بیمه کارآفرین روح الله زارعی کارشناس و نماینده رسمی بیمه کارآفرین نماینده برتر استان لرستان کد 3032 آدرس : بروجرد 45 متری شهرداری روبروی شهرداری تلفن : 06642516062 و 06642501573 و 09901153032 و 09339003032 tag:http://karafarinzaraey.mihanblog.com 2018-11-19T07:40:17+01:00 mihanblog.com بیمه بدنه در هنگام حادثه تحت چه شرایطی خسارت پرداخت می کند؟ 2018-11-18T09:06:54+01:00 2018-11-18T09:06:54+01:00 tag:http://karafarinzaraey.mihanblog.com/post/197 روح الله زارعی کافه بیمهبیمه بدنه خودرو در صورت بروز 4شرایط  معمول خسارت را پرداخت می کند که عبارت است از: 1-      راننده بیمه گذار مقصر حادثه باشد. 2-     راننده بیمه گذار مقصر نباشد ولی خسارتی که بیمه شخص ثالث مقصر پرداخت کرده است کمتر از خسارت وارد شده به خودروی بیمه گذار باشد. 3-    راننده خودرو مقصر متواری شود. 4-     در صورتی که خودروی زیان دیده در دسته خودروهای گران قیمت باشد.    &n

کافه بیمه

بیمه بدنه خودرو در صورت بروز 4شرایط  معمول خسارت را پرداخت می کند که عبارت است از:

1-      راننده بیمه گذار مقصر حادثه باشد.

2-     راننده بیمه گذار مقصر نباشد ولی خسارتی که بیمه شخص ثالث مقصر پرداخت کرده است کمتر از خسارت وارد شده به خودروی بیمه گذار باشد.

3-    راننده خودرو مقصر متواری شود.

4-     در صورتی که خودروی زیان دیده در دسته خودروهای گران قیمت باشد.                                                                                      

خسارت بیمه بدنه پرداختی توسط شرکت های بیمه نسبت به حق بیمه های پرداخت شده توسط بیمه گذار بسیار به صرفه است، از این جهت در هنگام بروز خسارت به ویژه خسارات کلی مانند: سرقت (سرقت های کلی و جزئی)، آتش سوزی(انفجار و صاعقه)، تصادف( مانند سقوط یا واژگونی خودرو و..) مقدار قابل توجهی از خسارت واردشده جبران می نماید.

اکثراً در تمامی موارد می توان از خسارت بیمه بدنه استفاده کرد و زیان وارد شده را جبران کرد. تنها در یک مورد با محدودیت همراه است، درصورت بروز حادثه (تصادف) اگر فرد بیمه گذار مقصر نباشد برا ی جبران زیان نمی تواند از خسارت بیمه بدنه خود استفاده کند و باید از بیمه شخص ثالث فرد مقصر استفاده کند با جز مواردی خاص.

دریافت خسارت بیمه بدنه در حادثه (تصادف)4حالت دارد:

1-      راننده بیمه گذار مقصر باشد: در این حالت خسارت راننده زیان دیده از بیمه شخص ثالث فرد مقصرپرداخت می شود وچناچه راننده مقصر یا همان بیمه گذار بیمه بدنه داشته باشد خسارت وارد شده از جانب بیمه بدنه خودش وارد می شود.

2-      راننده بیمه گذار مقصر حادثه نباشد: اگر خسارت وارد شده به فرد زیان دیده (بیمه گذار ) بیشتر از سقف پوشش مالی بیمه شخص ثالث فرد مقصر باشد و فرد زیان دیده بیمه بدنه داشته باشد الباقی خسارت را بیمه بدنه پرداخت می کند و این مبلغ را به صورت قسطی از فرد مقصر می گیرد. به عنوان مثال خسارت وارده 9میلیون باشد ولی پوشش مالی بیمه شخص ثالث خودروی فرد مقصر 7میلیون باشد. ولی اگر خسارت وارد شده به خودروی زیان دیده بیشتر از سقف پوشش مالی بیمه شخص ثالث خودروی مقصر باشد و خودروی زیان دیده بیمه بدنه نداشته باشد برای دریافت باقی خسارت باید به شورای حل اختلاف مراجعه کند.

3-      خودروی زیان دیده در دسته خودروهای گران قیمت باشد: در صورت تصادف با خودروی با قیمت بیش از 126میلیون تومان قوانین پرداخت بیمه شخص ثالث متفاوت خواهد بود. حال اگر ارزش خودروی زیان دیده 252میلیون (دوبرابر سقف تععیین شده باشد)، بیمه شخص ثالث خودروی مقصر تنها نیمی از خسارت وارد شده را به خودروی زیان دیده می پردازد.

4-      راننده خودروی مقصر متواری باشد: در صورتی که راننده مقصر از صحنه تصادف متواری شود، می توان خسارت راازبیمه بدنه خودروی زیان دیده دریافت کرد.

نکته حائز اهمیت این است: که بیمه گذار موظف است ط حداکثر5روز بعداز رخ دادن حادثه به مراکز خسارت مراجعه کند و خسارت وارد آمده را اعلام کند. در صورتی که این زمان طولانی تر شود بیمه گذار باید فرآیندی پیچیده را طی کند و برای دریافت خسارت بیمه بدنه خود به شورای حل اختلاف مراجعه کند.

کافه بیمه امکان استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه ثالث، بیمه بدنه، بیمه زلزله و آتش سوز ی، بیمه درمان انفرادی و گروهی و بیمه عمر را برای شما عزیزان فراهم کرده تا شرکت های بیمه را ازلحاظ  مقایسه کنید و بهترین را آنلاین بخرید و با ارسال رایگان در محل دلخواهتان بگیرید.



]]>
طرح ویژه بیمه آتش سوزی وزلزله 2018-11-14T14:25:23+01:00 2018-11-14T14:25:23+01:00 tag:http://karafarinzaraey.mihanblog.com/post/196 روح الله زارعی کافه بیمهزلزله بیمه ای جداگانه ندارد و همراه با بیمه آتش سوزی ارائه می شود، بیمه ی زلزله و آتش سوزی دو نوع خطر را پوشش میدهد.خطرهای اصلی: آتش سوزی(انفجار- صاعقه)، زلزله است، خطرهای اضافی شامل: سیل، طوفان، تندباد، سرقت، ترکیدگی لوله آب، ضایعات برف و باران و...باتوجه به زلزله خیز بودن ایران می توان گفت مهمترین پوشش اضافی بیمه ی آتش سوزی، بیمه ی زلزله است.بیمه ی زلزله و آتش سوزی به 2صورت قابل عرضه می باشد:1-بیمه زلزله یکی از پوشش های اضافی  بیمه آتش سوزی است که با پرداخت مبلغی اضافه تر، قابل کافه بیمه
زلزله بیمه ای جداگانه ندارد و همراه با بیمه آتش سوزی ارائه می شود، بیمه ی زلزله و آتش سوزی دو نوع خطر را پوشش میدهد.
خطرهای اصلی: آتش سوزی(انفجار- صاعقه)، زلزله است، خطرهای اضافی شامل: سیل، طوفان، تندباد، سرقت، ترکیدگی لوله آب، ضایعات برف و باران و...
باتوجه به زلزله خیز بودن ایران می توان گفت مهمترین پوشش اضافی بیمه ی آتش سوزی، بیمه ی زلزله است.
بیمه ی زلزله و آتش سوزی به 2صورت قابل عرضه می باشد:
1-بیمه زلزله یکی از پوشش های اضافی  بیمه آتش سوزی است که با پرداخت مبلغی اضافه تر، قابل خریداری است وبایستی بازدید برایش ثبت شود.
2- برای رفاه حال مشتریان کافه بیمه، بسته های بیمه ی زلزله طراحی شد. به این صورت که بسته های بیمه ی زلزله به طور جداگانه با تعرفه های از پیش تعیین شده قابل انتخاب و خریداری است.
نکته ی با اهمیت  در این مورد این است که شما می توانید به دلخواه یکی از این سقف های طرح های بیمه ی زلزله کافه بیمه را باهر شرکتی که دوست دارید مانند( کار آفرین- میهن و...) انتخاب کنید ولی این سقف ها نباید بیش تر از ارزش ساختمانتان باشد. ینی اگر ساختمان شما 100میلیون تومان قیمت دارد و شما سقف150میلیون را انتخاب کرده اید، خسارت تنها تا سقف 100میلیون تومان قابل پرداخت است.
حق بیمه، بیمه ی زلزله و آتش سوزی تنها با وارد کردن متراژ ساختمان و شهر محل سکونت تعیین میشود.
حق بیمه ی زلزله براساس نوع سازه و اسکلت بندی ساختمان، ارزش محل مورد بیمه، محل جغرافیایی و یا شهر مورد بیمه تعیین میشود.
مدت بیمه نامه زلزله یک سال می باشد ولی با هماهنگی می توان کوتاه مدت هم باشد
شما می توانید با وارد کردن اطلاعات ساختمان در کافه بیمه قیمت های مختلف را دریافت کنید اگر احتیاج به مشاوره داشتید با ما تماس بگیرید، پس از انتخاب بهترین بیمه سفارش را تکمیل کنید، سفارش شما پس از پرداخت نهایی ساعت7 همان روز صادر و نهایتا تا 72 ساعت بعدبا ارسال رایگان تحویل شما داده می شود.
]]>
10نکته مهم در قانون افتادن سنگ نمای ساختمان چیست؟ 2018-11-11T05:35:59+01:00 2018-11-11T05:35:59+01:00 tag:http://karafarinzaraey.mihanblog.com/post/195 روح الله زارعی کافه بیمهقوانین افتادن سنگ نما چیست؟1- مسولیت مدیر ساختمان: مسولیت حقوقی افتادن سنگ نمای ساختمان برروی افراد، ماشینهای پارک شده و عبوری و جبران خسارت بر عهده مدیر است.2- مسولیت مالکین ساختمان: در صورت نداشتن صورتجلسه رسمی در خصوص تعیین مدیر ساختمان، مسولیت جبران خسارت برعهده مالکین مجتمع به نسبت مساحت ساختمان(مساحت اعیانی سند) است.3- شکایت از سازنده: ساختمان در حال ساخت بلی: برای ساختمان در حال ساخت، بدون پایان کار و در ید مالکیت سازنده4- ساختمانهای قدیمی خیر: در قوانین قبلی: در قوانین قبلی، کافه بیمه

