بیمه کارآفرین
روح الله زارعی کارشناس،مشاور و نماینده رسمی بیمه کارآفرین کد3032 و نماینده برتر استان لرستان
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


روح الله زارعی کارشناس و نماینده رسمی بیمه کارآفرین
نماینده برتر استان لرستان کد 3032
آدرس : بروجرد 45 متری شهرداری روبروی شهرداری
تلفن : 06642516062 و 06642501573 و 09901153032 و 09339003032

مدیر وبلاگ :روح الله زارعی
کافه بیمه (استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه ها در شرکت های مختلف)
در حکم صادره که به امضای غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی ج. ا. ایران رسیده، آمده است:

حسب بررسی‌های به عمل آمده، بدین وسیله اعلام می‌دارد انتصاب داریوش محمدی به عنوان مدیرعامل بیمه میهن برای مدت باقی مانده از دوره دو ساله اعضای هیئت مدیره از نظر بیمه مرکزی ج.. ا. ایران بلامانع است. انتظار می‌رود با مساعی اعضای هیئت مدیره و کارکنان آن شرکت شاهد تحقق اهداف ذیل باشیم؛

۱- ایجاد توازن در پرتفوی شرکت و رفع تمرکز در بیمه‌های اتومبیل؛

۲- تقویت شبکه فروش شرکت؛

۳- تعیین تکلیف دارایی‌های ثابت مازاد شرکت؛

۴- تلاش در جهت تسویه بدهی‌های شرکت به ویژه بدهی به بیمه گذاران





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : مدیر عامل بیمه میهن، توازن در پرتفوی شرکت، رفع تمرکز در بیمه های اتومبیل، تقویت شبکه فروش شرکت، دارایی های ثابت مازاد، تسویه بدهی های شرکت، تسویه بدهی به بیمه گذاران،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، کافه بیمه، سنهاب، محک، محسن مهربان، بیمه مرکزی،
          
چهارشنبه 28 آذر 1397


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع مدیران عامل و رییس سندیکای بیمه گران و روسای شورای هماهنگی بیمه استان ها سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: شورای هماهنگی استان ها حلقه اتصال شعبات و نمایندگی های بیمه ای سراسر کشور با نهاد ناظر است و برای رشد صنعت بیمه باید فعال تر از گذشته به حرکت خود ادامه دهد.
رییس کل بیمه مرکزی این شورا را زمینه ساز کاهش وابستگی فعالان صنعت بیمه در استان ها به دفاتر مرکزی شرکت های بیمه دانست و افزود: خوشبختانه گزارش عملکرد اعضای کارگروه های شورا نشان می دهد فعالان صنعت بیمه در اقصا نقاط کشور به مسائل و مشکلات این صنعت اشراف کافی دارند.
وی اظهار داشت: بار اصلی صنعت بیمه بر دوش شعبات و نمایندگی هاست و همین اهمیت شبکه فروش را نشان می دهد.
دکتر سلیمانی با تاکید بر این نکته که نهاد ناظر صنعت بیمه به هیچ عنوان دنبال سودآوری نیست، خاطرنشان کرد: سودآوری برای بیمه مرکزی معنایی ندارد و ما زمینه هایی را فراهم کرده ایم که سود حاصل از عملیات بیمه گری به شرکت های بیمه برسد.
وی ماموریت بیمه مرکزی را در راستای تولید ثروت برای اقتصاد کشور و صنعت بیمه دانست و تصریح کرد: افزایش سود در کوتاه مدت رضایت سرمایه گذاران را به همراه خواهد داشت اما تولید ثروت پایدار می تواند به صنعت بیمه برای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود کمک کند. 
رییس شورای عالی بیمه نقش سندیکای بیمه گران ایران را در ایجاد هماهنگی صنعت بیمه و تنظیم روابط بین شرکت های بیمه ای، پررنگ و مهم ارزیابی کرد و گفت: اراده بیمه مرکزی بر این اصل استوار است که سندیکای بیمه گران را تقویت کرده و سهم بیشتری از ماموریت های کلان صنعت بیمه را به این نهاد ارزشمند واگذار کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ابعاد گوناگون پدیده نرخ شکنی در صنعت بیمه پرداخت و از مدیران صنعت بیمه خواست با پرهیز از نرخ شکنی و ارائه نرخ های غیرفنی به این صنعت آسیب وارد نکنند.
رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگسازی در حوزه بیمه از اصحاب رسانه درخواست کرد که فقط به انعکاس دیدگاه های مدیران صنعت بیمه اکتفا نکنند و با ابزارهای گوناگون رسانه ای در همگانی سازی صنعت بیمه مشارکت کنند.
وی از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان به عنوان بازوان قدرتمند صنعت بیمه نام برد و افزود: بهره گیری از روش های نوین و تکنولوژی روز دنیا می تواند خسارات را به شکل ملموسی کاهش دهد و شرکت های بیمه باید بیش از پیش به این مقوله توجه کنند.
دکتر سلیمانی با اشاره به اهمیت رتبه بندی شرکت های بیمه، خاطرنشان کرد: بیمه گذاران حق دارند از وضعیت شرکت های بیمه اطلاع داشته باشند و با آگاهی از شرایط ریسک پذیری آنها بیمه نامه مورد نیاز خود را تهیه کنند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در دوران تصدی خود در سمت ریاست کل بیمه مرکزی، رشد بیمه به گونه ای باشد که دربرگیری این صنعت به بالاترین میزان ممکن برسد.
شایان ذکر است در پایان این نشست، رییس سندیکای بیمه گران ایران، مدیر عامل بیمه ایران و تنی چند از مقامات ارشد صنعت بیمه به ارائه گزارش عملکرد این صنعت پرداختند.




نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : ریئس کل بیمه مرکزی، سرمایه اجتماعی صنعت بیمه اعتماد است، فعالان صنعت بیمه، سندیکای بیمه گران ایران، استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان، اداره بیمه مرکزی، نرخ های غیر فنی،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، بیمه مرکزی، استعلام بیمه، کافه بیمه، محک، محسن مهربان،
          
چهارشنبه 28 آذر 1397

 کافه بیمه

َآزمون اکچوئری رسمی بیمه در اجرای مفاد بند 4 آئین نامه 78، ساعت 9 صبح روز یک شنبه سی‌ام دی ماه 1397 در محل پژوهشکده بیمه برگزار می‌شود

 ثبت‌نام این آزمون روز چهارشنبه مورخ 12 دی آغاز می‌شود و تا تاریخ یکشنبه 16 دی ماه ادامه دارد. همچنین تاریخ دریافت کارت آزمون مزبور روز 28 دی ماه خواهدبود

در این گزارش محورهای هشت‌گانه آزمون یادشده به شرح زیر اعلام شده‌است

1.مبانی نرخ‌گذاری و نحوه تعیین حق‌بیمه در انواع بیمه‌های زندگی و غیر‌زندگی
2.
نحوه ذخیره‌گیری و کفایت آن
3.
نحوه محاسبه نسبت توانگری مالی و صحت آن
4.
نحوه پذیرش و نگهداری ریسک و کفایت پوشش‌های اتکایی
5.
نحوه مدیریت ریسک‌های موسسه بیمه از جمله ریسک سرمایه‌گذاری‌ها
6.
نحوه محاسبه و توزیع مشارکت در منافع بیمه‌گذاران به ویژه بیمه‌گذران بیمه‌های زندگی و صحت آن
7.
آشنایی با صورت‌های مالی
8.
آشنایی با اصول و مفاهیم بیمه‌های بازرگانی (زندگی و غیر زندگی)

این گزارش می‌افزاید: منابع این آزمون شامل اطلاعات مندرج در آیین‌نامه‌های شماره 55 . 58 . 61 . 68 . 69 . 78 . 94 و 95، نمونه صورت‌های مالی ابلاغی بیمه مرکزی و کتاب اصول، مقررات و رشته‌های بیمه‌ای (جلد1و2) است
گفتنی‌است محل برگزاری آزمون اکچوئری رسمی بیمه در ساختمان پژوهشکده بیمه به آدرس تهران، سعادت‌آباد، میدان شهید طهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو غربی، پلاک 43 تعیین شده است

ضمناً هرگونه تغییر احتمالی در محل برگزاری این آزمون، از طریق کارت آزمون یادشده اطلاع‌رسانی خواهدشد

کفایت پوشش‌های اتکایی
5.
نحوه مدیریت ریسک‌های موسسه بیمه از جمله ریسک سرمایه‌گذاری‌ها
6.
نحوه محاسبه و توزیع مشارکت در منافع بیمه‌گذاران به ویژه بیمه‌گذران بیمه‌های زندگی و صحت آن
7.
آشنایی با صورت‌های مالی
8.
آشنایی با اصول و مفاهیم بیمه‌های بازرگانی (زندگی و غیر زندگی)

این گزارش می‌افزاید: منابع این آزمون شامل اطلاعات مندرج در آیین‌نامه‌های شماره 55 . 58 . 61 . 68 . 69 . 78 . 94 و 95، نمونه صورت‌های مالی ابلاغی بیمه مرکزی و کتاب اصول، مقررات و رشته‌های بیمه‌ای (جلد1و2) است
گفتنی‌است محل برگزاری آزمون اکچوئری رسمی بیمه در ساختمان پژوهشکده بیمه به آدرس تهران، سعادت‌آباد، میدان شهید طهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو غربی، پلاک 43 تعیین شده است
ضمناً هرگونه تغییر احتمالی در محل برگزاری این آزمون، از طریق کارت آزمون یادشده اطلاع‌رسانی خواهدشد

 





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، بیمه عمر، اخبار بیمه ای، اطلاعات بیمه ای، 
برچسب ها : رشته های بیمه ای، صورت های ابلاغی بیمه مرکزی، مبانی بیمه گذاران آزمون، آزمون اکچوئری رسمی بیمه، اصول و مفاهیم بیمه ای، کفایت پوشش های اتکایی، محورهای هشت گانه،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، کافه بیمه، سنهاب، بیمه مرکزی، محسن مهربان، محک،
          
دوشنبه 26 آذر 1397

در صورت مفقود یا سرقت بیمه نامه باید سریعا با به همراه داشتن کارت شناسایی و کارت ماشین به شعبه مرکزی شرکت بیمه ای که بیمه نامه از آن دریافت شده است مراجعه کنید و  گواهی بیمه شخص ثالث را دریافت کنید.
*برای بیمه شخص ثالث المثنی صادر نمی گردد.
*در صورتی که اعتبار بیمه نامه به پایان برسد و با گواهی بیمه شخص ثالث جهت تمدید بیمه نامه اقدام نمایید در غیر اینصورت، در صورت داشتن تخفیفات عدم خسارت ، تعداد سالهای تخفیف عدم خسارت برای شما محاسبه نمیگردد و بیمه نامه بدون تخفیف صادر میگرد.
استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه نامه شخص ثالث همراه با ارسال رایگان در کافه بیمه، با قابلیت مقایسه قیمت ها درشرکت های مختلف بیمه(cafeebime.com)




نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، خسارت بیمه شخص ثالث، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، بیمه ثالث، 
برچسب ها : بیمه نامه شخص ثالث، صدور آنلاین انواع بیمه در کافه بیمه، مفقود شدن بیمه نامه شخص ثالث، سرقت بیمه نامه شخص ثالثف، تمدید بیمه نامه شخص ثالث، گواهی بیمه شخص ثالث، المثنی بیمه نامه شخص ثالثف،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، کافه بیمه، استعلام بیمه نامه،، بیمه مرکزی، محک، محسن مهربان،
          
یکشنبه 25 آذر 1397

استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه درکافه بیمه همراه با ارسال رایگان
صدور بیمه ثالث کوتاه مدت موتور سیکلت: یکماهه=( مناسب برای آزاد سازی موتور از پارکینگ)، سه ماهه، 6ماهه، و یکساله
همراه با ارسال رایگان، در کوتاه ترین زمان ومناسب ترین قیمت ها در کافه بیمه cafeebime.com




نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، خسارت بیمه شخص ثالث، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، بیمه ثالث، 
برچسب ها : بیمه کوتاه مدت موتور سیکلت، صدور آنلاین بیمه موتور سیکلت، بیمه یک ماهه موتور سیکلت(مناسب برای آزاد سازی موتور و سندزدن)، بیمه شخص ثالث موتور سیکلت، موتور سیکلت ورزشی، صدور بیمه شخص ثالث برای انواع وسایل نقلیه،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، کافه بیمه، بیمه مرکزی، محک، محسن مهربان، استعلام بیمه نامه،
          
یکشنبه 25 آذر 1397
هزینه سفر به استناد ماده 57 و هزینه اقامت بیمار و همراه به استناد بند 5 ماده 62 قانون تأمین اجتماعی به بیمه شدگان این سازمان، پرداخت می شود.

بر اساس این گزارش: در مواردی که معالجه بیمار مستلزم انتقال وی از روستا به شهر و یا از شهرستان به شهرستان دیگر باشد و درمان بطور سرپایی انجام شود، هزینه رفت و برگشت و همچنین هزینه اقامت بیمار و همراه (در صورت نیاز به همراه) و احراز شرایط قانونی پرداخت خواهد شد مشروط بر اینکه امکان معالجه بیمارحسب گواهی پزشک معالج در محل وجود نداشته باشد و در صورت نیاز به اعزام، نحوه آن به تایید شورای پزشکی سازمان رسیده باشد.

بر اساس این قانون، مشمولین کمک هزینه سفر را کلیه بیمه شدگان  اجباری، رانندگان برون و درون شهری، قالبیافان، کارگران ساختمانی، مقرری بگیران بیمه بیکاری، بیمه شدگان توافقی و بیمه شدگان اختیاری و افراد تحت تکفل آنان، به استثنای بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد و مستمری بگیران مشمول کسر سرانه درمان تشکیل می دهند.
همچنین، از آنجایی که صرفـا بیمه شدگان مزدبگیر مشمول دریافت غرامت دستمزد هستند، بنابراین هزینه اقامت بیمار و همراه فقط به بیمه شدگان اجباری که استحقاق دریافت غرامت دستمزد را دارند، قابل پرداخت است.
گفتنی است، مبلغ هزینه سفر بر اساس وسیله نقلیه و به میزان بهای بلیط با نرخ مصوب (در مورد هواپیما، قطار و اتوبوس و کشتی) و نرخ مصوب اعلام شده توسط مراجع ذیصلاح (در مورد سواری) قابل پرداخت خواهد بود. در صورتیکه امکان اعزام بیمار بطور نشسته مقدور نباشد، لزوم اعزام بیمار با سواری دربست و با تعداد بلیط مورد نیاز جهت مسافرت با اتوبوس یا قطار توسط شورای پزشکی تعیین خواهد شد.
لازم به ذکر است، هرگاه درمان بیمار اعزامی بطور سرپائی انجام پذیرد، معادل صد در صد غرامت دستمزد متعلقه به بیمار بابت هزینه اقامت و در صورت داشتن همراه معادل 50 درصد متوسط حقوق یا دستمزد روزانه بیمه شده بابت همراه به وی پرداخت خواهد شد.





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : پرداخت هزینه سفر، درمان سرپایی، .متوسط حقوق و دستمزد روزانه، معالجه بیمار، مستمری بگیران،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، کافه بیمه، سنهاب، بیمه مرکزی، محک، محسن مهربان،
          
شنبه 24 آذر 1397

1-تجدیدنظر در خصوص نرخ کارمزدهای بیمه نامه و افزایش آن باتوجه به تورم موجود 
۲-حضور نماینده بیمه درقالب تشکل های صنفی و سندیکا در شورای عالی بیمه و استقبال  ریاست محترم بیمه مرکزی در اینخصوص 
۳-عدم رضایت ذینفعان صنعت بیمه و شرکتهای بیمه بدلیل وجود عوارض های تحمیلی از ناحیه دولت وخزانه به صنعت در قانون مصوب شخص ثالث  ازقبیل عوارض وزارت بهداشت ، عوارض صندوق تامین خسارت ، سهم نیروی انتظامی  و ضمن تقدیر  درخصوص  حذف مالیات ارزش افزوده تاکید بر پیگیری این مهم در صحن عمومی مجلس خواسته شد و  در پاسخ جناب آقای دکتر سلیمانی  تاکیدویژه مینی بر پیگیری موضوع و مخالفت صریح ایشان در خصوص این موضوع بسیار مهم که مانع جدی در رغبت سهام دارن و سرمایه گذاری  در این صنعت گردیده است را بهمراه داشت و اظهار داشتند قطعا اینمورد را در دستور کار قرار خواهند داد .
۴.)درخواست ممانعت از تاسیس شرکتهای جدید بیمه ای و ورود ایشان به صنعت با توجه به اینکه با ورود شرکتها، افزایش قارچ گونه شبکه نمایندگی را بهمراه خواهد داشت . وتوجه کیفی به نمایندگان و خودداری از اعطای مجوز نمایندگی بدون زیرساخت های لازم و کاهش سهم شبکه فروش فعلی 
۵)اصلاح قرارداد نمایندگی بصورت یک قرارداد متحدالشکل برای کل نمایندگان کشور و خروج از وضعیت نابسامان فعلی باتوجه به اینکه قرارداد های فعلی بجای عقد بصورت ایقاع درآمده است.
و اعلام نظرموافق معاونت محترم نظارت جناب آقای میرزایی مبنی بر این مهم.
۶.تاکید بر نظارت در حضور استارت اپ ها و وتوجه به منافع نمایندگان و شبکه فروش و حفظ منافع ایشان 
و حمایت قاطع ایشان در اینخصوص که این اقدام نبایستی به شبکه فروش و نمایندگی آسیبی وارد نماید .
و آخرین درخواست اتخاذ تدابیر مناسب جهت صدور بیمه نامه مسئولیت نمایندگان درصنعت بمنظور جبران ضررو زیانهای احتمالی به شبکه فروش درصورت هرگونه قصور احتمالی . در انتها از همه همکاران صنعت بیمه که بالغ بر ۵۹ هزار نماینده که بالغ بر ۲۴هزار نماینده بیمه عمر بنا براخرین آمار واصله توسط جناب آقای مفیدامینی درکشور می باشند آرزومند روزهای بهتر و توفیقات روز افزون می باشم 





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، بیمه عمر، 
برچسب ها : عوارض تحمیلی از ناحیه دولت، عواض صندوق تامین خسارت، تشکل های صنفی و سندیکای شورای عالی بیمه، عدم رضایت ذینفعان صنعت بیمه، بیمه نامه مسولیت، نماینده بیمه عمر،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، کافه بیمه، محک، سنهاب، بیمه مرکزی، محسن مهربان،
          
شنبه 24 آذر 1397

غلامرضا سلیمانی،رئیس کل بیمه مرکزی در آیین افتتاح سامانه پیامکی بیمه مرکزی با اعلام این مطلب افزود: صبوری در پاسخگویی و تسلط بر آیین نامه ها و قوانین از ارکان اصلی این مرکز است و گردانندگان این مرکز باید در این مسیر تلاش کنند.

وی ­با ابراز خرسندی از سرعت و دقت در پاسخگویی کارکنان این سامانه، تصریح کرد: ما باید به سمتی پیش برویم که ضریب شکایت مردمی کاهش پیدا کند و میزان رضایتمندی مردم از عملکرد این صنعت بالا برود.
سلیمانی­ به تاثیرات مثبت پاسخگویی صحیح و جامع صنعت بیمه در افزایش ضریب نفوذ بیمه به خصوص رشته بیمه های زندگی اشاره کرد و گفت: مزایا و قابلیت های رشته بیمه های زندگی هنوز برای بسیاری از آحاد جامعه مبهم و غیرشفاف است و باید به گونه ای اطلاع رسانی کنیم که جامعه با این رشته مهم بیمه ای آشنایی کامل پیدا کند.
رئیس کل بیمه ­مرکزی ­­از کسب رضایت همگانی و جلب اعتماد مردمی به عنوان سرمایه بزرگ صنعت بیمه یاد کرد و با اشاره به تماس های فریبکارانه برخی از افراد سودجو با جعل نام بیمه مرکزی، افزود: هر گونه سوء استفاده تحت عنوان نهاد ناظر و جعل عناوین صنعت بیمه جرم است و هیچ شخص یا نهادی حق ندارد در امر بیمه گری مداخله کند.

افتتاح سامانه پیامکی بیمه مرکزی
این سامانه با هدف دریافت پیام ها، شکایات و دیدگاه های مردمی و ارائه پاسخ در سریع ترین زمان ممکن در بیمه مرکزی راه اندازی شد.
شهروندان می توانند در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل از طریق تماس با شماره تلفن این سامانه (۲۳۴۲) اطلاعات بیمه ای مورد نیاز خود از قبیل اطلاعات شبکه فروش شرکت های بیمه و ارزیابان خسارت بیمه ای، میزان حق بیمه ی بیمه اجباری شخص ثالث، نحوه و مدارک مورد نیاز دریافت خسارت در بیمه های اتومبیل، شرایط و فرآیند اخذ مجوز کارگزاری بیمه، نمایندگی بیمه و ارزیابی خسارت بیمه ای را به صورت مکانیزه و از طریق پیامک دریافت کنند.
گفتنی است؛​ این سامانه در راستای مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری و با هدف بهبود سطح پاسخگویی بیمه مرکزی به مردم و دسترسی آسان ایشان راه اندازی شده و قادر است همه ­اطلاعات مربوط به انواع بیمه نامه، شفاف سازی اطلاعات و رفع ابهام های بیمه ای را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

لذت راحتی خرید با کافه بیمه( استعلام، مقایسه وو خرید آنلاین انواع بیمه های شخص ثالث، بدنه ، عمر، آتش سوزی ، زلزله ، مسولیت ها و...)همراه با ارسال رایگان و قابلیت نرخ گیری در تمامی شرکت های بیمه در کوتاه ترین زمان و دقیق ترین و مناسب ترین قیمت ها





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اخبار بیمه ای، اطلاعات بیمه ای، 
برچسب ها : ریئس کل بیمه مرکزی، آیین نامه ها و قوانین بیمه مرکزی، رضایت مندی و شکایات مهم، افتتاح سامانه پیامکی بیمه مرکزی، اطلاعات شبکه فروش شرکت های بیمه، ارزیابان خسارت بیمه ای،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، کافه بیمه، سنهاب، بیمه مرکزی، محک، محسن مهربان،
          
چهارشنبه 21 آذر 1397


به گزارش سایت کافه بیمه و به نقل از به نقل از سندیکای بیمه گران ایران، وی بر این باور است که رشد صنعت بیمه در ایران در گرو خودداری شرکت های بیمه از رقابت های ناسالم و امتناع از ارایه نرخ های غیرفنی به بیمه گذاران است.

علیپور با اعلام اینکه حوزه درمان در سال جاری به دلیل افزایش نرخ ارز، با افزایش قیمت ها روبرو بوده است، افزود: با کاهش فهرست خدمات مشمول بیمه های پایه، تعهدات بیمه های تکمیلی افزایش یافته است که در نتیجه تحمل حق بیمه آن برای فرد بیمه شده سخت تر و ضریب خسارت آن نیز برای شرکت های بیمه بیشتر خواهد شد.

مشروح این گفت و گو که به شرح زیر است:

اخذ مالیات و عوارض از صنعت بیمه در دنیا سابقه ندارد

یکی از گلایه های بیمه گران وضع عوارض و مالیات بر ارزش افزوده بر بیمه نامه هاست؛ اقدام سندیکا برای حل این مشکل چه بوده است؟

در هیچ کجای دنیا اخذ عوارض از بیمه ها سابقه ندارد؛ به طور معمول در دنیا از کالاها و خدمات زیان آور عوارض می گیرند که مصرف آن را کاهش دهند در حالی که در همین رشته بیمه شخص ثالث بیش از 15 درصد عوارض اخذ می شود.

بیمه در همه جای دنیا از معافیت های مالیاتی و عوارض برخوردار است زیرا به خودی خود اقتصاد را برای فعالان اقتصادی امن می کند و خسارت ها و ریسک ناشی از فعالیت ها را به حداقل می رساند.

با توجه به اینکه اغلب شرکت های بیمه در بورس حضور دارند، به راحتی می توان عملکرد آنها را شفاف بررسی کرد و سود و زیان آنها را سنجید.

مشکل اینجاست که همه روی اعمال این معافیت ها در صنعت بیمه تاکید می کنند اما در فصل بودجه ریزی و یا وضع سایر مقررات همه عوامل بسیج می شوند که نگذارند این اتفاق بیفتد.

طرح تحول سلامت به نفع پزشکان و بیمارستان ها تمام شد

چندی پیش وزیر بهداشت گفت، شرکت های بیمه از محل اجرای طرح تحول سلامت سودهای بالایی برده اند و در مقابل، بیمه ها ادعای زیان هزار میلیارد تومانی را مطرح کردند؛ علت بروز این زیان چه بود؟

باید اذعان کرد که طرح تحول سلامت تعرفه ها را به نفع بخش بهداشت چند برابر کرد و با این کار منافع پزشکان و بیمارستان ها تضمین شد در حالی که مردم و شرکت های بیمه روبروی هم قرار گرفتند؛ حتی در مواردی تا 17 برابر هزینه های مربوط به خدمات درمانی افزایش یافت و به دنبال آن با وجود تحمیل حق بیمه گزاف بر بیمه شده، ضریب خسارت در این رشته نیز افزایش زیادی یافت.

وقتی وزارت بهداشت اقلام و خدمات پزشکی را از بیمه پایه حذف می کند، یعنی فشار آن به بیمه های تکمیلی درمان وارد می شود.

البته باید گفت این طرح برای آن دسته از مردمی که برای دریافت خدمات به مراکز درمانی بخش دولتی مراجعه می کنند، تسهیلات کمی ایجاد اما در عوض بار سنگینی را به بیمه های تکمیلی وارد کرد؛ اکنون 70 بیمارستان خصوصی در کشور داریم که بیش از نصف این رقم در تهران است؛ این بیمارستان ها بدون بیمه های تکمیلی درمان رونقی نخواهند داشت.

مشکل این است که وزارت بهداشت باید بیمه پایه در کشور را به سطح قابل قبولی برای آحاد جامعه برساند به شکلی که میزان بالایی از نیازها را پوشش دهد نه اینکه روز به روز خدمات را از بیمه های پایه حذف کند و از مردم بخواهد با بیمه تکمیلی آن را تامین کنند؛ البته مشکل بخش بهداشت تامین منابع است که می توان از محل یارانه ها به آن کمک کرد.

در یک بررسی که تیرماه امسال در رشته درمان داشتیم، مشخص شد که در آن زمان هزینه های این بخش فقط از بابت افزایش قیمت تجهیزات پزشکی بیش از 70 درصد افزایش یافته و این روند رشد نرخ اکنون بیشتر شده است.

بیمه مرکزی تکلیف آتیه سازان حافظ را روشن کند

چندی پیش رئیس کل بیمه مرکزی، شرکت بیمه آتیه سازان حافظ را جزو شرکت های غیرمجاز از نظر این نهاد ناظر اعلام کرد و به دنبال آن مدیران این شرکت به استناد مصوبه های شورای عالی سلامت، خود را در حوزه ارایه بیمه تکمیلی درمان محق دانستند.

در این زمینه باید بیمه مرکزی یکبار برای همیشه موضوع را حل و فصل کند؛ اول باید ماهیت آتیه سازان حافظ مشخص شود؛ اگر یک شرکت بیمه ای است باید زیر نظر بیمه مرکزی کار کند و مسایل مربوط به واگذاری اتکایی آن هم روشن شود. مشکل کنونی عدم شفافیت است که باید حل شود.

نرخ کنونی حق بیمه شخص ثالث کمتر از نرخ واقعی آن است

سال گذشته با وجود تلاش شرکت های بیمه، حق بیمه نامه های شخص ثالث افزایش چندانی نیافت؛ با توجه به جهش قیمت خودرو در سال جاری و نرخ تورم امسال، نظر بیمه ها برای نرخ های سال آینده چیست؟

بر مبنای فرمول پیش بینی شده در قانون شخص ثالث محاسبات بیمه مرکزی، نرخ های بیمه شخص ثالث 26 درصد از نرخ واقعی آن عقب بود اما شورای عالی بیمه به دلیل شرایط حاکم بر جامعه این میزان افزایش را نپذیرفت و متاسفانه نرخ ها تغییری نکرد.

امسال با توجه به جهش قیمت خودرو در بازار، جا داشت که بیمه مرکزی در اواسط سال نرخ بیمه شخص ثالث را اصلاح کند اما این هم اجرایی نشد؛ از این رو انتظار می رود امسال در زمان تعیین نرخ دیه و نرخ های بیمه شخص ثالث به همه این موارد توجه شود زیرا سال گذشته و پیش از افزایش قیمت ها، حتی سه درصد افزایش که باعث سود صفر در این رشته بود هم برای بیمه ها دیده نشد.

علاوه بر این حداقل 30 درصد خسارت های ناشی از تصادف های جانی است که با توجه به افزایش سرسام آور هزینه های پزشکی، اینها حجم خسارت های پرداختی در رشته شخص ثالث را افزایش می دهد.

درباره هزینه کرد عوارض و مالیات بیمه شخص ثالث گزارش نمی دهند

به گفته شما نزدیک به 35 درصد از حق بیمه شخص ثالث نصیب شرکت های بیمه نمی شود؛ آیا گزارشی درباره هزینه کرد این عوارض به بیمه ها داده شده است؟

تاکنون چنین گزارش هایی به صنعت بیمه داده نشده است؛ به نظر می رسد بیشترین نقش در کاهش تلفات جاده ای را نیروی انتظامی داشته باشد زیرا این مشکل بیش از هر چیز از بی انضباطی در مقررات رانندگی و حمل و نقل ناشی می شود.

نمی توان گفت که جاده های ناایمن یا حتی خودروهای بی کیفیت عامل اصلی بروز این حوادث هستند زیرا در کشورهایی که در زمینه امکانات حمل و نقل جاده ای از ایران پایین تر هستند، آمار تلفات جاده ای کمتر از کشورمان است.

به این معنی که با اعمال صحیح مقررات، هر راننده ای متناسب با شرایط خود رفت و آمد خواهد کرد و تلفات کنترل خواهد شد نه اینکه در جاده روستا یا کوچه مانند اتوبان و یا با کامیون مانند سواری رانندگی کرد؛ برای شروع هماند بستن کمربند که نتیجه داد، می تواند ساماندهی رفت و آمد موتورسیکلت ها و یا ساماندهی عمومی بخصوص رانندگان خارج از شهر را در اولویت قرار داد.

به طور کلی با قانون جدید بیمه شخص ثالث این رشته بیمه نظم بهتری یافته اما در هر صورت به دلیل تکلیفی بودن این بیمه نامه و تعهدات شرکت ها از سویی و نیز اخذ عوارض و مالیات بر آن، خسارت در این بخش بیمه ها را تضعیف کرده است.

درباره بیمه خودروهای صفر کیلومتر اختلاف بیمه گران و خودروسازان به کجا رسید و آیا بدهی های خودروسازان به بیمه ها تسویه شد؟

بنا بر این است که شرکت های بیمه در این زمینه با هم هماهنگی داشته باشند و شرکت بیمه ایران راهبری این کنسرسیوم را برعهده داشته باشد. درباره بدهی خودروسازان باید گفت که میزان آن به شرکت های مختلف متفاوت است اما گویا آنها پرداخت بدهی های خود را آغاز کرده اند.

یکی از مشکلات در حوزه شخص ثالث و تصادف ها، موتور سیکلت ها هستند که بیش از 90 درصد آنها بیمه نامه ندارند؛ در چند نوبت شرکت های بیمه با بخشودگی جرایم سعی کردند که آنها را به داشتن بیمه نامه ترغیب کنند اما چرا موفقیت آمیز نبود؟

35 درصد حوادث مربوط به موتورسیکلت هاست؛ در همین شهر تهران راکبان موتورسیکلت ها هم عامل بروز بسیاری از حوادث هستند و هم تلفات جانی فراوانی ایجاد می کنند که هزینه آنها از هزینه های مالی بسیار بیشتر است.

معتقدم که اعمال ضوابط در بخش موتورسیکلت باید بسیار جدی گرفته شود؛ موتورسیکلت ها در حالی در ایران در بیش از یک سوم حوادث رانندگی نقش دارند که در آسیای شرقی استفاده از این وسیله بسیار بیشتر اما حوادث ناشی از آن به مراتب از ایران کمتر است.

تصمیم های سندیکای بیمه نیاز به ضمانت اجرایی دارد

علت تصمیم شرکت های بیمه برای بازنگری در اساسنامه سندیکای بیمه گران به عنوان نهاد صنفی این صنعت چیست؟ آیا به دنبال اخذ ضمانت اجرایی برای مصوبه های شورای عمومی سندیکا هستید؟

تصویب اساسنامه سندیکا به سال 1383 یعنی دوره ای باز می گردد که هنوز خصوصی سازی به شکل کنونی در صنعت بیمهاتفاق نیفتاده بود. در آن زمان صنعت بیمه بر حضور چهار شرکت دولتی و استقرار نظام تعرفه گذاری استوار بود و از این رو بسیاری از مقررات متناسب با آن دوران نگاشته شده است در حالی که اکنون با ورود شرکت های خصوصی از سویی و نیز حذف نظام تعرفه ای با چالش های جدیدی روبرو هستیم.

درباره ضمانت اجرایی مصوبه های سندیکای بیمه نیز باید گفت که موارد اینچنینی به طور حتم در زمان اصلاح اساسنامه در محدوده مقررات در نظر قرار خواهد گرفت.

در برنامه ششم توسعه، بیمه مرکزی موظف شده امور غیرنظارتی و غیرحاکمیتی خود را شناسایی و آنها را واگذار کند؛ آیا سندیکایبیمه گران تاکنون درباره اینکه کدامیک از وظایف بیمه مرکزی قابل واگذاری است، بررسی هایی انجام داده است؟

طبق قانون برنامه ششم، این وظیفه بخش دولت است که وظایف غیرحاکمیتی را واگذار کند؛ البته ما در فرآیند اصلاح اساسنامه پیش بینی های لازم را خواهیم کرد که بخشی از وظایف غیرحاکمیتی بیمه مرکزی را در صورت تفکیک و تصویب، قابلیت انجام آن از سوی سندیکا را داشته باشد.

در امور فنی شرکت ها دخالت نمی کنیم

ناظران صنعت بیمه می گویند که سندیکای بیمه گران به عنوان نهاد صنفی این بخش بر عملکرد شرکت های بیمه نظارت ندارد و همین امر سبب شده تا شرکت ها ضریب خسارت بالایی را در برخی رشته های بیمه ای داشته باشند.

به طور کلی سندیکای بیمه گران در امور فنی شرکت های بیمه و صورت های مالی آنها دخالت نمی کند بلکه بیشتر نقش هماهنگی و رفع مشکلات فنی و حرفه ای را برای خود قائل است و در جلسه های شورای عمومی روی مباحث عمده همچون ذخیره گیری مناسب و تنظیم گزارش های مالی و سایل مسایل فنی است زیرا وظیفه کنترل شرکتها و تعیین درصد توانگری آنها طبق قانون برعهدهبیمه مرکزی است.

با این حال سندیکای می تواند در زمینه نرخ شکنی ها و رقابت های غیرفنی شرکت ها بویژه در حوزه درمان و شخص ثالث ورود کند.

شورای فنی سندیکای بیمه گران پارسال با همین رویکرد یعنی مقابله با نرخ های غیر اصولی و رقابت های غیرفنی در حوزهبیمه تکمیلی درمان ورود کرد و بررسی های مفصلی انجام شد تا در نهایت شرکت ها روی انجام اصلاحاتی به تفاهم رسیدند.

در حوزه شخص ثالث نیز باید گفت که بخشی از دلیل افزایش ضریب خسارت در این رشته ناشی از قوانین و مقرراتی است که در این حوزه وضع می شود؛ برای نمونه در تعیین نرخ دیه که معیار اصلی برای تعیین رقم بیمه نامه است، شرکت های بیمه دخالتی ندارند و همین طور بعضی عوامل بیرونی دیگر نظیر وضع عوارش، عدم اجرای صحیح مقرات ترافیکی و غیره.

به عنوان پرسش آخر، شرکت های بیمه می توانند منابع خود را در بورس، ساختمان یا بانک سرمایه گذاری کنند اما به نظر می رسد تمایل آنها به حوزه ساختمان و بانک بیشتر است.

طبق آیین نامه سرمایه گذاری در صنعت بیمه، برای هر یک از این روش های سرمایه گذاری حدوی تعیین شده است که البته این آیین نامه در دست تجدیدنظر است؛ با این حال شرکت ها نمی توانند همه سرمایه خود را در ساختمان سرمایه گذاری کنند زیرا با توجه به اینکه برای پرداخت خسارت ها نقدینگی می خواهند باید بخشی از منابع آنها در دسترس باشد. از این رو در رشته هایی همچون عمر که تعهدات بلندمدت شرکت های بیمه است، باید سرمایه گذاری ها طوری باشد که بازدهی منابع پاسخگوی تعهدات آنها در زمان های لازم باشد اما در موارد دیگری چون درمان یا ثالث نقدشوندگی از اهمیت بالاتری برخوردار است و از این رو به سپرده گذاری در بانک و نظایر آن روی می آورند.





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : افزایش نرخ حق بیمه سال آینده، سندیکای بیمه گران ایران، رشد صنعت بیمه، نرخ های غیرفنی به بیمه گذاران، اخذ مالیات و عوارض از صنعت بیمه، مالیات بر ارزش افزوده بر بیمه نامه، بیمه شخص ثالث در کافه بیمه،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، کافه بیمه، استعلام بیمه نامه، مرکزی، محک، محسن مهربان،
          
چهارشنبه 21 آذر 1397



براساس مفاد بند «1» یکهزار و هشتصد و سی امین جلسه هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی، دستور اداری کسر حق بیمه تکمیلی درمان مستمری بگیران این سازمان، توسط انوشیروان محسنی بندپی سرپرست سازمان تامین اجتماعی تمدید و ابلاغ شد.

بر اساس قرارداد منعقده بین کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی و شرکت بیمه آتیه سازان حافظ، حق بیمه تکمیلی درمان از تاریخ یکم آذرماه سال جاری لغایت سی ام آبان ماه سال 98، برای هر نفر ماهانه 382,000ریال است.

همچنین با توجه به مصوبات هیات مدیره  سازمان تامین اجتماعی مبنی بر مساعدت به مستمری بگیران بابت بیمه تکمیلی درمان، مقرر شد طی دوره مذکور به ازاء هر نفر از مشمولین، ماهانه مبلغ 30،000ریال توسط واحدهای اجرایی به حساب هزینه کمک به بیمه تکمیلی درمان به کد حساب مربوطه منظور و با هماهنگی کانون بازنشستگان به شرکت طرف قرارداد پرداخت گردد. 
گفتنی است، به موجب  قرارداد منعقده بین کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی و شرکت بیمه ایران، حق بیمه عمر با احتساب مالیات بر ارزش افزوده برای هر نفر ماهانه 55,000 ریال است.

لازم به ذکر است مشمولین این قرارداد شامل؛ مستمری بگیران بازنشسته، ازکارافتاده کلی و مستمری بگیران بازمانده، به همراه همسر و یا همسران دائم و در صورت تمایل سایر افراد تحت تکفل واجد شرایط آنان است.

همچنین در صورت فوت مستمری بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی مشمول بیمه تکمیلی درمان، تداوم پوشش بیمه ای مذکور برای مستمری بگیران بازمانده آنان امکان پذیر است.

صدور آنلاین بیمه عمر و سرمایه گذاری در شرکت های مختلف بیمه با کافه بیمه همراه با ارسال رایگان           cafeebime.com





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، بیمه عمر، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، حق بیمه تکمیلی درمان مستمری بگیران، سرپرست سازمان تامین اچتماعی، کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران، شرکت آتیه سازان حافظ، حق بیمه عمر، فوت مستمری بگیران بازنشسته،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، کافه بیمه، بیمه مرکزی، محک، محسن مهربان، سنهاب،
          
چهارشنبه 21 آذر 1397


طی تاییدیه صادره از سوی معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی عضویت داریوش محمدی در هیات مدیره شرکت بیمه میهن به نمایندگی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مورد تایید قرار گرفت.

طی تاییدیه صادره از سوی معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران عضویت  داریوش محمدی در هیات مدیره شرکت بیمه میهن به نمایندگی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مورد تایید قرار گرفت.

 داریوش محمدی دارای سوابق بیمه ای و مدیریتی متعدد در بیمه ایران ،بیمه ما ،بیمه دی و بیمه رازی بوده و همچنین به مدت ٣سال ریاست دانشگاه علمی کاربردی بیمه ایران را نیز بر عهده داشته اند.

صدور آنلاین انواع بیمه ها(آتش سوزی وزلزله، شخص ثالث، بدنه، عمر و سرمایه گذاری، انواع مسولیت) شرکت های بیمه ایران، رازی، میهن و...در کافه بیمه، همراه با ارسال رایگان و قابلیت مقایسه نرخ قیمت سایر شرکت ها

   



نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزیف، دایوش محمدی با سابقه یسمه ای و مدیریتی در بیمه ایران-رازی- دی- ما، هیات مدیره شرکت بیمه میهن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی، ریاست دانشگاه علمی کاربردی،
لینک های مرتبط : کار آفرین، کافه بیمه، استعلام بیمه نامه، محک، محسن مهربان، بیمه مرکزی،
          
سه شنبه 20 آذر 1397


مهرداد رضایی، مدیر کل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای گفت: با توجه به تصویب ضوابط انعقاد قرارداد همکاری عرضه کنندگان محصولات بیمه‌ای با بازاریابان برخط (آنلاین) توسط هیأت عامل بیمه مرکزی ، در حال حاضر بر اساس تفاهمنامه امضاء شده  بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بیمه مرکزی ، جلسات کارشناسی برای تدوین مقررات و ضوابط مورد نظربرای فعالیت استارتاپ ها در حال انجام است.
مهرداد رضایی در ادامه با اشاره به ترکیب کارگروه تشکیل شده گفت: مدیر کل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای ،رئیس مرکز فنآوری اطلاعات و ارتباطات، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و امور فنی و کارشناس مسئول استارت آپ ها از بیمه مرکزی ، مدیران عامل سه استارت آپ بیمه ای به نمایندگی از استارت آپ ها و نمایندگان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در این کارگروه عضو هستند.



نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : مهرداد رضایی، مدیر کل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای، هیات عامل بیمه مرکزی، همکاری عرضه کنندگان محصولات بیمه ای، ریئس مرکز اطلاعات و ارتباطاتف، استارت آپ های بیمه ای، نمایندگان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری،
لینک های مرتبط : کار آفرین، کافه بیمه، بیمه مرکزی، سنهاب، محک، محسن مهربان،
          
سه شنبه 20 آذر 1397

کافه بیمه


به نقل از پایگاه خبری خرد و کلان، چندی است برخی فعالان صنعت بیمه نسبت به سودهای اعلام شده برای بیمه های عمر و پس انداز توسط تعدادی از شرکت های بیمه تردیدهایی را مطرح می کنند. این کارشناسان معتقدند با ملاحظه صورت های مالی این شرکت ها، مشخص است که پرداخت چنین سودهایی نمی تواند منطقی باشد.

به گفته آنها، اعلام سودهای غیرواقعی تنها با هدف جذب مشتری، ممکن است در بلند مدت تجربه تلخ موسسات اعتباری غیرمجاز را در صنعت بیمه پیاده سازی کند. خبرنگار ما این موضوع را با رئیس کل بیمه مرکزی مطرح کرد و نظر او را جویا شد.

غلامرضا سلیمانی امیری با بیان این که وظیفه ذاتی بیمه مرکزی، بررسی نرخ های سود اعلامی توسط شرکت های بیمه است، گفت: باید بررسی کنیم که نرخ سود اعلام شده بیمه های زندگی توسط شرکت ها قابل پرداخت است یا خیر؟!

به گفته او، اگر این نرخ ها غیرواقعی و فقط برای جذب مشتری اعلام شده باشد، می تواند در بلند مدت و هنگام پایان قرارداد، شرکت را با مشکل مواجه کند.

سلیمانی امیری بدون اظهار نظر درباره واقعی یا غیرواقعی بودن نرخ سودهای کنونی، این موضوع را منوط به بررسی کامل سودهای اعلامی دانست و ادامه داد: بررسی موضوع نرخ سود بیمه های عمر، یکی از بحث های اصلی ما در بیمه مرکزی است و وظیفه داریم بر نرخ های اعلامی نظارت کنیم.

استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه های ( بیمه های عمر و سرمایه گذاری) در کافه بیمه همراه با ارسال رایگان طبق ضوابط بیمه مرکزی





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، بیمه عمر، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : بیمه عمر و پس انداز، سود های غیرواقعی در بیمه عمر، موسسات اعتباری غیرمجاز، ریئس کل بیمه مرکزی، نخ سود های کنونی، شرکت های بیمه مختلف، قراداد بلندمدت بیمه عمرو سرمایه گذاری،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، کافه بیمه، مرکزی، استعلام بیمه نامه(سنهاب)، محک، محسن مهربان،
          
دوشنبه 19 آذر 1397


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، در سال های اخیر اشخاصی سود جو و فاقد هویت با دسترسی به بانک اطلاعات و مشخصات بیمه گذاران، از طریق تماس تلفنی با هموطنان و اعلام مشخصات بیمه نامه وسیله نقلیه یا مشخصات فردی افراد و معرفی خود به عنوان نماینده بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران، بعضاً با تهدید هموطنان به ابطال بیمه نامه شخص ثالث و یا شمول جریمه، اقدام به فروش اجباری محصولاتی مانند کارت امدادخودرو، کارت سلامت، کارت دندانپزشکی، کارت هوشمند بیمه تکمیلی و ... می کنند و بدلیل اینکه این کالاها و خدمات  اغلب فاقد اصالت و کیفیت هستند، موجب اعتراض شهروندان می شوند.
بنا بر این گزارش، علی رغم اطلاع رسانی های متعدد صورت گرفته توسط روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدتی است تعداد تماس های هموطنان برای استعلام اصالت این محصولات و ارتباط آن با بیمه مرکزی و یا اعلام اعتراض نسبت به افشای اطلاعات بیمه نامه و مشخصات فردی ایشان افزایش یافته  است.
لذا به هموطنان گرامی توصیه می شود در خرید این محصولات دقت نمایند و در صورت تماس از سوی این افراد، اطلاعات آنها را برای پیگیری قانونی در اختیار بیمه مرکزی قرار دهند





نوع مطلب : بیمه کارآفرین، مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، بیمه ثالث، 
برچسب ها : اشخاص سود جو و فاقد هویت، ابطال بیمه نامه شخص ثالث، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک اطلاعات بیمه گذاران، امور بین الملل بیمه مرکزی، اعتراض شهروندان، صدور آنلاین بیمه شخص ثالث با کافه بیمه،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، کافه بیمه، بیمه مرکزی، محک، محسن مهربان، استعلام بیمه،
          
یکشنبه 18 آذر 1397
هم زمان با ۱۳ آذرماه روز ملی بیمه، سالنامه آماری ۱۳۹۶ صنعت بیمه که به صورت مکانیزه (در قالب سامانه سنهاب) تهیه شده است، از طریق پرتال بیمه مرکزی ج.ا.ایران (و زیر پرتال «پایگاه آماری صنعت بیمه») به نشانی www.centinsur.ir در دسترس عموم قرار گرفت.

وفق بند ۲ ماده ۵ قانون تأسیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بیمه گری، این سازمان در اجرای وظیفه قانونی خود، هر ساله اطلاعات لازم را از فعالیت كلیه مؤسسات بیمه جمع آوری و به منظور رفع نیازهای سیاستگذاران، برنامه ریزان، پژوهشگران و فعالان صنعت بیمه، در قالب سالنامه آماری منتشر می نماید. این سالنامه به عنوان تنها مرجع معتبر رسمی اطلاعات بازار بیمه محسوب شده و حاوی اطلاعات كاملی از صنعت بیمه می باشد.
چارچوب آمارها و مجموعه اطلاعات سالنامه آماری ۱۳۹۶ صنعت بیمه در قالب ۶فصل و ۸پیوست و در حدود ۳۷۰جدول و ۱۰۰نمودار آماری در قالب حدوداً ۵۰۰صفحه، مشتمل بر موارد زیر است:

منشور پروژه های راهبردی بیمه مرکزی ج.ا. ایران

فصل اول: جایگاه جهانی صنعت بیمه كشور طی ده سال اخیر
فصل دوم: عملكرد كلی صنعت بیمه كشور طی ده سال اخیر
فصل سوم: عملكرد صنعت بیمه كشور به تفكیك شركت های بیمه طی پنج سال اخیر
فصل چهارم: عملكرد صنعت بیمه كشور به تفكیك رشته های بیمه طی ده سال اخیر
فصل پنجم: عملكرد صنعت بیمه كشور به تفكیك استان ها طی پنج سال اخیر
فصل ششم: آمار نیروی انسانی صنعت بیمه كشور طی پنج سال اخیر

پیوست الف: عملكرد شركت های بیمه به تفكیك رشته طی سال ۱۳۹۶ در مقایسه با سال قبل
پیوست ب: ترازنامه و صورتحساب سود و زیان شركت های بیمه در سال ۱۳۹۶ به همراه ظرفیت‌های مجاز نگهداری ریسک و قبولی اتکایی شرکت‌های بیمه برای سال ۱۳۹۷
پیوست ج: خلاصه اطلاعات شركت های بیمه طی سه سال اخیر
پیوست د: آمار و فعالیت صندوق تامین خسارت‌های بدنی طی سال های ۹۶-۱۳۹۵
پیوست هـ: معرفی و گزارش عملكرد پژوهشكده بیمه طی سه سال اخیر
پیوست و: آمار شبكه فروش و خدمت رسانی بیمه و فعالیت‌های نظارتی بر صلاحیت‌های حرفه‌ای بیمه در سال ۱۳۹۶
پیوست ز: گزارش عملكرد اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث تا پایان سال ۱۳۹۶
پیوست ح: آمار عملکرد اتکایی شرکت‌های بیمه بر حسب رشته در سال ۱۳۹۶

این سالنامه در دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مركزی ج.ا. ایران (اداره تحلیل­های آماری) تهیه و تدوین شده است. اطلاعات مندرج در آن، حاصل همكاری و مشاركت صمیمانه مجموعه صنعت بیمه شامل ادارات کل ذی‌ربط بیمه مركزی، شركتهای بیمه، پژوهشكده بیمه و صندوق تأمین خسارتهای بدنی می باشد.
به منظور دسترسی سریعتر و سهولت كار، مطالب سالنامه آماری ۱۳۹۶ (کلیه فصول و پیوستهای آن حاوی: جداول و نمودارهای آماری و متن گزارشهای تحلیلی) از طریق لینکی در پرتال بیمه مرکزی و پایگاه آماری صنعت بیمه قابل دانلود بوده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.
یادآور می شود، نسخه چاپی این سالنامه در كتابفروشی پژوهشكده بیمه (به نشانی: تهران، سعادت آباد، میدان کاج، خیابان سرو غربی، پلاک ۴۳، تلفن: ۲۲۰۸۴۰۸۴) تا اواخر ماه جاری جهت دسترسی عموم توزیع می‌گردد.





نوع مطلب : مقالات بیمه ای، اخبار بیمه ای استان، اطلاعات بیمه ای، اخبار بیمه ای، 
برچسب ها : سالنامه آماری صنعت بیمه، موسسات بیمه، رفع نیاز های سیاست گذاران، عملکرد اتکایی شرکت های بیمه، صلاحیت حرفه ای بیمه ای، نیروی انسانی صنعت بیمه، کتابفروشی پژوهشکده بیمه،
لینک های مرتبط : بیمه کار آفرین، کافه بیمه، محک، محسن مهربان، مرکزی، سنهاب(استعلام بیمه)،
          
شنبه 17 آذر 1397


( کل صفحات : 2 )    1   2   


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
پربازدیدترین مطالب
تماس با ما اوقات شرعی پنجره جدید مشاهده صفحه جدید افراد انلاین Online User ابزار نضر سنجی IS
کد الکسا
فال عشق
اخرین اخبار
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو