بیمه کارآفرین
روح الله زارعی کارشناس،مشاور و نماینده رسمی بیمه کارآفرین کد3032 و نماینده برتر استان لرستان
درباره وبلاگ


روح الله زارعی کارشناس و نماینده رسمی بیمه کارآفرین
نماینده برتر استان لرستان کد 3032
آدرس : بروجرد 45 متری شهرداری روبروی شهرداری
تلفن : 06642516062 و 06642501573 و 09901153032 و 09339003032

مدیر وبلاگ : روح الله زارعی

کافه بیمه

بیمه بدنه خودرو در صورت بروز 4شرایط  معمول خسارت را پرداخت می کند که عبارت است از:

1-      راننده بیمه گذار مقصر حادثه باشد.

2-     راننده بیمه گذار مقصر نباشد ولی خسارتی که بیمه شخص ثالث مقصر پرداخت کرده است کمتر از خسارت وارد شده به خودروی بیمه گذار باشد.

3-    راننده خودرو مقصر متواری شود.

4-     در صورتی که خودروی زیان دیده در دسته خودروهای گران قیمت باشد.                                                                                      

خسارت بیمه بدنه پرداختی توسط شرکت های بیمه نسبت به حق بیمه های پرداخت شده توسط بیمه گذار بسیار به صرفه است، از این جهت در هنگام بروز خسارت به ویژه خسارات کلی مانند: سرقت (سرقت های کلی و جزئی)، آتش سوزی(انفجار و صاعقه)، تصادف( مانند سقوط یا واژگونی خودرو و..) مقدار قابل توجهی از خسارت واردشده جبران می نماید.

اکثراً در تمامی موارد می توان از خسارت بیمه بدنه استفاده کرد و زیان وارد شده را جبران کرد. تنها در یک مورد با محدودیت همراه است، درصورت بروز حادثه (تصادف) اگر فرد بیمه گذار مقصر نباشد برا ی جبران زیان نمی تواند از خسارت بیمه بدنه خود استفاده کند و باید از بیمه شخص ثالث فرد مقصر استفاده کند با جز مواردی خاص.

دریافت خسارت بیمه بدنه در حادثه (تصادف)4حالت دارد:

1-      راننده بیمه گذار مقصر باشد: در این حالت خسارت راننده زیان دیده از بیمه شخص ثالث فرد مقصرپرداخت می شود وچناچه راننده مقصر یا همان بیمه گذار بیمه بدنه داشته باشد خسارت وارد شده از جانب بیمه بدنه خودش وارد می شود.

2-      راننده بیمه گذار مقصر حادثه نباشد: اگر خسارت وارد شده به فرد زیان دیده (بیمه گذار ) بیشتر از سقف پوشش مالی بیمه شخص ثالث فرد مقصر باشد و فرد زیان دیده بیمه بدنه داشته باشد الباقی خسارت را بیمه بدنه پرداخت می کند و این مبلغ را به صورت قسطی از فرد مقصر می گیرد. به عنوان مثال خسارت وارده 9میلیون باشد ولی پوشش مالی بیمه شخص ثالث خودروی فرد مقصر 7میلیون باشد. ولی اگر خسارت وارد شده به خودروی زیان دیده بیشتر از سقف پوشش مالی بیمه شخص ثالث خودروی مقصر باشد و خودروی زیان دیده بیمه بدنه نداشته باشد برای دریافت باقی خسارت باید به شورای حل اختلاف مراجعه کند.

3-      خودروی زیان دیده در دسته خودروهای گران قیمت باشد: در صورت تصادف با خودروی با قیمت بیش از 126میلیون تومان قوانین پرداخت بیمه شخص ثالث متفاوت خواهد بود. حال اگر ارزش خودروی زیان دیده 252میلیون (دوبرابر سقف تععیین شده باشد)، بیمه شخص ثالث خودروی مقصر تنها نیمی از خسارت وارد شده را به خودروی زیان دیده می پردازد.

4-      راننده خودروی مقصر متواری باشد: در صورتی که راننده مقصر از صحنه تصادف متواری شود، می توان خسارت راازبیمه بدنه خودروی زیان دیده دریافت کرد.

نکته حائز اهمیت این است: که بیمه گذار موظف است ط حداکثر5روز بعداز رخ دادن حادثه به مراکز خسارت مراجعه کند و خسارت وارد آمده را اعلام کند. در صورتی که این زمان طولانی تر شود بیمه گذار باید فرآیندی پیچیده را طی کند و برای دریافت خسارت بیمه بدنه خود به شورای حل اختلاف مراجعه کند.

کافه بیمه امکان استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه ثالث، بیمه بدنه، بیمه زلزله و آتش سوز ی، بیمه درمان انفرادی و گروهی و بیمه عمر را برای شما عزیزان فراهم کرده تا شرکت های بیمه را ازلحاظ  مقایسه کنید و بهترین را آنلاین بخرید و با ارسال رایگان در محل دلخواهتان بگیرید.







نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، خسارت بیمه شخص ثالث، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، بیمه ثالث، بیمه بدنه، 
برچسب ها : بیمه بدنه برای انواع خودرو ها، راننده مقصر در حادثه، خودروی زیان دیده در حادثه، راننده خودروی متواری در حادثه، سرقت در جا در بیمه بدنه، پوشش مالی بیمه شخص ثالث،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، بیمه مرکزی، محسن مهربان، محک، کافه بیمه، سنهاب،
چهارشنبه 23 آبان 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی
زلزله بیمه ای جداگانه ندارد و همراه با بیمه آتش سوزی ارائه می شود، بیمه ی زلزله و آتش سوزی دو نوع خطر را پوشش میدهد.
خطرهای اصلی: آتش سوزی(انفجار- صاعقه)، زلزله است، خطرهای اضافی شامل: سیل، طوفان، تندباد، سرقت، ترکیدگی لوله آب، ضایعات برف و باران و...
باتوجه به زلزله خیز بودن ایران می توان گفت مهمترین پوشش اضافی بیمه ی آتش سوزی، بیمه ی زلزله است.
بیمه ی زلزله و آتش سوزی به 2صورت قابل عرضه می باشد:
1-بیمه زلزله یکی از پوشش های اضافی  بیمه آتش سوزی است که با پرداخت مبلغی اضافه تر، قابل خریداری است وبایستی بازدید برایش ثبت شود.
2- برای رفاه حال مشتریان کافه بیمه، بسته های بیمه ی زلزله طراحی شد. به این صورت که بسته های بیمه ی زلزله به طور جداگانه با تعرفه های از پیش تعیین شده قابل انتخاب و خریداری است.
نکته ی با اهمیت  در این مورد این است که شما می توانید به دلخواه یکی از این سقف های طرح های بیمه ی زلزله کافه بیمه را باهر شرکتی که دوست دارید مانند( کار آفرین- میهن و...) انتخاب کنید ولی این سقف ها نباید بیش تر از ارزش ساختمانتان باشد. ینی اگر ساختمان شما 100میلیون تومان قیمت دارد و شما سقف150میلیون را انتخاب کرده اید، خسارت تنها تا سقف 100میلیون تومان قابل پرداخت است.
حق بیمه، بیمه ی زلزله و آتش سوزی تنها با وارد کردن متراژ ساختمان و شهر محل سکونت تعیین میشود.
حق بیمه ی زلزله براساس نوع سازه و اسکلت بندی ساختمان، ارزش محل مورد بیمه، محل جغرافیایی و یا شهر مورد بیمه تعیین میشود.
مدت بیمه نامه زلزله یک سال می باشد ولی با هماهنگی می توان کوتاه مدت هم باشد
شما می توانید با وارد کردن اطلاعات ساختمان در کافه بیمه قیمت های مختلف را دریافت کنید اگر احتیاج به مشاوره داشتید با ما تماس بگیرید، پس از انتخاب بهترین بیمه سفارش را تکمیل کنید، سفارش شما پس از پرداخت نهایی ساعت7 همان روز صادر و نهایتا تا 72 ساعت بعدبا ارسال رایگان تحویل شما داده می شود.




نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، طرح تدبیر، بیمه آتش سوزی، 
برچسب ها : طرح ویژه بیمه آتش سوزی و زلزله ویژه منازل مسکونی، خطرات اصلی بیمه آتش سوزی، موارد تحت پوشش در بیمه آتش سوزی؛، صدور آنلاین بیمه آتش سوزی منازل مسکونی، بیمه زلزله بر حسب متراژ ساختمان، شرایط جغرافیایی در بیمه آتش سوزی وزلزله، ارزش واقعی ساختمان در بیمه آتش سوزی وزلزله،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، محک، بیمه مرکزی، محسن مهربان، کافه بیمه، سنهاب،

کافه بیمه

قوانین افتادن سنگ نما چیست؟
1- مسولیت مدیر ساختمان: مسولیت حقوقی افتادن سنگ نمای ساختمان برروی افراد، ماشینهای پارک شده و عبوری و جبران خسارت بر عهده مدیر است.
2- مسولیت مالکین ساختمان: در صورت نداشتن صورتجلسه رسمی در خصوص تعیین مدیر ساختمان، مسولیت جبران خسارت برعهده مالکین مجتمع به نسبت مساحت ساختمان(مساحت اعیانی سند) است.
3- شکایت از سازنده:
ساختمان در حال ساخت بلی: برای ساختمان در حال ساخت، بدون پایان کار و در ید مالکیت سازنده
4- ساختمانهای قدیمی خیر: در قوانین قبلی: در قوانین قبلی، مسولیت نگهداری از آپارتمان و مجتمع ساخته شده به عهده مالکین است. لذا در صورتی که سازنده، آپارتمان را به شخص دیگری فروخته باشد، امکان شکایت از وی سلب می گردد، مگر اینکه در زمان تنظیم مبایعه نامه، دوره تضمین و رفع عیب ساختمان با مسئولیت سازنده، به همراه جبران خسارت مالی و جانی درج شده باشد.
5- ساختمانهای جدید بلی: در قانون جدید نظام مهندسی ساختمانها، لازم است هر ساختمان دارای شناسنامه فنی و ملکی یا دفترچه مشخصات فنی باشد و یکی از تعهدات سازنده در آن گارانتی کردن عملکرد ساختمان در یک دوره پنج یا ده ساله است. از آنجاییکه این قانون در حال حاضر به صورت ناقص در برخی شهرها، اجرا می شود، بررسی موردی مدارک جهت داشتن شناسنامه و بندمدت زمانی گارانتی نیاز است.
6- بیمه نامه: لازم است مجتمع دارای بیمه مسولیت مدنی با داشتن بند یاclause جبران خسارتهای مالی و جانی نسبت به شخص ثالث باشد. مشخصا درج آن در بیمه نامه الزامی است، در غیر اینصورت خسارتی پرداخت نخواهد شد.
7- افراد در معرض خطر: اصلی ترین افراد در معرض خطر سقوط سنگ نما، ساکنین مجتمع، اتومبیل و اموال آنها است.
8- بحرانی ترین نقطه و محل خطر: سنگ نمای بالکنها و پیش آمدگی ها نما، کلیه لبه های مهار نشده شامل بام، اطراف بازشوها همانند پنجره و هر دو بر ساختمان. بالای درب ورود و خروج ساختمان و درب پارکینگ به لحاظ تردد و رفت و آمد زیاد.
9- روش پیشگیری: در زمان ساخت ساختمان اسکوپ کردن سنگ، در زمان بهره برداری از ساختمان در صورت اسکوپ نشدن، پیچ رو لپلاک روش موثر است.
10- مقدار خسارت: میتواند از خسارت جزیی به اتومبیل پارک شده تا دیه کامل فرد متغیر باشد.
کافه بیمه (استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه )- صدور آنلاین انواع بیمه مسولیت




نوع مطلب : مقالات بیمه ای، بیمه کارآفرین، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، دیه، بیمه مسولیت، 
برچسب ها : مسولیت مدیر ساختمان، مسولیت مالکین مجتمع، شکایت از سازنده، ساختمانهای جدید، ساختمانهای قدیمی، افراد درمعرض خطر، مسولیت نگهداری آپارتمان و ساختمان،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، بیمه مرکزی، محک، محسن مهربان، کافه بیمه، سنهاب،
سه شنبه 15 آبان 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی
بیمه مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد، با عنایت به نوسانات قیمت خودرو، پیشنهاد می شود بیمه گذارانی که دارای بیمه بدنه هستند با مراجعه به نمایندگی های شرکت های بیمه، سرمایه مورد بیمه خود را افزایش دهند تا در هنگام بروز خسارت با مشکلاتی چون اعمال ماده ۱۰ قانون بیمه مواجه نشوند.

در این ماده قانونی آمده است: در صورتی که مالی به کمتر از قیمت واقعی بیمه شده باشد،  بیمه گر به تناسب مبلغی که بیمه کرده - با قیمت واقعی مال - مسئول خسارت خواهد بود.
در اطلاعیه بیمه مرکزی بر این نکته تاکید شده است که در بیمه نامه های خودرو صرفا ابتیاع بیمه نامه خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه اجباری بوده و بیمه نامه بدنه خودرو و در صورت لزوم،  اخذ الحاقیه آن اختیاری است وتنها تکلیف شرکتهای بیمه درموارد قیمت خودرو اطلاع رسانی به بیمه گذاران برای خرید الحاقیه است.
بنابراین گزارش فلسفه وضع ماده ۱۰ جلوگیری از تقلبات بیمه ای در راستای اصل رعایت حد اعلای حسن نیت در بیمه است و  بیمه‌گذاری که نسبت به خرید بیمه بدنه براساس قیمت واقعی وسیله نقلیه خود اقدام نموده و مرتکب هیچ تقلب و رفتارخلاف قانون نشده و هیچ تکلیف قانونی ندارد که براثر هربار افزایش قیمت نسبت به خرید الحاقیه اقدام کند و به لحاظ قانونی شرکت بیمه مکلف است تا سقف بیمه‌نامه،خسارت وارده را جبران کند.
گفتنی است برخی از نمایندگی های شرکت های بیمه ای دریافت الحاقیه را اجباری دانسته اند که این اجبار از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مردود اعلام شده است.

زارعی- کارشناس و مشاور بیمه ی کار آفرین





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، بیمه کارآفرین، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، بیمه بدنه، بیمه آتش سوزی، 
برچسب ها : بیمه بدنه انواع خودرو ها با کافه بیمه، افزایش سرمایه بیمه بدنه خودرو، الحاقیه برا ی بیمه بدنه انواع وسایل نقلیه، نوسانات قیمت خودرو، اطلاعیه بیمه مرکزی در خصوص بیمه بدنه، قیمت واقعی خودرو در بیمهه بدنه، سرقت درجا و تصادفات خودرو،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، کافه بیمه، محک، محسن مهربان، بیمه مرکزی، سنهاب،

بیمه کارآفرین

محمد حیدری

با تصمیم هیأت مدیره شرکت بیمه کارآفرین و تأیید بیمه مرکزی، محمد حیدری به سمت مدیرعامل جدید بیمه کارآفرین منصوب شد.

طی مراسمی با حضور رئیس هیأت مدیره، معاونین و مدیران ستادی شرکت، معارفه مدیرعامل جدید بیمه کارآفرین " آقای محمد حیدری" روز یکشنبه 29 مهرماه سال جاری در ساختمان مرکزی شرکت برگزار شد.

آقای علی آزاد، رئیس هیأت مدیره در مراسم فوق ضمن تقدیر و تشکر از زحمات چند ساله جناب آقای عبدالمحمود ضرابی که از زمان تأسیس شرکت تاکنون مدیریت شرکت را به عهده داشته است، جناب آقای محمد حیدری را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت به حضار معرفی نمود و اظهار امیدواری کرد که ایشان در پیشبرد اهداف و سیاست های شرکت موفق باشد.

پس از سخنان ریاست هیأت مدیره آقای حیدری، مدیرعامل جدید شرکت نیز ضمن ابراز خوشوقتی از انتخاب و حضور در این شرکت اظهار امیدواری نمود که با همکاری و تعامل با هیأت مدیره و نیز مدیران شرکت، بتواند با در نظر گرفتن شاخص های فنی و تجاری زمینه توسعه مناسب و سودآور در شرکت را فراهم آورد.

با توجه به اینکه آقای ضرابی به علت مسافرت در جلسه معارفه مقدماتی مذکور حضور نداشتند؛ آقای علی آزاد ریاست هیأت مدیره اعلام داشتند که پس از بازگشت ایشان، جلسه معارفه و تقدیر برگزار خواهد شد.

     کارشناس و مشاوره بیمه ی کارآفرین





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، بیمه کارآفرین، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : مدیر عامل شرکت بیمه ی کارآفرین، هیائت مدیره شرکت بیمه ی کارآفرین، زارعی کارشناس و مشاوره بیمه ی کارآفرین، نمایندگی 3032بیمه ی کارآفرین، محمد حیدری مدیر عامل بیمه کارآفرین، صدور آنلاین بیمه با کافه بیمه،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، بیمه مرکزی، کافه بیمه، محک، محسن مهربان، سنهاب،
دوشنبه 7 آبان 1397 :: نویسنده : روح الله زارعی

ترافیک

چگونه در ترافیک های سنگین و نیمه سنگین رانندگی کنیم
در همهی شهرها و درهرساعتی از شبانه روز امکان مواجه شدن با ترافیک های سنگین یا نیمه سنگین وجود دارد.ترافیک سنگین و گیرافتادن در آن دغدغه هر راننده ای می تواند باشد، خصوصا اگر جایی قرار داشته باشید.
ترافیک سنگین شمارا ملزم میکند تانسبت به محیط پیرامونتان آگاهی بیشتری داشته باشید و تمام حواس خود را معطوف به شرایط رانندگی بکنید هرچند اگر یک سری قواعد کلی در باب رانندگی ایمن را رعایت کنید از شر آن ترافیک سنگین به سلامت بیرون می آیید پس با ما همراه باشید تا یکسری قواعد را باهم مرور کنیم:
1- رانندگی ایمن در ترافیک سنگین
2-با حالت تداعی رانندگی در ترافیک را پیش ببرید
3- ترافیک و شرایط جاده را زیر نظر داشته باشید
4- ساعت شلوغ را در نظر بگیرید
5- حواستان به ترافیک پیش رو باشد
6-از دنده مناسب در ترافیک استفاده کنید
7-رعایت فاصله حوالی در ترافیک
در همان ترافیک تلفن همراه خود را خاموش کنید، به سرنشینان  خودرو بگویید تاحد امکان ساکت شوند و ازط اظهار نظر درباره ی مقصرین مشکل ترافیک دست بردارند، سعی کنید یک موسیقی آرامش بخش بگذارید.
توصیه ما به شما این است که در جاده های اصلی، آزاد راه ها، اتوبان ها برای زمانی که با ترافیک مواجه می شوید انتخاب لاین راست است چراکه بنابر هردلیلی اتفاقی همچون آتش سوزی- ترمز بریدن ماشین ها و یا بنابر به هر دلیل دیگری نیاز داشته باشید خودروی خود را به بیرون از جاده منتقل کنید به راحتی راه برای خارج کردن خودرو باز است.
زارعی- کارشناس و مشاور بیمه ی کار آفرین





نوع مطلب : بیمه کارآفرین، 
برچسب ها : ترافیک های سنگین و نیمه سنگین در ترافیک، ترافیک در رانندگی، دغدغه های رانندگان در ترافیک، رانندگی ایمن در ترافیک سنگین، جاده- اتوبان- آزاد راه ها، سرنشین خودرو، ساعات شلوغی ترافیک،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، بیمه مرکزی، محک، استعلام|(سنهاب)، کافه بیمه،
بیمه شخص ثالث بدون چک در کافه بیمه
بیمه شخص ثالث یک نوع بیمه ی اجباری است و خودروی فاقد بیمه ی شخص ثالث ممکن است عواقب جبران ناپذیری را رقم زند. حق بیمه شخص ثالث خیلی ارزان نیست و فروش اقساطی آن مخصوصا بدون چک همیشه طرفداران زیادی داشته است. به همین خاطر شرکت های بیمه(کارآفرین، میهن، معلم، پاسارگاد، ایران و...) برای رفاه حال مشتریان اقدام به فروش بیمه شخص ثالث اقساطی و کوتاه مدت کرده اند.
کافه بیمه برای رعایت حال مشتریان وبرای  آن دسته از افرادی که فاقد دسته چک هستند بتوانند بیمه ی ثالث به صورت قسطی خریداری کنند، روش نوین وخلاقی را پیشنهاد می کند که شما می توانید بدون دادن چک ودر 4قسط سه ماه یکبار(سه ماهه) در سال بیمه ی شخص ثالث خود را به صورت کوتاه مدت خریداری کنید. در واقع دراین روش به جای خرید یک بیمه یکساله و پرداخت یک جای مبلغ آن، 4بیمه سه ماهه خریده می شود و شما هر سه ماه یکبار، فقط هزینه یک بیمه سه ماهه راپرداخت خواهید کرد.
فواید و مزایای خرید بیمه ی قسطی بدون چک از کافه بیمه:
1- یادآوری خودکار تاریخ تمدید بیمه نامه
2- تمدید آسان و سریع با یک کیلیک
3- عدم نیاز به ورود دوباره اطلاعات در تمدید بیمه  نامه
4- تحویل رایگان و فوری در سراسر ایران
5- امکان خرید بیمه از همه شرکتهای بیمه
6- امکان مقایسه سریع شرکتهای بیمه
7- تضمین پایین ترین قیمت بیمه
8- پشتیبانی و پاسخ گویی مناسب به مشتری
به عنوان مثال: حق بیمه یک پراید سال ساخت94 با سه سال تخفیف: 9/050/000ریال می باشد برای یکسال از شرکتهای بیمه ی کار آفرین
پرداخت نقدی نهصدو پنجاه هزارتومان به صورت نقد و یکجا گاهی فشار زیادی به مشتریان وارد می کند پرداخت قسطی با چک هم محدودیت زیادی هم دارد مثلا چک فقط باید آرم صیاد داشته باشد، ولی با خرید 4بیمه، 3ماهه شخص ثالث در سال می توانید با پرداخت 285 هزار تومان هر سه ماه یکبار، خیال خود را بابت بیمه کردن راحت کنید مخصوصا اینکه خرید آنلاین بیمه ی کوتاه مدت از کافه بیمه(cafeebime.com) و با ارسال رایگان در محل دلخواهتان تحویل بگیرید. درست است با خرید بیمه کوتاه مدت، هزینه کمی را بیشتری پرداخت می کنید اما در عوض مبلغ زیادی را به صورت یکجا  نمی پردازید.
خرید راحت و آسان بیمه به صورت آنلاین با کافه بیمه(مقایسه و خرید آنلاین بیمه از تمامی شرکت های بیمه)




نوع مطلب : مقالات بیمه ای، بیمه کارآفرین، اخبار بیمه ای استان، بیمه عمر، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، بیمه ثالث، بیمه بدنه، طرح تدبیر، بیمه مسولیت، بیمه آتش سوزی، 
برچسب ها : بیمه شخص ثالث قسطی، بیمه ثالث بدون چک، راحتی خرید آنلاین بیمه با کافه بیمه، بیمه ثالث کوتاه مدت سه ماهه، مقایسه قیمت بیمه از شرکتهای مختلف در کافه بیمه، چک با آرم صیاد، بیمه ثالث بیمه اجباری خودرو،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، محک، محسن مهربان، سنهاب، کافه بیمه، بیمه مرکزی،

  بیمه کار آفرین

رئیس‌کل بیمه مرکزی از تعدیل نرخ بیمه‌ها در سال ۹۷ خبر داد و گفت: ارز شرکت‌های بیمه برای پرداخت خسارت بر مبنای نرخ ارز سامانه نیما محاسبه شده، ولی تعدیل در سال جاری یا اول ۹۸ صورت می‌گیرد.

غلامرضا سلیمانی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در حاشیه پنجمین نمایشگاه بانک، بورس، بیمه و خصوصی‌سازی گفت: بعد از تغییرات نرخ ارز تقریباً هر خسارتی که قرار باشد در بخش‌های پوشش بیمه‌ای که مبتنی بر پرداخت ارزی است، انجام شود، با نرخ سامانه نیما صورت می‌گیرد، به‌عبارتی ما تغییر پایه‌ای در پرداخت ارز داریم و باید ریالی را که داریم تبدیل به یورو کنیم که این مسئله، مشکل‌ساز شده است و زمانی که تبدیل ریال به ارز صورت می‌گیرد، به‌نوعی هزینه سنگینی به شرکت‌های بیمه تحمیل خواهد شد.

تعدیل نرخ بیمه‌ها به‌دلیل افزایش نرخ ارز

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: پیش از این صحبت از آن بود که در زمان تبدیل ریال به ارز، محاسبه به‌نرخ بازار آزاد صورت گیرد که این قطعاً برای بیمه‌ها مشکل‌ساز شده بود؛ اما اکنون با همکاری بانک مرکزی، نرخ ارز در محاسبات بیمه‌ای، از ارز آزاد به نرخ سامانه نیما تبدیل شده که این خود یک مرحله پیشرفت است، از سوی دیگر، اگر خسارتی هم ایجاد شود، هزینه بالایی را برای شرکت‌های بیمه دارد و این حرف درستی است که تعدیل در نرخ بیمه‌ها باید صورت گیرد، بنابراین تلاش بر این است که بتوانیم برای سال 97 اگر خسارتی رخ دهد، محاسبات با ارز نیمایی باشد، پس تعدیلی را هم در نرخ‌های بیمه انجام خواهیم داد.

سلیمانی گفت: با توجه به اینکه اکنون ماه هشتم سال فرا رسیده است، اگر نتوانستیم قضیه تعدیل نرخ‌های بیمه را حل کنیم، از سال 98 آن را اجرایی خواهیم کرد و امیدواریم خسارت ارزی آن‌چنانی، ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: اثر این تغییرات نرخ ارز را در صنعت بیمه مشاهده خواهیم کرد؛ این در حالی است که هنوز این موضوع در دستور کار شورای عالی بیمه قرار نگرفته است.

سلیمانی همچنین گفت: وقتی که یک پوشش بیمه‌ای ارزی انجام می‌دهیم، پرداخت آن نیز ارزی است، به همین دلیل پرداخت ارز در مقابل خسارت، به این برمی‌گردد که ما چه‌نرخی را به‌عنوان پوشش بیمه‌ای، مدنظر محاسبات قرار دهیم، این باید عددی باشد که در زمان جبران خسارت، ریسک را کاهش دهد، به همین دلیل تغییری باید در نرخ بیمه انجام شود.

وی اظهار داشت: ما به‌دنبال این بودیم که ارز 4200تومانی بگیریم، ولی این اتفاق نیفتاد و معمولاً پرداخت خسارت از حساب ارزی شرکتهای بیمه انجام می‌شد، به این معنا که اگر پوشش ارزی برای برخی پتروشیمی‌ها، پالایشگاهها و کشتی‌ها و هواپیماها باشد، از محل ارز شرکتهای بیمه پرداخت صورت می‌گرفت.

اوراق بهادارسازی بیمه‌ای امسال منتشر می‌شود

وی با بیان اینکه "امیدوارم قبل از سال 97 بتوانیم اوراق بهادارسازی بیمه‌ای را منتشر کنیم"؛ گفت: نامه‌ای از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده‌ایم، این در حالی است که ارکان لازم را نیز معرفی خواهیم کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین ابراز کرد: کمیته فقهی موافقت لازم را برای صدور اوراق بهادار بیمه‌ای صادر کرده است، اما به یک‌سری ارکان برای تضامن اوراق منتشرشده نیاز داریم که آن ارکان را نیز معرفی کرده‌ایم و جلسات آن نیز در حال برگزاری است.

تشکیل کمیته صیانت برای ادغام شرکت‌های بیمه مشکل‌دار

سلیمانی با اظهار اینکه "شرکت‌های بیمه‌ای را که نتوانند خود را به‌روزرسانی کرده و اصلاح ساختار داشته باشند، رها نمی‌کنیم"، گفت: این شرکتها باید در فرصت زمان تعیین‌شده، مسئله خود را حل کرده و یا ادغام شوند، در این راستا کمیته صیانت نیز برای بررسی شرکتهای بیمه‌ای مشکل‌دار، تشکیل شده و در آن کمیته نیز، تصمیم‌گیری لازم صورت می‌گیرد که آیا شرکت می‌تواند اصلاح ساختار انجام دهد یا اینکه باید ادغام شود.

وی تصریح کرد: اگر شرکت بیمه‌ای از نظر درآمدی و ذخایری که لازم است در حسابها اعمال شود، کار را پیش برد، ادغام انجام نمی‌شود، اما اگر ساختار مالی طوری باشد که اصلاح نمی‌شود، به هر حال ادغام انجام می‌شود. کمیته صیانت در حال برگزاری جلسات است و تک تک شرکت‌هایی را که مشکل دارند بررسی خواهیم کرد.

آماده تأسیس شرکت‌های مشترک بیمه‌ای با خارجی‌ها هستیم

سلیمانی اعلام کرد: با همکاری شرکتهای خارجی آماده هستیم که در ایران شرکت مشترک تشکیل داده و از تجربیات مؤسسات بیمه‌ای خارجی و دانش فنی آنها استفاده نماییم.

وی اظهار داشت: برنامه جدید بیمه مرکزی این است که از نزدیک همه شرکت‌های بیمه‌ای مورد بازدید قرار گرفته و مشکلات آنها نیز با حضور کارشناسان آن شرکتها و هیئت عامل بیمه مرکزی، بررسی شود. امیدواریم برنامه بعدی نیز انجام شود؛ ضمن اینکه در بحث نظارت میدانی نیز ضرورت دارد که فعال‌تر عمل کنیم، پس، از معاونت نظارت بیمه مرکزی انتظار داریم که نظارت اطلاعاتی، مالی و علمی را نیز صورت دهد.

انتشار فهرست شرکت‌هایی که اجازه صدور بیمه شخص ثالث ندارند

سلیمانی در خصوص انتشار فهرست شرکت‌هایی که اجازه خواهند داشت بیمه شخص ثالث را صادر نمایند، گفت: این فهرست منتشر خواهد شد و شرکت‌هایی را که مجوز ندارند، هم اطلاع‌رسانی می‌کنیم و هم شرکت‌های مشکل‌دار را نیز به مردم معرفی خواهیم کرد. تا یک ماه آینده نیز این فهرست منتشر می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های بیمه مرکزی این است که شرکت بیمه دولتی نداشته باشیم، فقط شرکت بیمه ایران باید دولتی باقی بماند، البته اکنون دولت در سه شرکت بیمه‌ای نیز در قالب سهام عدالت، هنوز دخالت دارد و امیدواریم با همکاری سازمان خصوصی‌سازی، موضوع سهام عدالت را در شرکت‌های بیمه‌ای حذف کنیم و به‌طور کلی شرکت بیمه‌ای خالص داشته باشیم.

سلیمانی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه صنعت بیمه گفت: شرکت‌های بیمه اتکایی که با ایران کار می‌کردند، به‌دلیل فشار آمریکا با ایران قطع همکاری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر سه ضلع بیمه، بورس و بانک با هم همکاری مناسب نداشته باشند، ثبات مالی در کشور اتفاق نمی‌افتد، و اگر هماهنگی لازم در این سه ضلع وجود نداشته باشد، این موفقیت حاصل نخواهد شد، این در حالی است که این موضوع با رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس، در میان گذاشته شده است، البته این کار بسیار سخت است، نیاز به حمایت، قانون و قوانین و مقررات دارد؛ البته کمیته ثبات مالی نیز تشکیل خواهد شد تا ابزارهای مورد نیاز برای ثبات مالی و همکاری میان سه بخش مذکور را فراهم نمایند.

زارعی-کارشناس و مشاور بیمه ی کار آفرین





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، بیمه کارآفرین، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : تعدیل حق بیمه سال98، افزایش نرخ ارز، تغییرات نرخ ارز در صنعت بیمه، شورای عالی بیمه، اوراق بهادار سازی بیمه ای، موسسات بیمه ای خارجی، صدور بیمه شخص ثالث،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، سنهاب، محک، محسن مهربان، بیمه مرکزی، کافه بیمه،

 

بیمه کار آفرین

محمد حیدری

سهم مدیران کلیدی در بحران شرکتهای بیمه چقدر است؟

سرانجام پس از ماهها كشمكش در میان اعضا هیات مدیره بیمه كارافرین و تردید در خصوص ماندن و یا رفتن ضرابی ، صلاحیت حرفه ای محمد حیدری برای مدیر عاملی بیمه كارافرین تایید شد.

در حالیکه نام محمد حیدری ماههاست  برای مدیر عاملی بیمه کارافرین مطرح می شد اما گمانه زنی ها از احتمال ماندن عبدالمحمود ضرابی خبر می داد تا اینکه  بالاخره بخت با حیدری همراه شد تا ردای مدیرعاملی را بر تن کند و پس از عبدالمحمود ضرابی ، مدیری دیگر که وی نیز در  شرف بازنشستگی است راهی بیمه کارافرین شود.

اما اینکه چرا بیمه کارآفرین به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکتهای بیمه خصوصی که زمانی سرزمین ژنرالها نامیده می شد نتوانسته با جانشین پروری و تربیت منابع انسانی جوان و پویا طی این سالها از میان خود مدیر عاملی برگزیند چندان جای سوال هم ندارد چرا که گویا تربیت مدیران متخصص و جانشین پروری در صنعت بیمه  چون حلقه مفقوده ای است ، گویا که طی این سالها شرکتهای بیمه عادت کرده اند به مدیران صادراتی و اغلب بازنشسته بیمه ایران تن دهند و شاید اینجاست که انحصارگرائی بیمه ایران در صنعت بیمه به صورت واضحی نمود می نماید.

اما مروری به عملكرد محمد حیدری در بیمه ایران نشان خواهد داد كه وی در شركتهای دیگر موفق خواهد بود یا خیر؟

نا گفته نماند که عزم مدیر عامل شدن محمد حیدری از بیمه میهن جزم شد زمانیکه این شرکت بیمه ای به دلیل اختلافات هیات مدیره روزهای ناخوشی را سپری می کرد وی در ان زمان در گفتگو با ریسک نیوز اذعان داشت : شرکت بیمه میهن هم کوچک است و هم دارای چالش های مالی است احساس کردم فضائی برای اصلاحات فراهم خواهد شد زیرا شرکت فونداسیون خوبی دارد و مهمتر اینکه در سازمانهای کوچک بهتر می توان ایده ها را ساماندهی کرد چرا که قطعا قابلیت تغییر در سازمانهای کوچک تر راحت تر است تا سازمانهای بزرگی مانند بیمه ایران.

 

همان طور که اشاره شد استراتژی محمد حیدری این است که در سازمانهای کوچک بهتر می توان تحول آفرینی کرد تا سازمان بزرگی مانند بیمه ایران و احتمالا وی این راهبرد را برای بیمه کارافرین نیز دارد اما سوال اینجاست که حیدری که سالها در پست معاونت فنی بیمه ایران و عضو هیات مدیره فعالیت داشته نتوانسته برنامه های خود را در بزرگترین شرکت دولتی عملیاتی کند چرا سالها در بیمه ایران ماندگار شده است؟

بیمه ایران به عنوان تنها بیمه دولتی در صنعت بیمه کشور اکنون با زیان انباشته حدود 6000 میلیارد تومانی ، تنزل توانگری مالی به سطح چهار و مطالبات معوق و ... اکنون میراث دار مدیرانی است که سالها فعالیت در این شرکت را در کارنامه کاری خود ثبت کردند در این راستا به نظر می رسد صادرات مدیران بیمه ایران که بخصوص طی ده سال اخیر سهم بسزائی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در چالش های این شرکت بیمه ای داشته اند ، علامت سوال بزرگی را در ذهن ایجاد می کند؟

به هر روی باید دید محمد حیدری که سابقه سالها فعالیت در بیمه ایران را دارد و قرار بود بر کرسی مدیر عاملی بیمه میهن تکیه زند حال در بیمه کارآفرین قرار است چگونه برنامه هائی که نتوانسته به زعم خودش در بیمه ایران پیاده کند را در یک شرکت خصوصی به اجرا گذارد؟

بیمه کارآفرین که زمانی طلایه دار فروش بیمه عمر بود و با بنیه فنی و نیروی انسانی قوی آغاز بکار کرد امروز دارای چالش هائی است که باید تا بحرانی نشده برایش راهکار ارائه کرد ،اگرچه یك مقام اگاه در بیمه كارافرین گفت: مشكل كار افرین تغییر مدیر عامل نبوده بلكه دخالت هیات مدیره در امور اجرایی شركت  است.

به هر روی به نظر می رسد در نحوه احراز صلاحیت مدیران بیمه ای باید سهم انها در بحرانهای شرکتهای بیمه متبوعشان بررسی شود، اگر چه هر دوسال یکبار  صلاحیت کارکنان کلیدی بررسی مجدد می شود اما رتبه بندی مدیران به لحاظ عملکردی می تواند در دستور کار قرار گیرد تا مدیرانی که در پستهای حساس مدیریتی چون مدیر عاملی ،  معاونت فنی و ... عملکرد نامطلوبی داشتند ، پرتفوی های پر ریسک را بر شرکت بیمه تحمیل کردند ، قراردادهای نا مناسب منعقد نمودند و ... رتبه مدیریتی آنها کاهش پیدا کند این امر سبب غربالگری و انگیزه مدیران برای عملکرد مطلوب تر می شود در غیر این صورت اگر مدیران پر ریسک بتوانند در میان شرکتهای بیمه بدون هیچ محدودیتی جابجا شوند به زودی شاهد ایجاد بحران های مشابه در شرکتهای بیمه خواهیم بود همان طور که اکنون نیز شاهد افزایش ریسک مدیریتی در صنعت بیمه هستیم.






نوع مطلب : مقالات بیمه ای، بیمه کارآفرین، بیمه عمر، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : سهم مدیران کلیدی، بحران شرکتهای بیمه، انحصار گرایی بیمه ایران، معاونت فنی بیمه ایران، تنزل توانگری مالی، توانگری مالی، اخبار بیمه،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، استعلام بیمه مرکزی، محسن مهربان، بیمه مرکزی، کافه بیمه،


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
پربازدیدترین مطالب
تماس با ما اوقات شرعی پنجره جدید مشاهده صفحه جدید افراد انلاین Online User ابزار نضر سنجی IS
کد الکسا
فال عشق
اخرین اخبار