کافه بیمه

قوانین افتادن سنگ نما چیست؟
1- مسولیت مدیر ساختمان: مسولیت حقوقی افتادن سنگ نمای ساختمان برروی افراد، ماشینهای پارک شده و عبوری و جبران خسارت بر عهده مدیر است.
2- مسولیت مالکین ساختمان: در صورت نداشتن صورتجلسه رسمی در خصوص تعیین مدیر ساختمان، مسولیت جبران خسارت برعهده مالکین مجتمع به نسبت مساحت ساختمان(مساحت اعیانی سند) است.
3- شکایت از سازنده:
ساختمان در حال ساخت بلی: برای ساختمان در حال ساخت، بدون پایان کار و در ید مالکیت سازنده
4- ساختمانهای قدیمی خیر: در قوانین قبلی: در قوانین قبلی، مسولیت نگهداری از آپارتمان و مجتمع ساخته شده به عهده مالکین است. لذا در صورتی که سازنده، آپارتمان را به شخص دیگری فروخته باشد، امکان شکایت از وی سلب می گردد، مگر اینکه در زمان تنظیم مبایعه نامه، دوره تضمین و رفع عیب ساختمان با مسئولیت سازنده، به همراه جبران خسارت مالی و جانی درج شده باشد.
5- ساختمانهای جدید بلی: در قانون جدید نظام مهندسی ساختمانها، لازم است هر ساختمان دارای شناسنامه فنی و ملکی یا دفترچه مشخصات فنی باشد و یکی از تعهدات سازنده در آن گارانتی کردن عملکرد ساختمان در یک دوره پنج یا ده ساله است. از آنجاییکه این قانون در حال حاضر به صورت ناقص در برخی شهرها، اجرا می شود، بررسی موردی مدارک جهت داشتن شناسنامه و بندمدت زمانی گارانتی نیاز است.
6- بیمه نامه: لازم است مجتمع دارای بیمه مسولیت مدنی با داشتن بند یاclause جبران خسارتهای مالی و جانی نسبت به شخص ثالث باشد. مشخصا درج آن در بیمه نامه الزامی است، در غیر اینصورت خسارتی پرداخت نخواهد شد.
7- افراد در معرض خطر: اصلی ترین افراد در معرض خطر سقوط سنگ نما، ساکنین مجتمع، اتومبیل و اموال آنها است.
8- بحرانی ترین نقطه و محل خطر: سنگ نمای بالکنها و پیش آمدگی ها نما، کلیه لبه های مهار نشده شامل بام، اطراف بازشوها همانند پنجره و هر دو بر ساختمان. بالای درب ورود و خروج ساختمان و درب پارکینگ به لحاظ تردد و رفت و آمد زیاد.
9- روش پیشگیری: در زمان ساخت ساختمان اسکوپ کردن سنگ، در زمان بهره برداری از ساختمان در صورت اسکوپ نشدن، پیچ رو لپلاک روش موثر است.
10- مقدار خسارت: میتواند از خسارت جزیی به اتومبیل پارک شده تا دیه کامل فرد متغیر باشد.
کافه بیمه (استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه )- صدور آنلاین انواع بیمه مسولیت
cafeebime.com
]]>
افزایش سرمایه بیمه بدنه خودرو 2018-11-06T06:26:10+01:00 2018-11-06T06:26:10+01:00 tag:http://karafarinzaraey.mihanblog.com/post/194 روح الله زارعی بیمه کار آفرین بیمه مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد، با عنایت به نوسانات قیمت خودرو، پیشنهاد می شود بیمه گذارانی که دارای بیمه بدنه هستند با مراجعه به نمایندگی های شرکت های بیمه، سرمایه مورد بیمه خود را افزایش دهند تا در هنگام بروز خسارت با مشکلاتی چون اعمال ماده ۱۰ قانون بیمه مواجه نشوند. در این ماده قانونی آمده است: در صورتی که مالی به کمتر از قیمت واقعی بیمه شده باشد،  بیمه گر به تناسب مبلغی که بیمه کرده - با قیمت واقعی مال - مسئول خسارت خواهد بود. در اطلاعیه بیمه مرکزی بر بیمه کار آفرین

بیمه مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد، با عنایت به نوسانات قیمت خودرو، پیشنهاد می شود بیمه گذارانی که دارای بیمه بدنه هستند با مراجعه به نمایندگی های شرکت های بیمه، سرمایه مورد بیمه خود را افزایش دهند تا در هنگام بروز خسارت با مشکلاتی چون اعمال ماده ۱۰ قانون بیمه مواجه نشوند.

در این ماده قانونی آمده است: در صورتی که مالی به کمتر از قیمت واقعی بیمه شده باشد،  بیمه گر به تناسب مبلغی که بیمه کرده - با قیمت واقعی مال - مسئول خسارت خواهد بود.
در اطلاعیه بیمه مرکزی بر این نکته تاکید شده است که در بیمه نامه های خودرو صرفا ابتیاع بیمه نامه خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه اجباری بوده و بیمه نامه بدنه خودرو و در صورت لزوم،  اخذ الحاقیه آن اختیاری است وتنها تکلیف شرکتهای بیمه درموارد قیمت خودرو اطلاع رسانی به بیمه گذاران برای خرید الحاقیه است.
بنابراین گزارش فلسفه وضع ماده ۱۰ جلوگیری از تقلبات بیمه ای در راستای اصل رعایت حد اعلای حسن نیت در بیمه است و  بیمه‌گذاری که نسبت به خرید بیمه بدنه براساس قیمت واقعی وسیله نقلیه خود اقدام نموده و مرتکب هیچ تقلب و رفتارخلاف قانون نشده و هیچ تکلیف قانونی ندارد که براثر هربار افزایش قیمت نسبت به خرید الحاقیه اقدام کند و به لحاظ قانونی شرکت بیمه مکلف است تا سقف بیمه‌نامه،خسارت وارده را جبران کند.
گفتنی است برخی از نمایندگی های شرکت های بیمه ای دریافت الحاقیه را اجباری دانسته اند که این اجبار از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مردود اعلام شده است.

زارعی- کارشناس و مشاور بیمه ی کار آفرین

]]>
محمد حیدری مدیرعامل بیمه کار آفرین شد 2018-10-31T05:30:40+01:00 2018-10-31T05:30:40+01:00 tag:http://karafarinzaraey.mihanblog.com/post/193 روح الله زارعی بیمه کارآفرینبا تصمیم هیأت مدیره شرکت بیمه کارآفرین و تأیید بیمه مرکزی، محمد حیدری به سمت مدیرعامل جدید بیمه کارآفرین منصوب شد. طی مراسمی با حضور رئیس هیأت مدیره، معاونین و مدیران ستادی شرکت، معارفه مدیرعامل جدید بیمه کارآفرین " آقای محمد حیدری" روز یکشنبه 29 مهرماه سال جاری در ساختمان مرکزی شرکت برگزار شد. آقای علی آزاد، رئیس هیأت مدیره در مراسم فوق ضمن تقدیر و تشکر از زحمات چند ساله جناب آقای عبدالمحمود ضرابی که از زمان تأسیس شرکت تاکنون مدیریت شرکت را به عهده داشته است، جناب بیمه کارآفرین

محمد حیدری

با تصمیم هیأت مدیره شرکت بیمه کارآفرین و تأیید بیمه مرکزی، محمد حیدری به سمت مدیرعامل جدید بیمه کارآفرین منصوب شد.

طی مراسمی با حضور رئیس هیأت مدیره، معاونین و مدیران ستادی شرکت، معارفه مدیرعامل جدید بیمه کارآفرین " آقای محمد حیدری" روز یکشنبه 29 مهرماه سال جاری در ساختمان مرکزی شرکت برگزار شد.

آقای علی آزاد، رئیس هیأت مدیره در مراسم فوق ضمن تقدیر و تشکر از زحمات چند ساله جناب آقای عبدالمحمود ضرابی که از زمان تأسیس شرکت تاکنون مدیریت شرکت را به عهده داشته است، جناب آقای محمد حیدری را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت به حضار معرفی نمود و اظهار امیدواری کرد که ایشان در پیشبرد اهداف و سیاست های شرکت موفق باشد.

پس از سخنان ریاست هیأت مدیره آقای حیدری، مدیرعامل جدید شرکت نیز ضمن ابراز خوشوقتی از انتخاب و حضور در این شرکت اظهار امیدواری نمود که با همکاری و تعامل با هیأت مدیره و نیز مدیران شرکت، بتواند با در نظر گرفتن شاخص های فنی و تجاری زمینه توسعه مناسب و سودآور در شرکت را فراهم آورد.

با توجه به اینکه آقای ضرابی به علت مسافرت در جلسه معارفه مقدماتی مذکور حضور نداشتند؛ آقای علی آزاد ریاست هیأت مدیره اعلام داشتند که پس از بازگشت ایشان، جلسه معارفه و تقدیر برگزار خواهد شد.

     کارشناس و مشاوره بیمه ی کارآفرین

]]>
چگونه در ترافیک رانندگی کنیم 2018-10-29T06:20:34+01:00 2018-10-29T06:20:34+01:00 tag:http://karafarinzaraey.mihanblog.com/post/192 روح الله زارعی بیمه کار آفرینچگونه در ترافیک های سنگین و نیمه سنگین رانندگی کنیمدر همهی شهرها و درهرساعتی از شبانه روز امکان مواجه شدن با ترافیک های سنگین یا نیمه سنگین وجود دارد.ترافیک سنگین و گیرافتادن در آن دغدغه هر راننده ای می تواند باشد، خصوصا اگر جایی قرار داشته باشید.ترافیک سنگین شمارا ملزم میکند تانسبت به محیط پیرامونتان آگاهی بیشتری داشته باشید و تمام حواس خود را معطوف به شرایط رانندگی بکنید هرچند اگر یک سری قواعد کلی در باب رانندگی ایمن را رعایت کنید از شر آن ترافیک سنگین به سلامت بیرون می آیی بیمه کار آفرین

ترافیک

چگونه در ترافیک های سنگین و نیمه سنگین رانندگی کنیم
در همهی شهرها و درهرساعتی از شبانه روز امکان مواجه شدن با ترافیک های سنگین یا نیمه سنگین وجود دارد.ترافیک سنگین و گیرافتادن در آن دغدغه هر راننده ای می تواند باشد، خصوصا اگر جایی قرار داشته باشید.
ترافیک سنگین شمارا ملزم میکند تانسبت به محیط پیرامونتان آگاهی بیشتری داشته باشید و تمام حواس خود را معطوف به شرایط رانندگی بکنید هرچند اگر یک سری قواعد کلی در باب رانندگی ایمن را رعایت کنید از شر آن ترافیک سنگین به سلامت بیرون می آیید پس با ما همراه باشید تا یکسری قواعد را باهم مرور کنیم:
1- رانندگی ایمن در ترافیک سنگین
2-با حالت تداعی رانندگی در ترافیک را پیش ببرید
3- ترافیک و شرایط جاده را زیر نظر داشته باشید
4- ساعت شلوغ را در نظر بگیرید
5- حواستان به ترافیک پیش رو باشد
6-از دنده مناسب در ترافیک استفاده کنید
7-رعایت فاصله حوالی در ترافیک
در همان ترافیک تلفن همراه خود را خاموش کنید، به سرنشینان  خودرو بگویید تاحد امکان ساکت شوند و ازط اظهار نظر درباره ی مقصرین مشکل ترافیک دست بردارند، سعی کنید یک موسیقی آرامش بخش بگذارید.
توصیه ما به شما این است که در جاده های اصلی، آزاد راه ها، اتوبان ها برای زمانی که با ترافیک مواجه می شوید انتخاب لاین راست است چراکه بنابر هردلیلی اتفاقی همچون آتش سوزی- ترمز بریدن ماشین ها و یا بنابر به هر دلیل دیگری نیاز داشته باشید خودروی خود را به بیرون از جاده منتقل کنید به راحتی راه برای خارج کردن خودرو باز است.
زارعی- کارشناس و مشاور بیمه ی کار آفرین

]]>
بیمه شخص ثالث اقساطی بدون چک در کافه بیمه 2018-10-27T13:57:27+01:00 2018-10-27T13:57:27+01:00 tag:http://karafarinzaraey.mihanblog.com/post/191 روح الله زارعی کافه بیمهبیمه شخص ثالث بدون چک در کافه بیمهبیمه شخص ثالث یک نوع بیمه ی اجباری است و خودروی فاقد بیمه ی شخص ثالث ممکن است عواقب جبران ناپذیری را رقم زند. حق بیمه شخص ثالث خیلی ارزان نیست و فروش اقساطی آن مخصوصا بدون چک همیشه طرفداران زیادی داشته است. به همین خاطر شرکت های بیمه(کارآفرین، میهن، معلم، پاسارگاد، ایران و...) برای رفاه حال مشتریان اقدام به فروش بیمه شخص ثالث اقساطی و کوتاه مدت کرده اند.کافه بیمه برای رعایت حال مشتریان وبرای  آن دسته از افرادی که فاقد دسته چک هس کافه بیمه
بیمه شخص ثالث بدون چک در کافه بیمه
بیمه شخص ثالث یک نوع بیمه ی اجباری است و خودروی فاقد بیمه ی شخص ثالث ممکن است عواقب جبران ناپذیری را رقم زند. حق بیمه شخص ثالث خیلی ارزان نیست و فروش اقساطی آن مخصوصا بدون چک همیشه طرفداران زیادی داشته است. به همین خاطر شرکت های بیمه(کارآفرین، میهن، معلم، پاسارگاد، ایران و...) برای رفاه حال مشتریان اقدام به فروش بیمه شخص ثالث اقساطی و کوتاه مدت کرده اند.
کافه بیمه برای رعایت حال مشتریان وبرای  آن دسته از افرادی که فاقد دسته چک هستند بتوانند بیمه ی ثالث به صورت قسطی خریداری کنند، روش نوین وخلاقی را پیشنهاد می کند که شما می توانید بدون دادن چک ودر 4قسط سه ماه یکبار(سه ماهه) در سال بیمه ی شخص ثالث خود را به صورت کوتاه مدت خریداری کنید. در واقع دراین روش به جای خرید یک بیمه یکساله و پرداخت یک جای مبلغ آن، 4بیمه سه ماهه خریده می شود و شما هر سه ماه یکبار، فقط هزینه یک بیمه سه ماهه راپرداخت خواهید کرد.
فواید و مزایای خرید بیمه ی قسطی بدون چک از کافه بیمه:
1- یادآوری خودکار تاریخ تمدید بیمه نامه
2- تمدید آسان و سریع با یک کیلیک
3- عدم نیاز به ورود دوباره اطلاعات در تمدید بیمه  نامه
4- تحویل رایگان و فوری در سراسر ایران
5- امکان خرید بیمه از همه شرکتهای بیمه
6- امکان مقایسه سریع شرکتهای بیمه
7- تضمین پایین ترین قیمت بیمه
8- پشتیبانی و پاسخ گویی مناسب به مشتری
به عنوان مثال: حق بیمه یک پراید سال ساخت94 با سه سال تخفیف: 9/050/000ریال می باشد برای یکسال از شرکتهای بیمه ی کار آفرین
پرداخت نقدی نهصدو پنجاه هزارتومان به صورت نقد و یکجا گاهی فشار زیادی به مشتریان وارد می کند پرداخت قسطی با چک هم محدودیت زیادی هم دارد مثلا چک فقط باید آرم صیاد داشته باشد، ولی با خرید 4بیمه، 3ماهه شخص ثالث در سال می توانید با پرداخت 285 هزار تومان هر سه ماه یکبار، خیال خود را بابت بیمه کردن راحت کنید مخصوصا اینکه خرید آنلاین بیمه ی کوتاه مدت از کافه بیمه(cafeebime.com) و با ارسال رایگان در محل دلخواهتان تحویل بگیرید. درست است با خرید بیمه کوتاه مدت، هزینه کمی را بیشتری پرداخت می کنید اما در عوض مبلغ زیادی را به صورت یکجا  نمی پردازید.
خرید راحت و آسان بیمه به صورت آنلاین با کافه بیمه(مقایسه و خرید آنلاین بیمه از تمامی شرکت های بیمه)
cafeebime.com
]]>
تعدیل حق بیمه به دلیل افزایش نرخ ارز 2018-10-24T13:54:50+01:00 2018-10-24T13:54:50+01:00 tag:http://karafarinzaraey.mihanblog.com/post/190 روح الله زارعی   بیمه کار آفرینرئیس‌کل بیمه مرکزی از تعدیل نرخ بیمه‌ها در سال ۹۷ خبر داد و گفت: ارز شرکت‌های بیمه برای پرداخت خسارت بر مبنای نرخ ارز سامانه نیما محاسبه شده، ولی تعدیل در سال جاری یا اول ۹۸ صورت می‌گیرد.   بیمه کار آفرین

رئیس‌کل بیمه مرکزی از تعدیل نرخ بیمه‌ها در سال ۹۷ خبر داد و گفت: ارز شرکت‌های بیمه برای پرداخت خسارت بر مبنای نرخ ارز سامانه نیما محاسبه شده، ولی تعدیل در سال جاری یا اول ۹۸ صورت می‌گیرد.

غلامرضا سلیمانی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در حاشیه پنجمین نمایشگاه بانک، بورس، بیمه و خصوصی‌سازی گفت: بعد از تغییرات نرخ ارز تقریباً هر خسارتی که قرار باشد در بخش‌های پوشش بیمه‌ای که مبتنی بر پرداخت ارزی است، انجام شود، با نرخ سامانه نیما صورت می‌گیرد، به‌عبارتی ما تغییر پایه‌ای در پرداخت ارز داریم و باید ریالی را که داریم تبدیل به یورو کنیم که این مسئله، مشکل‌ساز شده است و زمانی که تبدیل ریال به ارز صورت می‌گیرد، به‌نوعی هزینه سنگینی به شرکت‌های بیمه تحمیل خواهد شد.

تعدیل نرخ بیمه‌ها به‌دلیل افزایش نرخ ارز

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: پیش از این صحبت از آن بود که در زمان تبدیل ریال به ارز، محاسبه به‌نرخ بازار آزاد صورت گیرد که این قطعاً برای بیمه‌ها مشکل‌ساز شده بود؛ اما اکنون با همکاری بانک مرکزی، نرخ ارز در محاسبات بیمه‌ای، از ارز آزاد به نرخ سامانه نیما تبدیل شده که این خود یک مرحله پیشرفت است، از سوی دیگر، اگر خسارتی هم ایجاد شود، هزینه بالایی را برای شرکت‌های بیمه دارد و این حرف درستی است که تعدیل در نرخ بیمه‌ها باید صورت گیرد، بنابراین تلاش بر این است که بتوانیم برای سال 97 اگر خسارتی رخ دهد، محاسبات با ارز نیمایی باشد، پس تعدیلی را هم در نرخ‌های بیمه انجام خواهیم داد.

سلیمانی گفت: با توجه به اینکه اکنون ماه هشتم سال فرا رسیده است، اگر نتوانستیم قضیه تعدیل نرخ‌های بیمه را حل کنیم، از سال 98 آن را اجرایی خواهیم کرد و امیدواریم خسارت ارزی آن‌چنانی، ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: اثر این تغییرات نرخ ارز را در صنعت بیمه مشاهده خواهیم کرد؛ این در حالی است که هنوز این موضوع در دستور کار شورای عالی بیمه قرار نگرفته است.

سلیمانی همچنین گفت: وقتی که یک پوشش بیمه‌ای ارزی انجام می‌دهیم، پرداخت آن نیز ارزی است، به همین دلیل پرداخت ارز در مقابل خسارت، به این برمی‌گردد که ما چه‌نرخی را به‌عنوان پوشش بیمه‌ای، مدنظر محاسبات قرار دهیم، این باید عددی باشد که در زمان جبران خسارت، ریسک را کاهش دهد، به همین دلیل تغییری باید در نرخ بیمه انجام شود.

وی اظهار داشت: ما به‌دنبال این بودیم که ارز 4200تومانی بگیریم، ولی این اتفاق نیفتاد و معمولاً پرداخت خسارت از حساب ارزی شرکتهای بیمه انجام می‌شد، به این معنا که اگر پوشش ارزی برای برخی پتروشیمی‌ها، پالایشگاهها و کشتی‌ها و هواپیماها باشد، از محل ارز شرکتهای بیمه پرداخت صورت می‌گرفت.

اوراق بهادارسازی بیمه‌ای امسال منتشر می‌شود

وی با بیان اینکه "امیدوارم قبل از سال 97 بتوانیم اوراق بهادارسازی بیمه‌ای را منتشر کنیم"؛ گفت: نامه‌ای از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده‌ایم، این در حالی است که ارکان لازم را نیز معرفی خواهیم کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین ابراز کرد: کمیته فقهی موافقت لازم را برای صدور اوراق بهادار بیمه‌ای صادر کرده است، اما به یک‌سری ارکان برای تضامن اوراق منتشرشده نیاز داریم که آن ارکان را نیز معرفی کرده‌ایم و جلسات آن نیز در حال برگزاری است.

تشکیل کمیته صیانت برای ادغام شرکت‌های بیمه مشکل‌دار

سلیمانی با اظهار اینکه "شرکت‌های بیمه‌ای را که نتوانند خود را به‌روزرسانی کرده و اصلاح ساختار داشته باشند، رها نمی‌کنیم"، گفت: این شرکتها باید در فرصت زمان تعیین‌شده، مسئله خود را حل کرده و یا ادغام شوند، در این راستا کمیته صیانت نیز برای بررسی شرکتهای بیمه‌ای مشکل‌دار، تشکیل شده و در آن کمیته نیز، تصمیم‌گیری لازم صورت می‌گیرد که آیا شرکت می‌تواند اصلاح ساختار انجام دهد یا اینکه باید ادغام شود.

وی تصریح کرد: اگر شرکت بیمه‌ای از نظر درآمدی و ذخایری که لازم است در حسابها اعمال شود، کار را پیش برد، ادغام انجام نمی‌شود، اما اگر ساختار مالی طوری باشد که اصلاح نمی‌شود، به هر حال ادغام انجام می‌شود. کمیته صیانت در حال برگزاری جلسات است و تک تک شرکت‌هایی را که مشکل دارند بررسی خواهیم کرد.

آماده تأسیس شرکت‌های مشترک بیمه‌ای با خارجی‌ها هستیم

سلیمانی اعلام کرد: با همکاری شرکتهای خارجی آماده هستیم که در ایران شرکت مشترک تشکیل داده و از تجربیات مؤسسات بیمه‌ای خارجی و دانش فنی آنها استفاده نماییم.

وی اظهار داشت: برنامه جدید بیمه مرکزی این است که از نزدیک همه شرکت‌های بیمه‌ای مورد بازدید قرار گرفته و مشکلات آنها نیز با حضور کارشناسان آن شرکتها و هیئت عامل بیمه مرکزی، بررسی شود. امیدواریم برنامه بعدی نیز انجام شود؛ ضمن اینکه در بحث نظارت میدانی نیز ضرورت دارد که فعال‌تر عمل کنیم، پس، از معاونت نظارت بیمه مرکزی انتظار داریم که نظارت اطلاعاتی، مالی و علمی را نیز صورت دهد.

انتشار فهرست شرکت‌هایی که اجازه صدور بیمه شخص ثالث ندارند

سلیمانی در خصوص انتشار فهرست شرکت‌هایی که اجازه خواهند داشت بیمه شخص ثالث را صادر نمایند، گفت: این فهرست منتشر خواهد شد و شرکت‌هایی را که مجوز ندارند، هم اطلاع‌رسانی می‌کنیم و هم شرکت‌های مشکل‌دار را نیز به مردم معرفی خواهیم کرد. تا یک ماه آینده نیز این فهرست منتشر می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های بیمه مرکزی این است که شرکت بیمه دولتی نداشته باشیم، فقط شرکت بیمه ایران باید دولتی باقی بماند، البته اکنون دولت در سه شرکت بیمه‌ای نیز در قالب سهام عدالت، هنوز دخالت دارد و امیدواریم با همکاری سازمان خصوصی‌سازی، موضوع سهام عدالت را در شرکت‌های بیمه‌ای حذف کنیم و به‌طور کلی شرکت بیمه‌ای خالص داشته باشیم.

سلیمانی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه صنعت بیمه گفت: شرکت‌های بیمه اتکایی که با ایران کار می‌کردند، به‌دلیل فشار آمریکا با ایران قطع همکاری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر سه ضلع بیمه، بورس و بانک با هم همکاری مناسب نداشته باشند، ثبات مالی در کشور اتفاق نمی‌افتد، و اگر هماهنگی لازم در این سه ضلع وجود نداشته باشد، این موفقیت حاصل نخواهد شد، این در حالی است که این موضوع با رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس، در میان گذاشته شده است، البته این کار بسیار سخت است، نیاز به حمایت، قانون و قوانین و مقررات دارد؛ البته کمیته ثبات مالی نیز تشکیل خواهد شد تا ابزارهای مورد نیاز برای ثبات مالی و همکاری میان سه بخش مذکور را فراهم نمایند.

زارعی-کارشناس و مشاور بیمه ی کار آفرین

]]>
محمد حیدری از بیمه ایران تا بیمه میهن و گردش به بیمه کار آفرین 2018-10-23T06:48:11+01:00 2018-10-23T06:48:11+01:00 tag:http://karafarinzaraey.mihanblog.com/post/189 روح الله زارعی  بیمه کار آفرینسهم مدیران کلیدی در بحران شرکتهای بیمه چقدر است؟سرانجام پس از ماهها كشمكش در میان اعضا هیات مدیره بیمه كارافرین و تردید در خصوص ماندن و یا رفتن ضرابی ، صلاحیت حرفه ای محمد حیدری برای مدیر عاملی بیمه كارافرین تایید شد. در حالیکه نام محمد حیدری ماههاست  برای مدیر عاملی بیمه کارافرین مطرح می شد اما گمانه زنی ها از احتمال ماندن عبدالمحمود ضرابی خبر می داد تا اینکه  بالاخره بخت با حیدری همراه شد تا ردای مدیرعاملی را بر تن کند و پس از عبدالمحمود ضرابی ،

 

بیمه کار آفرین

محمد حیدری

سهم مدیران کلیدی در بحران شرکتهای بیمه چقدر است؟

سرانجام پس از ماهها كشمكش در میان اعضا هیات مدیره بیمه كارافرین و تردید در خصوص ماندن و یا رفتن ضرابی ، صلاحیت حرفه ای محمد حیدری برای مدیر عاملی بیمه كارافرین تایید شد.

در حالیکه نام محمد حیدری ماههاست  برای مدیر عاملی بیمه کارافرین مطرح می شد اما گمانه زنی ها از احتمال ماندن عبدالمحمود ضرابی خبر می داد تا اینکه  بالاخره بخت با حیدری همراه شد تا ردای مدیرعاملی را بر تن کند و پس از عبدالمحمود ضرابی ، مدیری دیگر که وی نیز در  شرف بازنشستگی است راهی بیمه کارافرین شود.

اما اینکه چرا بیمه کارآفرین به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکتهای بیمه خصوصی که زمانی سرزمین ژنرالها نامیده می شد نتوانسته با جانشین پروری و تربیت منابع انسانی جوان و پویا طی این سالها از میان خود مدیر عاملی برگزیند چندان جای سوال هم ندارد چرا که گویا تربیت مدیران متخصص و جانشین پروری در صنعت بیمه  چون حلقه مفقوده ای است ، گویا که طی این سالها شرکتهای بیمه عادت کرده اند به مدیران صادراتی و اغلب بازنشسته بیمه ایران تن دهند و شاید اینجاست که انحصارگرائی بیمه ایران در صنعت بیمه به صورت واضحی نمود می نماید.

اما مروری به عملكرد محمد حیدری در بیمه ایران نشان خواهد داد كه وی در شركتهای دیگر موفق خواهد بود یا خیر؟

نا گفته نماند که عزم مدیر عامل شدن محمد حیدری از بیمه میهن جزم شد زمانیکه این شرکت بیمه ای به دلیل اختلافات هیات مدیره روزهای ناخوشی را سپری می کرد وی در ان زمان در گفتگو با ریسک نیوز اذعان داشت : شرکت بیمه میهن هم کوچک است و هم دارای چالش های مالی است احساس کردم فضائی برای اصلاحات فراهم خواهد شد زیرا شرکت فونداسیون خوبی دارد و مهمتر اینکه در سازمانهای کوچک بهتر می توان ایده ها را ساماندهی کرد چرا که قطعا قابلیت تغییر در سازمانهای کوچک تر راحت تر است تا سازمانهای بزرگی مانند بیمه ایران.

 

همان طور که اشاره شد استراتژی محمد حیدری این است که در سازمانهای کوچک بهتر می توان تحول آفرینی کرد تا سازمان بزرگی مانند بیمه ایران و احتمالا وی این راهبرد را برای بیمه کارافرین نیز دارد اما سوال اینجاست که حیدری که سالها در پست معاونت فنی بیمه ایران و عضو هیات مدیره فعالیت داشته نتوانسته برنامه های خود را در بزرگترین شرکت دولتی عملیاتی کند چرا سالها در بیمه ایران ماندگار شده است؟

بیمه ایران به عنوان تنها بیمه دولتی در صنعت بیمه کشور اکنون با زیان انباشته حدود 6000 میلیارد تومانی ، تنزل توانگری مالی به سطح چهار و مطالبات معوق و ... اکنون میراث دار مدیرانی است که سالها فعالیت در این شرکت را در کارنامه کاری خود ثبت کردند در این راستا به نظر می رسد صادرات مدیران بیمه ایران که بخصوص طی ده سال اخیر سهم بسزائی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در چالش های این شرکت بیمه ای داشته اند ، علامت سوال بزرگی را در ذهن ایجاد می کند؟

به هر روی باید دید محمد حیدری که سابقه سالها فعالیت در بیمه ایران را دارد و قرار بود بر کرسی مدیر عاملی بیمه میهن تکیه زند حال در بیمه کارآفرین قرار است چگونه برنامه هائی که نتوانسته به زعم خودش در بیمه ایران پیاده کند را در یک شرکت خصوصی به اجرا گذارد؟

بیمه کارآفرین که زمانی طلایه دار فروش بیمه عمر بود و با بنیه فنی و نیروی انسانی قوی آغاز بکار کرد امروز دارای چالش هائی است که باید تا بحرانی نشده برایش راهکار ارائه کرد ،اگرچه یك مقام اگاه در بیمه كارافرین گفت: مشكل كار افرین تغییر مدیر عامل نبوده بلكه دخالت هیات مدیره در امور اجرایی شركت  است.

به هر روی به نظر می رسد در نحوه احراز صلاحیت مدیران بیمه ای باید سهم انها در بحرانهای شرکتهای بیمه متبوعشان بررسی شود، اگر چه هر دوسال یکبار  صلاحیت کارکنان کلیدی بررسی مجدد می شود اما رتبه بندی مدیران به لحاظ عملکردی می تواند در دستور کار قرار گیرد تا مدیرانی که در پستهای حساس مدیریتی چون مدیر عاملی ،  معاونت فنی و ... عملکرد نامطلوبی داشتند ، پرتفوی های پر ریسک را بر شرکت بیمه تحمیل کردند ، قراردادهای نا مناسب منعقد نمودند و ... رتبه مدیریتی آنها کاهش پیدا کند این امر سبب غربالگری و انگیزه مدیران برای عملکرد مطلوب تر می شود در غیر این صورت اگر مدیران پر ریسک بتوانند در میان شرکتهای بیمه بدون هیچ محدودیتی جابجا شوند به زودی شاهد ایجاد بحران های مشابه در شرکتهای بیمه خواهیم بود همان طور که اکنون نیز شاهد افزایش ریسک مدیریتی در صنعت بیمه هستیم.


]]>
پاسخ بیمه مرکزی به گزارش سوءاستفاده میلیاردی شرکت های بیمه از جیب مردم 2018-10-21T13:09:33+01:00 2018-10-21T13:09:33+01:00 tag:http://karafarinzaraey.mihanblog.com/post/188 روح الله زارعی بیمه کارآفرین بازگشت به مطلب منتشر/منعکس شده در برخی از رسانه ‏ها در تاریخ ۳۰ و ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ با عنوان «سوء استفاده میلیاردی شرکت‏ های بیمه از جیب مردم/وقتی چشم عدالت کور می‏شود» و ایرادهای مطرح شده در خصوص «دستورالعمل نحوه تعیین خسارت موضوع تبصره ‏های ۳ و ۴ ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه» توضیحات زیر برای آگاهی ارسال می‏شود. مقتضی است دستور فرمایید برابر با قانون مطبوعات نسبت به درج و انعکاس در آن رسانه وزین اقدام گردد بیمه کارآفرین

بیمه مرکزی

بازگشت به مطلب منتشر/منعکس شده در برخی از رسانه ‏ها در تاریخ ۳۰ و ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ با عنوان «سوء استفاده میلیاردی شرکت‏ های بیمه از جیب مردم/وقتی چشم عدالت کور می‏شود» و ایرادهای مطرح شده در خصوص «دستورالعمل نحوه تعیین خسارت موضوع تبصره ‏های ۳ و ۴ ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه» توضیحات زیر برای آگاهی ارسال می‏شود. مقتضی است دستور فرمایید برابر با قانون مطبوعات نسبت به درج و انعکاس در آن رسانه وزین اقدام گردد.

۱. در خصوص سوء استفاده میلیاردی بیمه ‏ها از ابهام قانونی:

بر اساس قانون بیمه شخص ثالث مصوب سال ۱۳۹۵، مسئولیت مقصر حادثه در حوادث رانندگی در خصوص جبران خسارت وارده به خودروهای گران قیمت حداکثر معادل خسارت متناظر با گرانترین خودرو متعارف (حداکثر معادل ۵۰ درصد دیه مقرر) می باشد. بنابراین صرف نظر از داشتن یا نداشتن بیمه، مسولیت مدنی مقصر حادثه محدود به مبلغ مذکور بوده و بیش از آن مسئولیتی متوجه وی نیست. لذا در قانون مذکور تعهد شرکت های بیمه در بیمه ‏نامه شخص ثالث برای جبران خسارت مالی بر همین مبنا تعیین شده است. در این راستا شورای‏ عالی بیمه به منظور تعیین نحوه محاسبه خسارت قابل پرداخت، دستورالعمل لازم را تصویب و به شرکت های بیمه ابلاغ نموده است. شرکتهای بیمه نیز دقیقاً به همین روش خسارت زیان دیده را جبران می نمایند. همچنین طبق قانون ارزیابان مستقل خسارت و کارشناسان رسمی دادگستری، موظف شده ‏اند در هنگام برآورد خسارت (تعیین تعهد شرکت بیمه) مطابق رویه مذکور خسارت را تعیین نمایند.

بدیهی است فلسفه اعمال این قاعده توسط قانون‏گذار صرفاً منافع شرکت‏های بیمه نبوده است؛ بلکه این حکم به منظور محدود کردن مسئولیت‏ های مدنی آحاد جامعه در قبال خسارت های وارده به خودروهای گران قیمت و نامتعارف تصویب شده است.

۲. در خصوص معاف بودن شرکت‏های بیمه از پرداخت خسارت مالی تا سقف تعهدات بیمه‏ نامه:

نحوه محاسبه میزان خسارت پرداختی در دستورالعمل ابلاغی بیمه مرکزی ج.ا.ایران دقیقا با احکام قانونی مربوط (تبصره ‏های ۳ و ۴ ماده ۸ قانون بیمه شخص ثالث مصوب ۱۳۹۵) مطابقت دارد و لذا ادعای مطرح شده مبنی بر معاف بودن شرکت‏های بیمه از پرداخت خسارت مالی تا سقف تعهدات بیمه نامه فاقد موضوعیت می باشد. شایان ذکر است فرمول محاسبه میزان تعهد مسبب حادثه در دستورالعمل مذکور به نحوی تعریف شده است که این میزان برای یک خودروی نامتعارف با قیمت مشخص، متأثر از میزان خسارت مالی وارده خواهد بود. به عبارت دیگر با افزایش میزان خسارت مالی وارده، میزان تعهد مسبب حادثه و به تبع آن خسارت پرداختی بیمه گر از محل بیمه نامه شخص ثالث نیز افزایش می‏یابد.

۳. در خصوص عدم تعیین تکلیف در متن ماده ۸ قانون و تبصره ‏های آن برای تصویب آیین‏ نامه یا دستورالعمل اجرایی:

در خصوص مستند قانونی شورای‏ عالی بیمه جهت تصویب این دستورالعمل، لازم به ذکر است که وفق ماده ۱۷ قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری، یکی از وظایف شورای‏عالی بیمه «تصویب آیین‏ نامه‏ های لازم برای هدایت امر بیمه و فعالیت موسسات بیمه» می‏باشد. بر این اساس شورای‏عالی بیمه در راستای انجام وظایف ذاتی و قانونی خود نسبت به تصویب دستورالعمل مذکور اقدام نموده است. به علاوه دستورالعمل مذکور با توجه به اختیار بیمه مرکزی ج.ا.ایران برای نظارت بر حسن اجرای قانون مذکور (وفق بخش اول ماده ۵۷ قانون) و با هدف ایجاد وحدت رویه در بازار بیمه کشور و هماهنگی در رسیدگی و پرداخت خسارت‏های مالی تدوین و ابلاغ شده است و مغایرتی با ماده ۸ قانون و تبصره‏های آن ندارد.

در پایان بیمه مرکزی ج.ا.ایران ضمن استقبال از طرح دیدگاه‏های انتقادی و ارشادی هموطنان عزیز، آمادگی دارد چنانچه مصادیقی از عدم رعایت موازین فوق ‏الذکر در جامعه مشاهده ‏شود با ذکر مصادیق آن اقدامات قانونی لازم را جهت اصلاح عملکرد شرکت‏های بیمه و صنعت بیمه به عمل آورد.

زارعی-کارشناس و مشاوربیمه ی کارآفرین

 

]]>
انتشار مفاهیم بیمه ای در کتب درسی یک اتفاق تحسین بر انگیز و شایسته تقدیر است 2018-10-17T06:29:15+01:00 2018-10-17T06:29:15+01:00 tag:http://karafarinzaraey.mihanblog.com/post/187 روح الله زارعی بیمه کار آفرینانتقال مفاهیم بیمه ای به قشر دانش آموز در همگانی شدن صنعت بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن در جامعه نقش اساسی را ایفا می کند.دکتر غلامرضا سلیمانی در نامه ای به دکتر سید محمد بطحایی - وزیر آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از انتشار مطالب و مفاهیم بیمه ای در کتب درسی، تصریح کرد: فرایند برنامه ریزی درسی، تدوین و تولید اجزا و عناصر بسته های آموزشی - به ویژه کتب درسی برای پایه های دوازده گانه و رشته های متنوع فنی و حرفه ای و توزیع آن در سراسر کشور یک گام بلند در مسیر تعامل نظام آمو بیمه کار آفرین
آموزش وپرورش

انتقال مفاهیم بیمه ای به قشر دانش آموز در همگانی شدن صنعت بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن در جامعه نقش اساسی را ایفا می کند.


دکتر غلامرضا سلیمانی در نامه ای به دکتر سید محمد بطحایی - وزیر آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از انتشار مطالب و مفاهیم بیمه ای در کتب درسی، تصریح کرد: فرایند برنامه ریزی درسی، تدوین و تولید اجزا و عناصر بسته های آموزشی - به ویژه کتب درسی برای پایه های دوازده گانه و رشته های متنوع فنی و حرفه ای و توزیع آن در سراسر کشور یک گام بلند در مسیر تعامل نظام آموزشی و صنعت بیمه به شمار می رود که قطعا به زودی شاهد تبعات مثبت آن در سطح جامعه خواهیم بود.


رییس شورای عالی بیمه عملکرد وزارت آموزش و پرورش را در حوزه انتشار مفاهیم بیمه ای، فرهنگسازانه، تحسین آمیز و شایسته احترام دانست و اظهارداشت: آشنایی دانش آموزان با مفاهیم بیمه ای، زمینه ساز بهره مندی نسل های آتی از ظرفیت ها و قابلیت های صنعت بیمه به شمار می آید و توفیق بیشتر شما و همکاران تان را در عرصه آموزش و تربیت نسل آینده ساز کشور را از درگاه خداوند خواستارم.


رییس کل بیمه مرکزی در پایان با قدردانی از مدیران و کارکنان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از وزیر آموزش و پرورش درخواست کرد به شکل شایسته ای، زمینه تشویق مولفان، پدیدآورندگان و مسئولان این مجموعه را فراهم آورد.


گفتنی است تاکنون مفاهیم بیمه ای در کتابهای درسی حسابداری شرکتها، حسابداری مقدماتی و تکمیلی، کارآفرینی، سازمان و مدیریت، امور عمومی بازرگانی، بهداشت و ایمنی کار، اقتصاد، قانون کار و مطالعات اجتماعی درج شده است؛ در سال جاری نیز دو مفهوم بیمه ای جدید در کتابهای "جغرافیا" و "مدیریت خانواده و سبک زندگی" پایه دوازدهم گنجانده شده و اضافه شدن مفاهیم جدید به کتب درسی در حال پیگیری و انجام است.


                                                                      زارعی- کارشناس و مشاوره بیمه ی کار آفرین




]]>
سهم بیمه ایران از بازار بیمه کاهش یافت 2018-10-17T05:20:58+01:00 2018-10-17T05:20:58+01:00 tag:http://karafarinzaraey.mihanblog.com/post/186 روح الله زارعی بیمه کار آفرینسهم بیمه دولتی ایران کاهش یافت / نسبت خسارت هشت شرکت بیمه ای بالاتر از میانگین صنعت تنها ۳۲ درصد حق بیمه های تولیدی ت بیمه کار آفرین

سهم بیمه دولتی ایران کاهش یافت / نسبت خسارت هشت شرکت بیمه ای بالاتر از میانگین صنعت

تنها ۳۲ درصد حق بیمه های تولیدی توسط بیمه ایران در نقش تنها شركت بیمه دولتی تولید شده است. /نسبت خسارت ۹ شركت بیمه: دی ۴۲۵,۴ %، میهن ۹۳.۳ %، دانا۷۳.۱ %، رازی ۶۷.۸%، امید ۶۷.۴%، البرز ۶۴.۷ %، ایران ۶۱.۳ %، سینا ۶۰.۲% و پارسیان ۶۰.۱% بالاتر از این میزان در بازار بیمه بوده است.

رئیس کل بیمه مرکزی در گزارشی به تشریح آمار عملکرد صنعت بیمه در شش ماهه نخست سال جاری پرداخت .
 
 - عملکرد صنعت بیمه در شش ماهه نخست سال در قیاس با مدت زمان مشابه چه ویژگی های دارد و تا چه اندازه از عملکرد صنعت بیمه رضایت دارید؟


 حجم حق بیمه‌های تولیدی بازار بیمه با ۲۵,۴ درصد افزایش نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته به حدود ۱۸۳.۳ هزارمیلیارد ریال رسیده که نکته قابل توجه و مثبت آن این است که تنها ۳۲ درصد حق بیمه های تولیدی توسط بیمه ایران در نقش تنها شركت بیمه دولتی تولید شده و بقیه آن سهم شرکت های بیمه خصوصی است.ما تلاش می کنیم که سهم شرکت های خصوصی رشد بیشتری پیدا کند چون به خصوصی سازی و جذب سهامداران بخش خصوصی اعتقاد داریم. 

   - اگر شرکت های خصوصی این قابلیت و ظرفیت را داشته باشند که سهم بیشتری از بازار بیمه را در اختیار بگیرند آیا نهاد ناظر از آنان حمایت خواهد کرد؟

من بارها به این نکته اشاره کرده ام که شرکت های بیمه خصوصی باید با قدرت بیشتری در بازار حضور پیدا کنند و ریسک ها را در اختیار بگیرند و پوشش لازم را انجام بدهند. به هر حال با توجه به توانگری مالی شرکت ها این سهم بازار تقسیم می شود. در شش ماه نخست سال تنها سهم ۸ شركت‌ بیمه به ترتیب: ایران ۳۲,۳ %، آسیا ۱۱.۳ %، دانا ۷.۵ %، البرز ۶ %، پارسیان ۵.۴ %، پاسارگاد ۵.۲ %،  کوثر ۴,۶ % و معلم ۴.۴ % (هر یک با سهم بالاتر از ۳ درصد) در مجموع بیش از سه چهارم (۷۶.۶ درصد) از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده‌اند و ۲۳,۳ درصد مابقی حق بیمه، توسط ۱۹ شرکت بیمه دیگر تولید شده وتعداد بیمه‌نامه‌های صادره در این مدت نیز با ۸.۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالغ بر ۳۰.۱ میلیون فقره بود.

بنابراین شرکت های بیمه خصوصی باید تلاش خود را بیشتر کنند و با افزایش سرمایه و ذخیره گیری مناسب به نقش آفرینی اساسی تری در بازار این صنعت فکر کنند.

    - ترکیب سبد بیمه ای با استانداردهای جهانی تا چه اندازه همخوانی دارد و آیا از سهم بیمه زندگی رضایت دارید؟

از این میزان ۳۶,۳ درصد حق‌بیمه‌های تولیدی به رشته بیمه شخص‌ثالث و مازاد اختصاص دارد و۲۰,۹ درصد از حق بیمه های تولیدی مرتبط با بیمه درمان است وسهم بیمه زندگی نیز به ۱۴.۸ درصد از پورتفوی حق بیمه تولیدی بازار رسید. قطعا این میزان برای ما چندان قابل قبول نیست و باید تحولی اساسی در این حوزه صورت بگیرد. من فرهنگسازی و آموزش را راهکار اصلی افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی در جامعه می دانم و اگر همگان با ظرفیت ها و مزایای بیمه نامه های زندگی آشنا شوند در سطح رفاه و امنیت خاطر جامعه تحولات بزرگی را شاهد خواهیم بود.

    -عملکرد شرکت های بیمه در بخش پرداخت خسارات چگونه بوده است؟

ماموریت اصلی صنعت بیمه، پرداخت خسارات وارده بر بیمه گذاران است که خوشبختانه با جدیت و سرعت قابل قبولی در حال انجام است.شركت‌های بیمه  در این بازه زمانی در حدود ۱۰۸,۷ هزارمیلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کردند كه در مقایسه با ۶ ماهه اول سال قبل، معادل ۲۳,۲ درصد رشد نشان می‌دهد. ۶۶.۶ درصد از خسارتهای بازار بیمه توسط بخش غیردولتی جبران شد که جایگاه ویژه و اهمیت شرکت های خصوصی بیمه ای را نشان می دهد.

شركت های بیمه نزدیک ۲۶ میلیون مورد خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱,۲ درصد افزایش داشته که از این میزان۳۶.۹  درصد از خسارت‌های بازار بیمه در رشته بیمه شخص ثالث و مازاد ،۳۶,۹ درصد از خسارت‌های پرداختی به بیمه درمان اختصاص داشت و سهم بیمه زندگیهم  به۸,۹ درصد از خسارت‌های پرداختی در بازار بیمه رسید. 

       - این خسارت ها در قیاس با حق بیمه های دریافتی تناسب دارد یا برخی شرکت های بیمه ای متضرر شده اند؟

  مطابق تعاریف بیمه ای نسبت خسارت عبارت از: حاصل تقسیم خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی بر حسب درصد است و در محاسبه آن مبالغ خسارتهای معوق، ذخایر حق‌بیمه، هزینه كارمزد شبكه فروش و هزینه های اداری- عمومی دخالت داده نمی شود. به همین خاطر بررسی آمار عملکرد شرکتها و رشته های بیمه از حیث "نسبت خسارت" در این مدت نمی تواند ارزیابی مطلوبی از عملکرد آنها را مشخص کند و فعالیت واقعی صنعت بیمه را نشان بدهد چرا که با گذشت تنها ۶  ماه از سال، دریافت کامل حق بیمه های مربوط به برخی از بیمه نامه های صادره در این مدت انجام نگرفته و تا پایان سال وصول خواهند شد.

 
- در صورت امکان جزییات خسارات پرداختی را اعلام کنید؟

نسبت خسارت صنعت بیمه در این مدت ۵۹,۳ درصد بود و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱/۱ واحد کاهش نشان ‌داد.

نسبت خسارت ۹ شركت بیمه: دی ۴۲۵,۴ %، میهن ۹۳.۳ %، دانا۷۳.۱ %، رازی ۶۷.۸%، امید ۶۷.۴%، البرز ۶۴.۷ %، ایران ۶۱.۳ %، سینا ۶۰.۲% و پارسیان ۶۰.۱% بالاتر از این میزان در بازار بیمه بوده است.

پس از شرکت های یادشده، نسبت خسارت شرکت بیمه آسماری با ۵۹,۲% در سطح بازار بیمه (با ۵۹.۳%) و نسبت خسارت سایر شرکتهای بیمه به مراتب پایین تر از نسبت خسارت بازار بوده است.

دو رشته‌ بیمه اعتبار و درمان (به ترتیب با ۱۷۹,۷ و ۱۰۴.۹ درصد) نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه داشتند. پس از آن، نسبت خسارت بیمه شخص ثالث و مازاد با ۶۰.۳ درصد، کمی نزدیک به سطح بازار بیمه (با ۵۹.۳درصد) بوده و نسبت خسارت سایر رشته های بیمه به مراتب پایین تر از نسبت خسارت بازار بوده است.

 زارعی- کارشناس و مشاور بیمه ی کار آفرین

 

]]>
تصادف با احشام 2018-10-13T05:15:46+01:00 2018-10-13T05:15:46+01:00 tag:http://karafarinzaraey.mihanblog.com/post/184 روح الله زارعی بیمه کار آفریناگربا گاو تصادف کنیم آیا بیمه شخص ثالث،خسارت راپرداخت میکند ؟ مبلغ خسارت چطوری محاسبه میشود ؟؟؟ در تصادف با احشام در سطح گذرگاه هاخساراتی که در حادثه برای حیوان ، اتفاق افتاده توسط بیمه شخص ثالث از محل خسارت مالی آن بیمه نامه پرداخت می شود.میزان مبلغ خسارت بستگی به پوشش مالی بیمه شخص ثالث دارد که در بیمه نامه منظور شده است.میزان خسارت وارده درتصادف بااحشام وحیوانات مانندسایر تصادفات براساس نظر کارشناسی مشخص میشود.اگر تصادفات مربوط به گاو و گوسفند و حیوانات حلال گوشت باشد ، ب
بیمه کار آفرین

تصادف بااحشام

اگربا گاو تصادف کنیم آیا بیمه شخص ثالث،خسارت راپرداخت میکند ؟ مبلغ خسارت چطوری محاسبه میشود ؟؟؟
 در تصادف با احشام در سطح گذرگاه هاخساراتی که در حادثه برای حیوان ، اتفاق افتاده توسط بیمه شخص ثالث از محل خسارت مالی آن بیمه نامه پرداخت می شود.میزان مبلغ خسارت بستگی به پوشش مالی بیمه شخص ثالث دارد که در بیمه نامه منظور شده است.

میزان خسارت وارده درتصادف بااحشام وحیوانات مانندسایر تصادفات براساس نظر کارشناسی مشخص میشود.اگر تصادفات مربوط به گاو و گوسفند و حیوانات حلال گوشت باشد ، بعد از تشکیل پرونده براساس مبلغ وزن گوشت آن حیوان از روی پوشش مالی پرداخت می شود البته این نکته را هم مدنظر داشته باشید که لاشه حیوان حتما به شرکت بیمه بایدتحویل داده شود.

اگر تصادف با حیواناتی باشد که دارای مالک هستند مانند:سگ قلاده دار و یا اسب های مسابقه ای میزان خسارت بر اساس میزان ارزش این حیوانات که توسط کارشناس بیمه مشخص می شود پرداخت می گردد.

حال اگر تصادف باحیوانات ولگرد مانند:سگ وگربه باشد جریمه ای پرداخت نمی شود.ماده قانونی مشخصی برای تصادف با حیوانات ولگرد وجود ندارد و جریمه ای هم درقانون لحاظ نشده است ونمی توان راننده ای را بخاطر این تصادف جریمه کرد.البته بر اساس مسئولیت اجتماعی درزمان تصادف با هر حیوانی باید برای مداوای این حیوانات را به مراکز درمانی منتقل کرد.

زارعی-کارشناس و مشاور بیمه کار آفرین
]]>
آیا به فرد فوت شده در سیل که سرنشین خودرو دارای بیمه شخص ثالث بوده دیه تعلق میگیرد؟ 2018-10-10T09:06:54+01:00 2018-10-10T09:06:54+01:00 tag:http://karafarinzaraey.mihanblog.com/post/183 روح الله زارعی بیمه کار آفرینایا به فرد فوت شده در سیل که سرنشین خودرو دارای بیمه شخص ثالث بوده ؛ از محل بیمه ثالث خسارت جانی(دیه) تعق میگیرد؟وقابل پیگیری است؟با توجه به اینکه راننده خودرو های که در سیل دچار حادثه شده اند با علم اینکه سیل قابل پیش بینی نمی باشد، به هر دلیلی اقدام به انجام عمل مخاطره آمیزه نموده که همین عامل باعث سبب وقوع حادثه شده است.از طرفی بدون در نظر گرفتن نظریه ها که در ادامه با آن اشاره شده است ، استناد به بند (پ) ماده 1 قانون بیمه اجباری مصوب 20/02/1395 هر نوع سانحه ناشی از وسایل نق بیمه کار آفرین

تصادف

ایا به فرد فوت شده در سیل که سرنشین خودرو دارای بیمه شخص ثالث بوده ؛ از محل بیمه ثالث خسارت جانی(دیه) تعق میگیرد؟وقابل پیگیری است؟



با توجه به اینکه راننده خودرو های که در سیل دچار حادثه شده اند با علم اینکه سیل قابل پیش بینی نمی باشد، به هر دلیلی اقدام به انجام عمل مخاطره آمیزه نموده که همین عامل باعث سبب وقوع حادثه شده است.
از طرفی بدون در نظر گرفتن نظریه ها که در ادامه با آن اشاره شده است ، استناد به بند (پ) ماده 1 قانون بیمه اجباری مصوب 20/02/1395 هر نوع سانحه ناشی از وسایل نقلیه بر اثر حوادث غیر مترقبه از محل بیمه شخص ثالث قابل جبران خواهد بود.
((نظریه تقصیر:شخص وقتی مسئول است که در انجام اعمال خود مرتکب تقصیر و یا خطایی شده باشد.در واقع زیان دیده زمانی می تواند به حق خود برسد که ثابت نماید که عامل زیان،مرتکب تقصیر و خطایی شده و زیان وارد به او نتیجه مستقیم تقصیر عامل زیان می باشد.
نظریه خطر:بر این اساس ارتکاب تقصیر شرط مسئولیت مدنی نیست بلکه هر کسی که در اثر فعالیت خود خطرهایی ایجاد میکند و موجب زیان دیگری می شود مسئول است و ملزم به جبران خسارت وارد شده می باشد.))

زارعی-کارشناس و مشاور بیمه ی کار آفرین
]]>
آیین نامه نحوه انتقال تخفیف نداشتن حوادث منجر به خسارت به تصویب رسید 2018-10-09T14:35:38+01:00 2018-10-09T14:35:38+01:00 tag:http://karafarinzaraey.mihanblog.com/post/180 روح الله زارعی بیمه کار آفرین هیئت دولت آیین نامه اجرایی مربوط به نحوه انتقال تخفیفاتِ نداشتن حوادث منجر به خسارت وسایل نقلیه را تصویب کرد بیمه کار آفرین

بیمه ثالث کار آفرین نمایندگی زارعی، صدور انلاین بیمه با کافه بیمه، تخفیفات عدم خسارت

هیئت دولت آیین نامه اجرایی مربوط به نحوه انتقال تخفیفاتِ نداشتن حوادث منجر به خسارت وسایل نقلیه را تصویب کرد

در جلسه امروز هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس جمهوری برگزار شد، آیین نامه اجرایی یکی از مواد قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه موضوع نحوه انتقال تخفیفاتِ نداشتن حوادث منجر به خسارت به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در صورت انتقال مالکیت وسیله نقلیه، سابقه تخفیف عدم خسارت متعلق به انتقال‌دهنده است و انتقال­ دهنده می­تواند سابقه تخفیف مذکور را همزمان با انتقال مالکیت به انتقال گیرنده منتقل و یا هر زمان پس از آن سابقه مذکور را به وسیله نقلیه دیگر از همان نوع که متعلق به وی یا همسر، والدین یا اولاد بلاواسطه وی باشد، منتقل نماید.

همچنین در صورت انتقال مالکیت وسیله نقلیه و عدم انتقال سابقه تخفیف عدم خسارت توسط انتقال دهنده، خسارت هایی که بیمه گر از محل بیمه نامه برای حوادث بعد از زمان انتقال مالکیت وسیله نقلیه تا پایان مدت اعتبار بیمه نامه پرداخت می کند، سابقه بیمه ای انتقال گیرنده محسوب می شود و در سابقه تخفیف عدم خسارت انتقال دهنده منظور نخواهد شد.

سابقه تخفیف عدم خسارت وسایل نقلیه از رده خارج شده با رعایت ضوابط این آیین ­نامه قابل انتقال است و سابقه تخفیف عدم خسارت وسایل نقلیه­ ای که به موجب احکام مراجع قضایی یا اجرای ثبت انتقال مالکیت می یابند، مشمول این آیین ­نامه است.

دولت همچنین بیمه مرکزی را موظف کرد از طریق سامانه الکترونیک امکان ثبت و استعلام سابقه تخفیف عدم خسارت، بر اساس شماره ملی یا شناسه ملی بیمه­ گذار برای بیمه­ گر و امکان استعلام سابقه تخفیف عدم خسارت را برای بیمه­ گذار فراهم نماید.

 

زارعی -کارشناس و مشاور بیمه ی کار آفرین

]]>