بیمه کارآفرین
روح الله زارعی کارشناس،مشاور و نماینده رسمی بیمه کارآفرین کد3032 و نماینده برتر استان لرستان
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


روح الله زارعی کارشناس و نماینده رسمی بیمه کارآفرین
نماینده برتر استان لرستان کد 3032
آدرس : بروجرد 45 متری شهرداری روبروی شهرداری
تلفن : 06642516062 و 06642501573 و 09901153032 و 09339003032

مدیر وبلاگ :روح الله زارعی
کافه بیمه(استعلام، مقایسه وخرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان زیر نظر بیمه مرکزی)cafeebime.com
نمایندگان مردم در خانه ملت ، شرکت های بیمه را مکلف به واریز سه هزار میلیارد ریال از محل حق بیمه شخص ثالث به خزانه داری کل کشور کردند.
نمایندگان در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با بند (الف) تبصره (10) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
در بند (الف) تبصره (10) آمده است: شرکت‌های بیمه‌ای مکلفند مبلغ سه هزار میلیارد (3.000.000.000.000)ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که براساس فروش بیمه (پرتفوی) ‌هر یک از شرکت‌ها تعیین و به‌ تصویب شورای‌عالی بیمه می‌رسد به‌صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف 160111 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. وجوه واریزی شرکتهای بیمه موضوع این بند به‌عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود




نوع مطلب : مقالات بیمه ای، خسارت بیمه شخص ثالث، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، بیمه ثالث، 
برچسب ها : خزانه داری کل کشور، مجلس شورای اسلامی، شرکت های بیمه، لایحه بودجه سال98، حق بیمه شخص ثالث، فروش بیمه، هزینه های عملیاتی،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، محک، محسن مهربان، بیمه کار آفرین، بیمه میهن،
          
شنبه 4 اسفند 1397
کافه بیمه(استعلام، مقایسه وخرید آنلاین بیمه شخص ثالث در تمامی شرکت ها همراه با  ارسال رایگان زیر نظر بیمه مرکزی)cafeebime.com
«شرکت های بیمه می‌توانند تا ۲.۵ درصد کمتر از نرخ های مصوب شورای‌ عالی بیمه را ملاک عمل خود قرار دهند.»

بر این اساس، اعمال تخفیف بیشتر از ۲.۵ درصد توسط شرکت های بیمه، منوط به کسب مجوز از بیمه مرکزی است و بیمه مرکزی در اعطای این مجوز باید توانگری مالی شرکت و شرایط عمومی بازار و حفظ رقابت‌پذیری شرکتهای بیمه را مدنظر قرار دهد؛ همچنین شرکت های بیمه می‌توانند در صورت ارائه خدمات ویژه به مشتریان، با تایید بیمه مرکزی تا ۲.۵ درصد بیشتر از قیمت های تعیین شده توسط بیمه مرکزی، از بیمه‌گذار دریافت کنند.

با این حال زیانده شدن رشته شخص ثالث در سال های اخیر و بویژه امسال که هزینه های ناشی از خسارت تصادفات رانندگی  به دلیل نوسان نرخ ارز بیشتر شد، شرکت ها را بر آن داشت تا از همین ۲.۵ درصد تخفیف هم صرف نظر کنند.

در این پیوند کمیسیون راهبردی سندیکای بیمه گران ایران به عنوان نهاد صنفی صنعت بیمه ۲۴ بهمن ماه مصوب کرد: «همه شرکت های بیمه عضو سندیکا «از اول اسفند ماه ۹۷ اعمال تخفیف ۲.۵ درصدی بیمه شخص ثالث را متوقف» و نتیجه را به سندیکا گزارش کنند تا در شورای عمومی بررسی شود.

دلیل این تصمیم، محدودیت های عملکردی شرکت های بیمه در رشته شخص ثالث خودرو و بالا بودن غیرمتعارف ضریب خسارت آنها» اعلام شده که سبب شده است بیشتر شرکت ها با ضرر و زیان های هنگفتی مواجه شوند.

محمد ابراهیم کاردگر که در زمان تصویب قانون بیمه شخص ثالث به نمایندگی از شرکت های بیمه در جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس حضور می یافت، در این باره گفته است: تا پیش از تصویب این قانون، شرکت ها تخفیف های بالایی را برای جذب حق بیمه نامه های بیشتر در رشته های مختلف به بیمه گذاران می دانند که تعیین سقف ۲.۵ درصدی سبب شد این وضعیت مدیریت شود.

به گفته این مدیر صنعت بیمه، این تبصره از قانون بیمه شخص ثالث سبب شد تا در چند سال اخیر حدود هشت درصد نسبت خسارت در رشته بیمه شخص ثالث بهبود یابد.

