاد بر آن در تعهد صندوق بوده و مطابق بند 3 تبصره ی ماده ی 25 قانون جدید ثالث، قابل بازیافت نیست.
3- سقف تعهد بیمه گر برای افراد داخل خودرو مطابق ماده ی 12 قانون جدید ثالث معادل ظرفیت ضربدر دیه ی کامل مرد مسلمان در ماه حرام در زمان پرداخت دیه است. مازاد بر آن بر عهده ی صندوق است. اگر این مازاد، ناشی از عدم رعایت ظرفیت خودرو باشد قابل بازیافت است.
4- بیمه گر مکلف است مطابق تبصره ی ماده ی 9 کل زیان بدنی وارده به اشخاص ثالث را پرداخت کند حتی اگر مازاد بر یک دیه ی کامل باشد.




نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، دیه، خسارت بیمه شخص ثالث، بیمه ثالث، 
برچسب ها : دیه ی کامل، زیان بدنی، ظرفیت خودرو، تعهد بیمه گر، ماه حرام، پرداخت دیه، تعهد جانی بیمه شخص ثالث،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
یکشنبه 19 اسفند 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی
کافه بیمه(استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان زیر نظر بیمه مرکزی)caeebime.com

دکتر غلامرضا سلیمانی در جریان بازدید از بخش های مختلف دفتر مرکزی حراست بیمه مرکزی با اعلام این مطلب افزود: حفظ کرامت کارکنان و فعالان صنعت بیمه باید سرلوحه امور مجموعه حراست باشد و شیوه های پیشگیرانه، جایگزین مجازات محوری شود.
رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اهمیت استفاده از تکنولوژی های نوین و شیوه های هوشمند کنترلی بر ضرورت تسریع در تایید یا در استعلام های حوزه صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: عملکرد دقیق، اصولی و حرفه ای حراست، زمینه ساز ایجاد فضای آرامش و امنیت در سازمان است.
وی افزود: مجموعه حراست، مشاور امین مدیریت و حوزه های اداری سازمان هاست و باید به گونه ای عمل کند که نیروهای متخصص و پاکدست با آرامش و اطمینان کافی فعالیت کنند.
گفتنی است مدیرکل دفتر مرکزی حراست بیمه مرکزی نیز در جریان این بازدید ضمن قدردانی از حضور دکتر سلیمانی در مجموعه حراست، با تشریح آخرین وضعیت عملکردی همکاران حراست فیزیکی و بخش های دیگر این مجموعه، تداوم حمایت ایشان را خواستار شد.





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : حراست بیمه مرکزی، صنعت بیمه، مدیر کل بیمه مرکزی، آراش با بیمه، وظیفه شرکت های بیمه، بیمه بدنه برای انواع خودرو های سبک وسنگین، نظارت بیمه مرکزی بر شرکت های بیمه،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
دوشنبه 13 اسفند 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی
کافه بیمه(استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان زیر نظر بیمه مرکزی)cafeebime.com


حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در حاشیه نشست امروز مسئولان عالی قضائی در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس ابلاغ رئیس قوه قضائیه، دیه یک مرد مسلمان برای ماه‌های غیر حرام در سال ۹۸، ۲۷۰ میلیون تومان تعیین شد که بر این اساس، در ماه‌های حرام ۹۰ میلیون تومان به این مبلغ اضافه می‌‎شود.

وی گفت: همان طور که مردم عزیز استحضار دارند طبق قانون رئیس دستگاه قضائی ابتدای هر سال باید مبلغ دیه را تعیین و اعلام کند.

معاون اول دستگاه قضا گفت: امسال خیلی از مسئولان ذیربط و نیز رئیس کل بیمه مرکزی تقاضا داشتند که این تعیین میزان دیه در جهت تسهیل امور مردم و قراردادهایی که می‌خواهند منعقد کنند هر چه زودتر اعلام شود، بنابراین در جلسه امروز بحث دیه مورد رسیدگی قرار گرفت. البته روز گذشته بنده یک جلسه مقدماتی با حضور ۱۵ نفر از کارشناسان ذیربط داشتم که در جلسه امروز نتیجه آن مطرح شد.

وی گفت: نهایتاً در جلسه امروز مقرر شد که دیه یک مرد مسلمان در سال جدید ۲۷۰ میلیون تومان برای ماه‌های غیر حرام باشد که البته به طور طبیعی یک سوم همین مبلغ برای ماه‌های حرام به این مبلغ اضافه می‌شود؛ یعنی در ماه‌های حرام ۹۰ میلیون بر این ۲۷۰ میلیون تومان افزوده می‌گردد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با گوشت‌های دپو شده در یکی از گمرکات کشور گفت: در این موضوع قوه قضائیه وارد شد و خود دستگاه‌های دولتی هم ورود کردند، البته وزارت خانه‌های صمت و جهاد و خود گمرک هم باید سریع‌تر وارد می‌شدند، چون در شرایطی که مردم به این کالا نیاز دارند و جز ضروریات آن‌ها است باید هر چه سریع‌تر، ترخیص می‌شد و به دست مردم می‌رسید.

وی افزود: در عین حال، هم قوه قضائیه و هم خود دولت به این موضوع ورود کردند و اکنون بر اساس آن چه که دولت اعلام کرده است در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

معاون اول دستگاه قضا گفت: امیدوار هستیم از این به بعد هم نه تنها برای گوشت بلکه برای سایر کالاهایی هم که وارد می‌شود ترتیباتی اتخاذ گردد که سریع‌تر ترخیص شوند، به خصوص آن کالاهایی که بر طبق ضوابط و مقررات وارد شده و مورد نیاز مردم است هر چه سریع‌تر ترخیص شود.

وی گفت: البته کالاهایی که صاحب کالا و یا خود دولت وارد می‌کنند یک مهلت زمانی دارند که می‌توانند در آن مهلت زمانی آن کالا را ترخیص کنند، اما با توجه به شرایط و نیازمندی‌های جامعه بهتر است ترتیباتی اتخاذ شود که کالاهایی که طبق ضوابط و مقررات وارد شده اند بر اساس مقررات هر چه سریع‌تر هم ترخیص شوند.





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، بیمه کارآفرین، اخبار بیمه ای استان، خسارت بیمه شخص ثالث، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، دیه، بیمه ثالث، 
برچسب ها : رئیس قوه قضاییه، دستگاه قضائی، دیه در سال 98، دیه ماه های حرام، گوشت های دپو شده، جهاد و گمرک، افزایش دیه،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
یکشنبه 12 اسفند 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی
کافه بیمه(استعلام، مقایسه وخریدآنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان )cafeebime.com
کارگزاری ها بخش مهمی از شبکه فروش بیمه به حساب می‌آیند که با توجه به تحولات روز، در آینده نزدیک به عنوان یکی از بازیگران مهم این شبکه مطرح خواهند شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در دیدار با کارگزاران صنعت بیمه ضمن اعلام این مطلب افزود: کارگزاران با توجه به توان تجارب فنی و دانش بیمه‌ای می‌توانند بهترین نرخ و شرایط را به بیمه گذاران پیشنهاد کنند و در حقیقت مشاور قابل اعتمادی برای بیمه گران و بیمه گذاران باشند.
رئیس کل بیمه مرکزی در این دیدار ضمن ارزشمند خواندن دغدغه‌های کارگزاران بیمه ای تصریح کرد: تسلط کارگزاران به مفاهیم بیمه ای و اشراف کامل آنان به جزئیات فرایند تعیین نرخ و شرایط و همچنین ریسک های بیمه ای می تواند به افزایش ضریب اعتماد عمومی و در نهایت توسعه صنعت بیمه منتهی شود.
رئیس شورای عالی بیمه با بیان این نکته که کارگزاران فقط مشاوران بیمه‌گذاران نیستند، اظهار داشت: صنعت بیمه با خارج کردن کارگزاری ها و نمایندگی های بیمه از مسیر فروش بیمه نامه نفع چندانی نخواهد برد و در دراز مدت این فرآیند به زیان صنعت بیمه تمام خواهد شد.
دکتر سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح آخرین وضعیت صنعت بیمه در کشور تصریح کرد: نهاد ناظر در راستای صیانت از حقوق بیمه گذاران و بیمه گران، جلوی نرخ و شرایط غیر عادی و غیر حرفه ای بیمه نامه ها به خصوص در بخش ثالث و درمان را خواهد گرفت.
وی با تأکید بر ضرورت بروزرسانی سیستم های فروش نمایندگی ها و کارگزاری های صنعت بیمه افزود: صنعت بیمه باید استارتاپ ها را به عنوان یک سیستم کمک رسان بپذیرد و نهاد ناظر نیز با قانونمند کردن آن زمینه علمی تر شدن فعالیت های صنعت بیمه را فراهم خواهد کرد.
دکتر سلیمانی نسبت به لزوم تقویت بخش آموزش و بحث کادرسازی در صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: تمرکز بر بخش آموزش در سطح عالی از اهداف مهم بیمه مرکزی است و قصد داریم با هم اندیشی دانشگاهها، موضوع جانشین پروری در صنعت بیمه را با جدیت دنبال کنیم.
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان این مراسم ابراز امیدواری کرد که با فراهم شدن بسترهای کافی، کارگزاران نیز بتوانند در تدوین و اصلاح آیین نامه ها به شورای عالی بیمه کمک کنند.
گفتنی است در آغاز این مراسم جمعی از کارگزاران صنعت بیمه مشکلات و دیدگاه های خود را با رئیس کل بیمه مرکزی، معاون نظارت و مدیران ارشد بیمه مرکزی مطرح کردند.




نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : کار گذاری های بیمه، بیمه گران و بیمه گذاران، نمایندگی های بیمه، فعالیت های صنعت بیمه، مدیران ارشد بیمه مرکزی، زیان صنعت بیمه، نرخ غیر حرفه ای بیمه نامه ها،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، میهن،
یکشنبه 12 اسفند 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی
کافه بیمه(استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان زیر نظر بیمه مرکزی )cafeebime.com

ﺑﺎ ﻧﺰدﯾﮏ ﺷﺪن ﺑﻪ دور ﺟﺪﯾﺪ اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت دﺑﯿﺮ ﮐﻞ ﺳﻨﺪﯾﮑﺎی ﺑﯿﻤﻪ ﮔﺮان، ﻟﺰوم ﺑﺎزﺧﻮاﻧﯽ ﻓﻠﺴﻔﻪ وﺟﻮدی و وﻇﺎﯾﻒ ﺳﻨﺪﯾﮑﺎی ﺑﯿﻤﻪ ﮔﺮان و ﺗﻄﺒﯿﻖ ﻋﻤﻠﮑﺮد اﯾﻦ ﻧﻬﺎد ﺑﯿﻤﻪای ﺑﺎ آرﻣﺎنﻫﺎ، اﻧﺘﻈﺎرات و ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت ذی ﻧﻔﻌﺎن اﻋﻢ از ﻧﻬﺎد ﻧﺎﻇﺮ، ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﺑﯿﻤﻪ، ﺷﺒﮑﻪ ﻓﺮوش و ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺟﻬﺖ اﻧﺘﺨﺎﺑﯽ ﻧﻪ ﻟﺰوﻣﺎ ﺑﻬﯿﻨﻪ ﺑﻠﮑﻪ رﺿﺎﯾﺖ ﺑﺨﺶ ﺿﺮوری اﺳﺖ؛ ﭼﺮا ﮐﻪ در ﺻﻮرت وﺟﻮد ﺟﺴﺎرت ﻓﮑﺮی در ﺗﻘﺪﯾﺮ و ﻧﻘﺪ ﺻﺤﯿﺢ ﻋﻤﻠﮑﺮد، ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﭼﺮاغ راه آﯾﻨﺪه ﺑﺎﺷﺪ. 

درک اﯾﻨﮑﻪ روﯾﺪاد اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت دﺑﯿﺮ ﮐﻞ ﻧﯿﺰ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻫﺮ ﭘﺪﯾﺪه اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ دﯾﮕﺮ در زﻣﯿﻨﻪ ای از ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺷﺒﮑﻪ ﻫﺎی ارﺗﺒﺎﻃﯽ،  ﺗﻌﺎﻣﻞ ذی ﻧﻔﻌﺎن، ﭘﻮﯾﺎﯾﯽ ﻫﺎی ﻗﺪرت و زﻣﯿﻨﻪ(ﺷﺮاﯾﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر و ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی و روﻧﺪ ﻫﺎی ﮐﻼن ﺳﯿﺎﺳﯽ، اﻗﺘﺼﺎدی و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ) ﺷﮑﻞ ﻣﯽ ﮔﯿﺮد در ﻧﮕﺮش، اﻧﺘﺨﺎب و رﻓﺘﺎر ﻣﺎ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﯾﻦ ﭘﺪﯾﺪه راﻫﮕﺸﺎ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.
اﮔﺮ ﯾﮑﯽ از ارزش ﻫﺎی زﯾﺮﺑﻨﺎی ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺳﻨﺪﯾﮑﺎ را ﺗﺸﺮﯾﮏ ﻣﺴﺎﻋﯽ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎی ﺑﯿﻤﻪ ﮔﺮ در راﺳﺘﺎی ﺗﺒﯿﯿﻦ ﺟﺎﯾﮕﺎه ﺻﻨﻌﺖ ﺑﯿﻤﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از ارﮐﺎن ﺗﻮﺳﻌﻪ، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮐﯿﻔﯽ و ﮐﻤﯽ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر ﺑﯿﻤﻪ ﺑﺪاﻧﯿﻢ ﻣﺴﻠﻤﺎ اﯾﻦ ﻣﺴﯿﺮ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ اﯾﺠﺎد ﺑﺴﺘﺮی ﺑﺮای ﺗﻔﮑﺮ اﻧﺘﻘﺎدی و ﺗﺤﻠﯿﻠﯽ در ﺻﻨﻌﺖ ﺑﯿﻤﻪ، ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻋﻘﻞ ﺟﻤﻌﯽ، ﮔﺴﺘﺮش ارﺗﺒﺎﻃﺎت و ﺗﻌﺎﻣﻼت ﺑﺎ ﻣﺮاﺟﻊ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮی و ارﺗﻘﺎ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر ﺑﯿﻤﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﻧﻈﺎم ﺣﺮﻓﻪ ای ﮐﺎرآﻣﺪ و ﭘﯿﺸﺮو است. اﺻﻼح ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺑﺎزار و رﻗﺎﺑﺖ، ﺗﻼش ﺑﺮای ﻫﺪاﯾﺖ رﻗﺎﺑﺖ ﻗﯿﻤﺘﯽ ﺑﺪون ﭘﺸﺘﻮاﻧﻪ ﻣﺰﯾﺖ رﻗﺎﺑﺘﯽ (ﺟﻨﮓ ﻗﯿﻤﺖ) ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ارﺗﻘﺎ رﻗﺎﺑﺖ ﭘﺬﯾﺮی و اﯾﺠﺎد ارزش از اﻧﺘﻈﺎرات و ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت ﻓﻌﺎﻻنﺣﻮزه ﺑﯿﻤﻪ اﺳﺖ ﺑﻪ ﻋﻼوه اﯾﺠﺎد ﺗﻔﺎﻫﻢ و درک ﻣﺸﺘﺮک، اﺗﺨﺎذ روﯾﮑﺮدی ﻣﻨﺴﺠﻢ ، ﺻﺤﯿﺢ و راﻫﺒﺮدی ﺷﻔﺎف و ﻣﻨﻌﻄﻒ در ﻗﺒﺎل فناوری اﻃﻼﻋﺎت، اﺳﺘﺎرت‌آپ‌ها و اﮐﻮﺳﯿﺴﺘﻢ دﯾﺠﯿﺘﺎﻟﯽ از دﯾﮕﺮ ﺿﺮورﯾﺎت ﺻﻨﻌﺖ ﺑﯿﻤﻪ ﮐﺸﻮر ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ ﺷﻮد. ﺷﺮاﯾﻂ ﺣﺴﺎس ﮐﻨﻮﻧﯽ ﻧﯿﺰ ﻧﯿﺎزبه ﺑﺴﯿﺞ ﺗﻤﺎم اﻣﮑﺎﻧﺎت ﻓﻨﯽ، ﺗﺨﺼﺼﯽ و ﻣﺎﻟﯽ ﺻﻨﻌﺖ ﺑﯿﻤﻪ در ﮐﻤﮏ ﺑﻪ رﻓﻊ ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺎی ﮐﺸﻮر ﺑﻪ وﯾﮋه در ﺣﻮزه ﭘﻮﺷﺶ ﻫﺎی ﺑﯿﻤﻪ ای و ﺑﺎزار ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ دارد ﻫﻤﻪ اﯾﻨﻬﺎ در ﺣﺎﻟﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻋﺪم ﺗﻮازن ﻗﻮا و ﻋﺪم ﺗﻘﺎرن اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ و ارﺗﺒﺎﻃﯽ در ﺻﻨﻌﺖ ﺑﯿﻤﻪ ﻧﺎﺷﯽ از اﻧﺤﺼﺎر و دﮔﺮدﯾﺴﯽ ﻧﺎﻗﺺ از ﺳﺎﺧﺘﺎر دوﻟﺘﯽ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺻﯽ و درنتیجه ﺳﯿﻄﺮه ﻧﮕﺮش ﻫﺎی دوﻟﺘﯽ و ﻣﺤﺪود در ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎ و ﻧﻬﺎد ﻫﺎی ﺗﺎﺛﯿﺮ ﮔﺬار در ﺻﻨﻌﺖ ﺑﯿﻤﻪ ﻫﻤﮕﯽ مانع ﻣﺴﯿﺮ ﺗﻌﺎﻟﯽ و رﺷﺪ ﺻﻨﻌﺖ ﺑﻮده اﺳﺖ.ﻫﻤﻪ اﯾﻦ ﻣﺴﺎﯾﻞ ﻣﺘﻀﻤﻦ اﯾﻦ ﻣﻌﻨﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ دﺑﯿﺮ ﮐﻞ ﺟﺪﯾﺪ ﺻﻨﻌﺖ ﺑﯿﻤﻪ ﻋﻼوه ﺑﺮ روﯾﮑﺮد ﺗﻮﺳﻌﻪ ای و ﮐﻼن ﻧﮕﺮ ﺑﻪ ﺻﻨﻌﺖ ﺑﯿﻤﻪ، ﺑﻪ واﺳﻄﻪ داﺷﺘﻦ ﻣﻬﺎرت ﻫﺎی  ادراﮐﯽ ﺑﺎﻻ، می باید ﻗﺪرت آﺳﯿﺐ ﺷﻨﺎﺳﯽ، ﺗﺸﺨﯿﺺ اوﻟﻮﯾﺖ ﻫﺎ و ﮔﻔﺘﻤﺎن ﺳﺎزی ﻣﺴﺎﯾﻞ و راﻫﺒﺮد ﻫﺎی ﻣﻮاﺟﻬﻪ ﺑﺎ ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺎ را داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﮐﺎرﯾﺰﻣﺎ و روﯾﮑﺮد رﻫﺒﺮی اﻗﺘﻀﺎﯾﯽ و ﻣﺸﺎرﮐﺘﯽ، ﺗﻮان و ﺗﺠﻤﯿﻊ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﻮﺟﻮد در راﺳﺘﺎی ﻣﻮاﺟﻬﻪ اﺛﺮﺑﺨﺶ ﺑﺎ ﺷﺮاﯾﻂ ﭘﯿﺶ روی ﺻﻨﻌﺖ ﺑﯿﻤﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه درک ﺻﺤﯿﺢ از فناوری اﻃﻼﻋﺎت و ﻣﺪل ﻫﺎی ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر ﻧﻮﯾﻦ ﻧﯿﺰ ﺑﺮای ﺗﻮﻓﯿﻖ ﺳﻨﺪﯾﮑﺎ ﺿﺮوری است. اﻣﯿﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ اﻧﺘﺨﺎﺑﯽ ﺻﺤﯿﺢ و ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﺗﺤﻠﯿﻞ، ﻣﻬﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﻧﻬﺎد ﺻﻨﻔﯽ و ﺣﺮﻓﻪ ای ﺻﻨﻌﺖ ﺑﯿﻤﻪ در ﻣﺴﯿﺮ رﺷﺪ و ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺑﯿﺶ از ﭘﯿﺶ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد.





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : نهاد بیمه ای، استارت آپ ها، فعالان حوزه ی بیمه ای، نهاد صنفی و حرفه ای صنعت بیمه، سندیکای بیمه گران، پوشش های بیمه ای، اکو سیستم دیجیتالی،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی،، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
یکشنبه 12 اسفند 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی
کافه بیمه(استعلام، مقایسه وخرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال راسگان زیر نظر بیمه مرکزی)cafeebime.com
غلامرضا سلیمانی،رئیس کل بیمه مرکزی گفت: هنوز ظرفیت های بسیاری در رشته بیمه شخص ثالث در کشور وجود دارد اما تمرکز بر آن، راهکار مناسبی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه نیست.
رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:از مجموع 9 میلیون موتورسیکلت در کشور فقط حدود 10 تا 15 درصد از مزایای بیمه شخص ثالث بهره می‌برند.

به گفته وی، متاسفانه با وجود تنوع محصولات بیمه ای در کشور، مردم با بسیاری از این محصولات آشنایی ندارند و شبکه فروش باید فضای کافی را برای استقبال شهروندان از ظرفیت‌های صنعت بیمه آماده کند.

رئیس کل بیمه مرکزیافزود: اصلاح برخی قوانین و آیین نامه ها می تواند حرکت شبکه فروش را تسریع کند. 

سلیمانی خواستار توجه بیشتر صنعت بیمه به رشته بیمه های زندگی شد و افزود: ورود به بحث فروش مویرگی بیمه نامه زندگی در کشور یک ضرورت است و اگر مزیت های آن برای مردم تشریح شود، استقبال از این بیمه نامه بسیار چشمگیر خواهد بود.

وی اعلام کرد: شرکت های بیمه در بخش سپرده گذاری باید با بانک‌ها رقابت کنند و تحقق این امر در گرو افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی در کشور است.

سلیمانی بازنگری در بخش بیمه درمان را نیز از ضرورت‌های صنعت بیمه دانست و افزود: خسارت بیمه درمان تکمیلی در برخی از شرکت‌ها تا 140 درصد نیز افزایش یافته است که با این شرایط طبیعی است شرکت‌های بیمه برای جلوگیری از زیان بیشتر در بخش پرداخت خسارت ها عملکرد مناسبی نداشته باشند.

بر اساس این گزارش: بهمن ماه امسال با هدف تشویق دارندگان وسایل نقلیه موتوری، طرح بخشودگی 100 درصدی جرایم بیمه ای شخص ثالث همه وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه نامه به اجرا گذاشته شد.
مدت زمان استفاده از بخشودگی جرایم بیمه ای برای دارندگان موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی از دوازدهم بهمن ماه به مدت 6 ماه اعلام شده که با هماهنگی بیمه مرکزی و صندوق تامین خسارات بدنی، قابل تمدید است.

این طرح برای حمایت از افراد آسیب پذیر، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و همچنین توسعه فرهنگ بیمه در کشور پیشنهاد و اجرا شده است.





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، خسارت بیمه شخص ثالث، اطلاعات بیمه ای، بیمه عمر، اخبار بیمه ای، بیمه ثالث، دیه، 
برچسب ها : مزایای بیمه شخص ثالث، بیمه های زندگی، خسارت بیمه درمان تکمیلی، دارندگان موتور سیکلت و ماشین آلات کشاورزی، آسیب های اجتماعی، فرهنگ بیمه، صندوق تامین خسارات بدنی،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
کافه بیمه (استعلام، مقایسه وخرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان زیر نظر بیمه مرکزی )cafeebime.com
نمایندگان مجلس با تصویب بندی از لایحه بودجه، بیمه‌ها را ملزم به صدور دفترچه‌های الکترونیکی کردند. نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات بودجه ۹۸ در بخش هزینه‌ای بند ج تبصره ۱۷ را تصویب کردند.

بر اساس این بند، کلیه شرکت‌ها و صندوق‌های بیمه پایه و تکمیلی درمان اعم از دولتی و غیردولتی و نیز دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح)، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان تامین اجتماعی و سایر سازمان‌های بیمه‌گر مکلف‌اند نسبت به ارسال برخط اطلاعات بیمه‌شدگان خود و به‌روزآوری پایگاه مذکور به صورت رایگان و مستمر اقدام کنند.

همچنین مکلف‌اند نسبت به بهره‌برداری از پایگاه مذکور از طریق جایگزینی ابزارهای الکترونیکی به جای دفترچه، جهت ارائه کلیه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان تحت پوشش خود استفاده کنند.

سازمان بیمه سلامت ایران مکلف است نسبت به استحقاق سنجی بیمه‌شدگان مشتمل بر امکان اعتبارسنجی بیمه‌ای و کنترل رفع همپوشانی آنان با استفاده از پایگاه اطلاعات برخط بیمه‌شدگان کشور و به صورت الکترونیکی اقدام کند. هزینه خدمات موضوع این حکم با تصویب مجمع عمومی سازمان بیمه سلامت ایران بر مبنای تراکنش انجام‌شده تعیین و از مراجعه‌کننده دریافت می‌شود.

صاحبان حرف پزشکی و پیراپزشکی و همچنین کلیه مراکز بهداشتی، تشخیصی، درمانی و دارویی اعم از دولتی، غیردولتی، خیریه و خصوصی مکلف‌اند بر اساس ضوابطی که از سوی سازمان بیمه سلامت ایران ابلاغ می‌شود بدون نیاز به دفترچه و مبتنی بر نسخه الکترونیکی و با استفاده از امضای الکترونیکی موجود در پایگاه اطلاعات هویتی کشور به بیمه‌شدگان کلیه صندوق‌ها ارائه خدمت کنند. سازمان‌های بیمه‌گر پایه نیز موظف‌اند کلیه پرداخت‌های خود به مراکز فوق را صرفا بر اساس اسناد دریافتی از طریق سامانه الکترونیکی برخط انجام دهند.

در بخش درآمدی تصویب‌شده بود که به ازای هر فقره نسخه الکترونیکی مبلغ هزار (۱.۰۰۰) ریال از اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه‌دهنده خدمت طرف قرارداد دریافت می‌شود.



نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : دفترچه بیمه تامین اجتماعی، دستگاه های اجرایی، بیمه مسئولیت پزشکان پیرا پزشکان، مراکز بهداشتی، خدمات کشوری، اطلاعات هویتی کشور، دفترچه های الکترونیکی،
لینک های مرتبط : محسن مهربان، بیمه کار آفرین، بیمه مرکزی، کافه بیمه، سامانه استعلام، محک، بیمه میهن،
کافه بیمه(استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان زیر نظر بیمه مرکزی )cafeebime.com
مسعود خاتونی،عضو هیات مدیره بانک ملی با اعلام مطلب بالا گفت: همه امور اقتصادی و مالی افراد حقیقی و حقوقی در مثلث بانک، بورس و بیمه هستند، بنابراین هر چقدر این سه گروه در تبادلات فکری و مبادلات مالی نزدیک به یکدیگر فعالیت کنند، جامعه هم در شرایط ویژه‌ای قرار می‌گیرد و راحت‌تر می‌توان  تعاملات اقتصادی را تعریف و پوشش های لازم را انجام داد.

عضو هیات مدیره بانک ملی افزود: همواره تلاش کردیم تا بازار پول به خصوص بانک ملی در عرصه های مهم مانند نمایشگاه بورس، بانک و بیمه که زنگ گردش اقتصاد را به صدا درمی آورد شرکت کند، بانک ملی از سال گذشته تا کنون حضور موفقی در بورس داشته و فرآیندهای هم سویی ایجاد شده است، ضمن اینکه امیدواریم پروژه حضور ۱۰۰ درصدی در بازار سرمایه تا پایان امسال انجام شود تا سال آینده در نمایشگاه دستاوردهای خود را به معرض دید مردم و فعالان اقتصادی قرار دهیم.

عضو هیات مدیره بانک ملی با تاکید بر اینکه بانک ملی مراوداتی با شرکت‌های هم بیمه داشته است، گفت: مذاکرات گسترده ای در صنعت بیمه داشته ایم و تا ماه گذشته تفاهم نامه هایی در حوزه حوادث و شخص ثالث منعقد شده و سعی کردیم تا نگاه بیمه که کاملا انحصاری است را تغییر دهیم و مراودات بانک و بیمه با دید دیگری شکل دهیم، این مهم جزو دستاوردهایی است که در دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه ارائه می شود.

وی اظهار داشت: بورس، بانک و بیمه زنجیره اتصال اقتصاد هستند، گفت: حضور نهادهای مالی این سه مجموعه در دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه الزامی است چون این زنجیره جدا نشدنی است بنابراین باید برای دستاوردهای بیشتر در چنین عرصه‌هایی حضور موثر داشت.



نوع مطلب : مقالات بیمه ای، خسارت بیمه شخص ثالث، اخبار بیمه ای استان، اخبار بیمه ای، اطلاعات بیمه ای، بیمه ثالث، 
برچسب ها : تعاملات اقتصادی، بورس و بیمه، بانک ملی، نهاد های مالی، حوزه حوادث و شخص ثالث، نمایشگاه بورس، هیات مدیره بانک ملی،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
چهارشنبه 8 اسفند 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی
کافه بیمه(استعلام، مقایسه وخرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان زیر نظر بیمه مرکزی)



رئیس قوه قضاییه در اسفند سال ۹۶ نرخ دیه سال ۹۷ را به مبلغ ۲۳۱ میلیون تومان در ماه‌های غیر حرام تعیین و ابلاغ کرد.

نرخ دیه مصوب امسال بر اساس قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی هر نفر شتر تعیین شده بود و حالا که قیمت شتر به رقمی حدود ۷ میلیون تومان رسیده و نسبت به سال گذشته افزایشی حدود ۶ برابری را تجربه کرده است، باید دید متولیان تعیین نرخ دیه برای سال ۹۸ چه راهکاری برای این وضعیت می‌اندیشند.

در حالت اول و پیش‌فرض، با توجه به اینکه دیه هر فرد معادل یک صد شتر است و باید احتمال تعیین نرخ دیه بین ۷۰۰ میلیون تا رقمی حتی بالاتر از یک میلیارد تومان را داد که تصویب آن باعث افزایش تعداد زندانیان دیه و ماندگاری آن‌ها در زندان‌ها به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه باشیم و این موضوع درباره کسانی که به دلایل خاص مانند قطع نخاع محکوم به پرداخت دیه هستند، وخیم‌تر می‌شود.

در حالت دوم هم باید منتظر خروجی جلسات تصمیم‌گیری مسئولان ماند که آیا ملاک تعرفه‌گذاری تغییر می‌کند یا نرخی ثابت برای دیه تعیین می‌شود؟ اما چیزی که قطعی به نظر می‌رسد این است که با توجه به افزایش شدید قیمت گوشت در سال جاری، تعیین نرخ دیه براساس تعداد شتر، گاو و گوسفند منتفی خواهد بود.

تماس خبرنگار با تعدادی از فروشندگان شتر حاکی است که قیمت هر نفر شتر زنده در حال حاضر بسته به وزن آن بین ۶ تا ۱۰ میلیون تومان متغیر است.





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، خسارت بیمه شخص ثالث، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، دیه، بیمه ثالث، 
برچسب ها : دیه در سال98، قیمت شتر در سال98، دیه ماه های غیر حرام، پرداخت دیه|، فروشندگان شتر، نرخ بیمه شخص ثالث در سال98، افزایش قیمت گوشت،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
سه شنبه 7 اسفند 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی
کافه بیمه(استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان زیر نظر بیمه مرکزی)cafeebime.com
دکتر غلامرضا سلیمانی که در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل نظارت بر بیمه های زندگی، سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: بیمه مرکزی باید به لحاظ سطح کارشناسی، مبانی تئوری و علمی، تحلیل بازار و اشراف به فضای کسب و کار از شرکت های بیمه فراتر باشد تا در امر نظارت و تنظیم کسب و کار بیمه موفق تر عمل کند.
رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر رعایت اصل احترام در فرایند نظارت بر شرکت های بیمه، تصریح کرد: اجرای قوانین و آیین نامه ها مبنای اصلی نظارت است که ضمن حفظ کرامت شرکت های بیمه باید با حساسیت و دقت بسیار دنبال شود.
دکتر سلیمانی با اشاره به اهمیت نقش آفرینی بیشتر صنعت بیمه در اقتصادکلان کشور به ضرورت تمرکز صنعت بیمه بر رشته بیمه های زندگی تاکید کرد و افزود: میزان ضریب نفوذ بیمه های زندگی در کشور چندان رضایت بخش نیست و هدف گیری باید به گونه ای باشد که ظرفیت های این رشته بیمه ای زمینه رقابت صنعت بیمه و دیگر بازارهای پولی و مالی را فراهم آورد.
وی با برشمردن مزایای همگانی سازی رشته بیمه های زندگی درکشور به نقش مهم تحلیل بازار و آینده پژوهی در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: جذب بخشی از نقدینگی در چارچوب عرضه بیمه نامه های زندگی علاوه بر نقش آفرینی بیشتر صنعت بیمه دراقتصاد کلان کشور به افزایش سطح رفاه و رضایتمندی آحاد جامعه منتهی خواهد شد.
رییس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح آخرین وضعیت صنعت بیمه در کشور به اهمیت جایگاه شبکه فروش در توسعه صنعت بیمه اشاره کرد و افزود: نمایندگان شرکت های بیمه خط مقدم شبکه فروش صنعت بیمه به شمار می روند و باید به گونه ای عمل کنند که از مرحله عقد قرارداد تا پرداخت خسارات کنار بیمه گذاران باشند.
وی اصلاح آیین نامه های نظارتی را راهکار اصلی برون رفت از مشکلات، ارزیابی کرد و گفت: طبیعی است که تخلفات در هیچ یک از بازارهای مالی به صفر نخواهد رسید، اما بیمه مرکزی با تمرکز بر بخش نظارتی و استفاده از سیستم های به روز و فن آوری های پیشرفته، سعی دارد جلوی تخلفات بزرگ را سد کند.
وی دستیابی به اهداف برنامه ششم توسعه کشور در خصوص رشد بیمه نامه های زندگی را موفقیت آمیز دانست و خاطرنشان کرد: نگاه ما به این رشته بیمه ای، استراتژیک و تعیین کننده است و رشد بیمه های زندگی به عنوان مهمترین عامل توسعه ای صنعت بیمه در دستور کار قرار دارد و از تمام بخش ها و به خصوص معاونت نظارت انتظار داریم با تدوین برنامه های راهبردی روند صعودی توسعه بیمه های زندگی را با جدیت دنبال کنند.
در ادامه این نشست، مفید امینی - معاون نظارت بیمه مرکزی - با قدردانی از حضور رییس کل بیمه مرکزی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل بیمه های زندگی از جابجایی نیروها بین نهادناظر و شرکت های بیمه به عنوان زبان تازه مشترک یاد کرد و گفت: بهره گیری از توان مدیریتی و علمی بیمه مرکزی توسط شرکت های بیمه می تواند تحولات مثبتی را در صنعت بیمه رقم بزند.
وی در پایان با قدردانی از تلاش های مجید تقی لو در دوران تصدی پست اداره کل نظارت بر بیمه های زندگی از دکتر امیر صفری به عنوان یک چهره علمی و دانشگاهی یاد کرد و گفت: با توجه به شناخت ایشان از فضای صنعت بیمه و تجارب پژوهشی و مدیریتی انتظار می رود که با تلاش مضاعف، اهداف استراتژیک بیمه مرکزی در حوزه توسعه بیمه های زندگی تحقق یابد.
گفتنی است در پایان این مراسم دکتر غلامرضا سلیمانی با اهدای لوح سپاس از تلاش های مجید تقی لو - مدیرکل پیشین نظارت بر بیمه های زندگی قدردانی کرد.




نوع مطلب : مقالات بیمه ای، بیمه کارآفرین، اخبار بیمه ای استان، اخبار بیمه ای، اطلاعات بیمه ای، بیمه عمر، 
برچسب ها : تمرکز صنعت بیمه بر بیمه های زندگی، سرمایه فوت بیمه های زندگی، بازنشستگی بیمه های عمر، وام بیمه ی عمر، پوشش های بیمه ی عمر، رئیس کل بیمه مرکزی، بیمه عمر و سرمایه گذاری کار آفرین،
لینک های مرتبط : سامانه استعلام، کافه بیمه، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
سه شنبه 7 اسفند 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی

کافه بیمه(استعلام، مقایسه وخرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال راسگان زیر نظر بیمه مرکزی)cafeebime.com

ابراهیم کاردگر درباره اجرای قانون شخص محور شدن بیمه شخص ثالث اظهار داشت: بر اساس قانون تا پایان برنامه ششم توسعه، بیمه نامه شخص ثالث باید شخص محور شود.

وی درباره ابهامی که در خصوص خرید دو یا چند بیمه نامه برای هر فرد استفاده کننده از خودرو به وجود آمده بود، توضیح داد: اصلا اینطور نیست که چون بیمه نامه به نام شخص است، باید دو یا چند حق بیمه برای هر خودرو پرداخت شود، بلکه یک بیمه نامه برای خودرو صادر می شود و در قالب یک کلوز استفاده کنندگان از آن مشخص می شوند.

 تفکیک رانندگان با ریسک پایین و بالا : مقررات حاکم بر کشور در هر حوزه باید از منطق علمی برخوردار باشد. فردی با ریسک بالا حتما باید حق بیمه بیشتر و فرد با ریسک پایین باید حق بیمه کمتری پرداخت کند.

کاردگر نحوه شناسایی و تفکیک افراد با ریسک بالا و پایین را منوط به داشتن بانک اطلاعاتی عنوان کرد و اظهارداشت: اگر از امروز شروع به صدور بیمه نامه شخص محور کنیم، نیاز به چندین سال زمان است تا با توجه به سوابق رانندگی و تصادفات مشخص شود که فردی دارای ریسک بالاست یا پایین؟

وی ادامه داد: برای صدور بیمه نامه شخص محور نرخ پایه ای در کشور تعیین می شود، ولی با توجه به دیتای موجود در بانک اطلاعاتی، می توان از بیمه گذاران با ریسک بالا مثلا ۲۰ درصد بیشتر حق بیمه گرفت.

افزایش قیمت شتر در سال جاری و تاثیر آن بر نرخ دیه در سال آینده : قوه قضاییه معمولا در پایان هر سال، نرخ دیه را برای سال بعد تعیین می کند که هنوز این رقم را برای سال ۹۸ تعیین نکرده است.

کاردگر خاطرنشان کرد که طبق قانون و بعد از مشخص شدن نرخ دیه برای سال آینده، نرخ حق بیمه شخص ثالث نیز به همان اندازه افزایش خواهد یافت.





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، خسارت بیمه شخص ثالث، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، دیه، بیمه ثالث، 
برچسب ها : شخص محور شدن بیمه شخص ثالث، رانندگان پرریسک و کم ریسک، سوابق رانندگی، بانک اطلاعاتی، دیه برای سال98، افزایش قیمت شتر، قوه قضاییه،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
دوشنبه 6 اسفند 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی
کافه بیمه (استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان زیرنظر بیمه مرکزی)cafeebime.com
منصور آتشی  در خصوص شرایط بیمه زنان خانه دار اظهار داشت:حداقل سن درخواست برای این بیمه ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال است. چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ۵٠ سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارابودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود.

وی با بیان اینکه نرخ حق بیمه و حمایت‌های بیمه‌ای در این نوع بیمه، همانند ضوابط بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد خواهد بود، اضافه کرد: نرخ حق بیمه ١٤ درصد (١٢ درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ حق بیمه ١٦درصد (١٤درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی  و نرخ حق بیمه ٢٠ درصد (١٨ درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی است.

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان تامین اجتماعی گفت: در صورتی که فرد متقاضی بخواهد از مزایای درمانی این بیمه نیز استفاده کند باید به ازای هر نفر ماهیانه حق سرانه درمان که همه ساله به تصویب هیأت محترم وزیران می‌رسد برای خود و افراد تحت تکفل پرداخت نماید، اما از آنجایی‌که زنان خانه‌دار تحت تکفل همسر و یا پدر خود بوده ملزم به پرداخت حق سرانه درمان نخواهد بود.

آتشی افزود: در سطح کشور حدود ۱۶۰ هزار نفر از زنان خانه‌دار تحت پوشش حمایت‌های بلند و کوتاه‌مدت تامین اجتماعی قرار گرفتند.

وی در خصوص بیمه دانشجویان نیز گفت: دانشجویان نیز می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی معتبر به نزدیکترین شعبه محل سکونت خود مراجعه و درخواست بیمه پردازی را ارائه کنند. نرخ‌های این نوع بیمه مانند بیمه زنان خانه دار است و دانشجویان می‌توانند یکی ازآن‌ها را انتخاب کنند.





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، بیمه عمر، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : بیمه عمر و سرمایه گذاری، بیمه زنان خانه دار، سابقه بیمه ای، کارت دانشجویی، زنان تحت تکلف همسر، مزایای درمانی، فوت بعداز بازشستگی،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،


( کل صفحات : 2 )    1   2   
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
پربازدیدترین مطالب
تماس با ما اوقات شرعی پنجره جدید مشاهده صفحه جدید افراد انلاین Online User ابزار نضر سنجی IS
کد الکسا
فال عشق
اخرین اخبار