 

 بیمه ها در اعمال تخفیف مختارند

«علی اصغر عنایت» رئیس کارگروه بیمه های اتومبیل سندیکای بیمه گران ایران در این باره توضیح داد: در ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث و تبصره های آن، هیچ الزامی برای اینکه بیمه ها به بیمه گذاران تخفیف بدهند، وجود ندارد بلکه این اختیار را دارند که اگر بخواهند، حداکثر ۲.۵ درصد تخفیف اعمال کنند.

وی درباره نامه دبیر کل سندیکای بیمه گران درباره اینکه شرکت های بیمه به طور هماهنگ دیگر این تخفیف ۲.۵ درصدی را اعمال نکنند، اظهار داشت: این تصمیم جمعی صنعت بیمه بوده است و البته هنوز هم اجرای آن به شرکت ها بستگی دارد.

عنایت در عین حال تاکید کرد: واقعیت این است که از تیرماه امسال، نوسان های ارزی هزینه های مالی ناشی از خسارت های اتومبیل را به شدت افزایش داد که میزان آن برای خودروهای خارجی ۵ برابر و برای خودروهای داخلی ۳.۵ برابر بوده است.

وی افزود: هرچند آمار خسارت های این رشته هنوز نهایی و تکمیل شده اما می توان گفت به دلیل همین افزایش نرخ ها، شرکت های بیمه امسال با زیان بالایی در رشته شخص ثالث مواجه باشند و ضروری است این رشته مدیریت شود.

 

ضریب خسارت به بیش از ۱۰۰ درصد رسیده است

رشته بیمه شخص ثالث با اینکه حدود ۳۷.۴ درصد از سبد بیمه کشور را در اختیار دارد و از آن به عنوان «ویترین صنعت بیمه» یاد می شود، در یک دهه اخیر زیان بالای ۹۰ درصد را تجربه کرده در حالی که از نظر بیمه مرکزی ضریب خسارت قابل قبول برای این رشته باید حداکثر ۱۰ درصد باشد.

نگاهی به سالنامه آماری بیمه مرکزی نشان می دهد که در بازه زمانی سال های ۸۷ تا ۹۱ ضریب خسارت در این رشته به ترتیب ۹۴.۴ درصد، ۹۱ درصد، ۹۱.۹ درصد و ۸۹.۸ درصد و ۹۰.۱ درصد بوده است.

در سال های ۹۲ تا ۹۵ ضریب خسارت در این رشته به بیش از ۱۰۰ درصد رسید؛ یعنی به ترتیب خسارت های ۱۰۳.۷ درصدی، ۱۰۵.۹ درصدی، ۱۰۴.۴ درصدی و ۱۰۵.۹ درصدی را تجربه کرد.

با تصویب و اجرای قانون بیمه شخص ثالث در سال ۹۵، ضریب خسارت در سال گذشته به ۹۳.۱ درصد بهبود یافت اما امسال به دلیل نوسان نرخ ارز، فعالان صنعت بیمه انتظار دارند دوباره ضریب خسارت در این رشته به بالای ۱۰۰ درصد برسد.

از این رو غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی چندی پیش در پاسخ به ایرنا برای حل مشکل زیانده شدن این رشته در شرکت های بیمه اظهار داشت:

با توجه به اینکه ضریب خسارت در رشته شخص ثالث بالای ۱۰۰ درصد است، باید این این رشته کنترل شود تا شرکت ها در پرداخت خسارت با مشکل مواجه نشوند.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: برای اصلاح این رشته، نرخ های بیمه شخص ثالث هم باید واقعی شود که این موضوع در شورای عالی بیمه که اسفندماه برگزار می شود، بررسی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته شده ۲ هزار میلیارد تومان از خسارت های بیمه شخص ثالث واقعی نیست، توضیح داد: با بررسی اولیه بیمه مرکزی حدود ۲۰ درصد از خسارت هایی که پرداخت می شود بر اساس مستندات کافی نیست و برخی موارد سوانح ساختگی نیست و کنترلی در این بخش وجود ندارد.

وی با تاکید بر راننده محور شدن بیمه نامه شخص ثالث گفت: این یکی از روش هایی است که خسارت ها را کم می کند





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، بیمه کارآفرین، خسارت بیمه شخص ثالث، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، دیه، بیمه ثالث، 
برچسب ها : حذف تخفیف بیمه ی شخص ثالث، تخفیف نقدی بیمه شخص ثالث، تخفیف2.5 درصدی بیمه شخص ثالث، راننده محور شدن بیمه شخص ثالث، خسارت تصادفات رانندگی، دیه در ماه حرام بیمه شخص ثالث، نوسانات نرخ ارز،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
          
شنبه 4 اسفند 1397
کافه بیمه(استعلام، مقایسه وخریدآنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان زیر نظر بیمه مرکزیcafeebime.com
دکتر غلامرضا سلیمانی در حاشیه اجرای نمایش و مسابقات بیمه در مدرسه رسالت تهران با اعلام این مطلب افزود: بیمه زندگی و تامین آتیه، مناسب ترین بیمه نامه برای دانش آموزان کشور به شمار می رود و امیدواریم با درک حساسیت ها و آگاهی مردم از ظرفیت های این بیمه نامه زمینه افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه فراهم شود.
دکتر سلیمانی نسبت به ضرورت طراحی بیمه نامه های متناسب با نیاز خانوارها تاکید کرد و افزود: با اتخاذ سیاست های توسعه ای و فرهنگسازانه و فعالیت صنعت بیمه در مدارس سراسر کشور، دستیابی به آمار سه و نیم درصد ضریب نفوذ بیمه های زندگی در کشور دور از دسترس نیست.
وی تصریح کرد: رشد فرهنگ بیمه ای در مدارس، زمینه‌ساز همگانی سازی خدمات بیمه‌ای بین خانواده‌های ایرانی و در نهایت افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور است.
دکتر سلیمانی خاطرنشان کرد: خریداران بیمه نامه زندگی می‌توانند با پس‌اندازهای اندک خود علاوه بر استفاده از مزایای تامین آتیه از خدماتی نظیر دریافت وام و همچنین بیمه های تکمیلی درمان نیز استفاده کنند.
در این مراسم صمیمانه، دکتر غلامرضا سلیمانی با حضور در جمع دانش آموزان، مفاهیم بیمه ای رشته های زندگی، درمان و شخص ثالث را با زبان ساده تشریح کرد.
گفتنی است برنامه های توسعه محور با هدف آشنایی دانش آموزان با مفاهیم بیمه ای از سوی روابط عمومی بیمه مرکزی با همکاری شرکت های بیمه در مدارس بیست و دوگانه تهران در حال برگزاری است و برای نخستین بار رییس کل بیمه مرکزی با حضور در مدارس از نزدیک در جریان فعالیت های فرهنگی و ترویجی بیمه قرار گرفت.




نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، بیمه عمر، اخبار بیمه ای، بیمه ثالث، 
برچسب ها : مفاهیم بیمه ای، بیمه دانش آموزی، فرهنگ بیمه ای، مدرسه رسالت تهران، بهترین مدارس تهران، فرهنگ ساز بیمه در مدارسٍ، بیمه های زندگی و تامین آتیه،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، بیمه میهن،
          
پنجشنبه 2 اسفند 1397
کافه بیمه(استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه در تمامی شرکت ها همراه با ارسال رایگان زیر نظر بیمه مرکزی)cafeebime.com
غلامرضا سلیمانی،رئیس کل بیمه مرکزی که در شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران سخن می گفت، اظهار داشت: بیمه مرکزی مأموریت دارد تا از آسیب به شرکت های بیمه پیشگیری کند اما به هیچ عنوان به دنبال ورود به عرصه نرخ‌گذاری نیست.
وی افزود: ارائه برخی از نرخ های غیرواقعی به بدنه صنعت بیمه آسیب وارد می کند و سرمایه های این صنعت را به خطر خواهد انداخت.
رئیس کل بیمه مرکزی نسبت به ضرورت تصدی گری بیشتر سندیکای بیمه گران ایران در تهیه پیش نویس آیین نامه های بیمه ای تاکید کرد و افزود: تقویت سندیکای بیمه گران در واقع تقویت صنعت بیمه به شمار می رود و بیمه مرکزی از این فرایند استقبال می کند.
سلیمانی با تاکید بر ضرورت تعامل نهاد ناظر و شرکت های بیمه در حوزه های نظارتی، گفت: توسعه صنعت بیمه در گرو تقویت توانگری مالی شرکت های بیمه است و با افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه، سهم بیمه از اقتصاد کشور افزایش خواهد یافت.
رئیس شورای عالی بیمه بهره گیری از سامانه سنهاب را از روش های شناسایی بدهکاران بیمه ای دانست و از مدیران عامل شرکت های بیمه خواست با به روزرسانی اطلاعات شرکت خود در این سامانه، ساماندهی بیشتری در ارائه خدمات بیمه ای داشته باشند.
سلیمانی افزود: باید با استفاده از تمامی ظرفیت های الکترونیکی و دیجیتالی اعم از هوش مصنوعی، استارت آپ ها و هوش تجاری به بهبود شرایط صنعت بیمه کمک کنیم.    




نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : نرخ گذاری حق بیمه شخص ثاالث، هوش مصنوعی، هوش تجاری، صنعت بیمه، ارایه خدمات بیمه ای، توانگری مالی شرکت های بیمه، سامانه سنهاب،
لینک های مرتبط : کافه بیمه، سامانه استعلام، محک، محسن مهربان، بیمه مرکزی، بیمه کار آفرین، بیمه میهن،
          
چهارشنبه 1 اسفند 1397


( کل صفحات : 2 )    1   2   


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
پربازدیدترین مطالب
تماس با ما اوقات شرعی پنجره جدید مشاهده صفحه جدید افراد انلاین Online User ابزار نضر سنجی IS
کد الکسا
فال عشق
اخرین اخبار
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات